-
Blz. 1
Jaarstukken 2019
-
Blz. 2
Jaarstukken 2019
-
Blz. 3
Programma’s
-
Blz. 4
Algemene toelichting en inleiding bij programma's
-
Blz. 5
Algemene toelichting en inleiding bij programma's
-
Blz. 6
Programma 1. Bestuurlijke zaken
-
Blz. 7
Portefeuillehouder(s)
-
Blz. 8
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 9
Relevante beleidsnota's
-
Blz. 10
Wat hebben we ervoor gedaan?
-
Blz. 11
Inwoners, maatschappelijke organisaties en ondernemers een prominente plaats geven bij het maken van keuzes
-
Blz. 12
01. Ontwikkelen nieuwe bestuursstijl.
-
Blz. 13
02. Jeugdgemeenteraad.
-
Blz. 14
03. Inzetten van communicatie als strategisch instrument.
-
Blz. 15
04. Toegankelijke en begrijpelijke beleidsvoorlichting.
-
Blz. 16
05. Intensiever gebruik digitale en interactieve communicatiemiddelen.
-
Blz. 17
06. Actievere pers- en publieksvoorlichting: actieve openbaarheid.
-
Blz. 18
07. Communicatie-inzet bij verschillende grote projecten.
-
Blz. 19
Son en Breugel: een bestuurskrachtige gemeente
-
Blz. 20
08. Bestuurlijke Toekomst: bestuurlijke vorm opnieuw bezien vanuit het uitgangspunt zelfstandigheid.
-
Blz. 21
09. Intensiveren, versterken en verbreden van Dienst Dommelvallei.
-
Blz. 22
10. Samenwerken op strategisch niveau binnen het Stedelijk Gebied Eindhoven en de Metropoolregio Eindhoven.
-
Blz. 23
Klimaat
-
Blz. 24
Bijdrage verbonden partijen aan dit programma
-
Blz. 25
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 26
Programma 2. Publieke dienstverlening
-
Blz. 27
Portefeuillehouder(s)
-
Blz. 28
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 29
Relevante beleidsnota's
-
Blz. 30
Wat hebben we ervoor gedaan?
-
Blz. 31
Tevreden klanten
-
Blz. 32
01. Dienstverlening met hoge kwaliteit.
-
Blz. 33
02. Verder ontwikkelen van de dienstverlening (invoering van zaakgericht werken).
-
Blz. 34
03. Inspelen op ontwikkelingen, zoals andere rol van de samenleving, digitalisering en behoefte aan directe informatie.
-
Blz. 35
Klimaat
-
Blz. 36
Bijdrage verbonden partijen aan dit programma
-
Blz. 37
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 38
Programma 3. Veiligheid en handhaving
-
Blz. 39
Portefeuillehouder(s)
-
Blz. 40
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 41
Relevante beleidsnota's
-
Blz. 42
Wat hebben we ervoor gedaan?
-
Blz. 43
Inwoners leven in een sociaal veilige woonomgeving
-
Blz. 44
01. Inwoners ervaren een veilig gevoel.
-
Blz. 45
02. Inwoners wonen in een leefbare omgeving.
-
Blz. 46
03. Inwoners ervaren minder overlast.
-
Blz. 47
Inwoners leven in een fysiek veilige woonomgeving
-
Blz. 48
04. Het aantal woninginbraken neemt af.
-
Blz. 49
05. De integrale samenwerking met de beheerders van de Whats-app groepen is structureel.
-
Blz. 50
06. De crisisorganisatie is opgeleid en getraind.
-
Blz. 51
Het buitengebied wordt beschermd tegen (ondermijnende) criminaliteit
-
Blz. 52
07. Het toezicht in het buitengebied is integraal en structureel.
-
Blz. 53
08. Bewoners in het buitengebied zijn maatschappelijk weerbaarder.
-
Blz. 54
Klimaat
-
Blz. 55
Bijdrage verbonden partijen aan dit programma
-
Blz. 56
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 57
Programma 4. Verkeer en vervoer
-
Blz. 58
Portefeuillehouder(s)
-
Blz. 59
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 60
Relevante beleidsnota's
-
Blz. 61
Wat hebben we ervoor gedaan?
-
Blz. 62
Goede bereikbaarheid
-
Blz. 63
01. Fietsers kunnen zich comfortabel en snel verplaatsen.
-
Blz. 64
02. Het bedrijvenpark Ekkersrijt is optimaal aangesloten op de snelweg.
-
Blz. 65
03. Son en Breugel beschikt over goed openbaar vervoer en de regionale voorzieningen zijn voor iedereen goed bereikbaar.
-
Blz. 66
Veilige openbare ruimte en verkeersdeelname
-
Blz. 67
04. Alle weggebruikers kunnen veilig deelnemen aan het verkeer.
-
Blz. 68
05. Het onderhoudsniveau van de openbare ruimte voldoet aan landelijke gehanteerde normen.
-
Blz. 69
Leefbare (woon)omgeving
-
Blz. 70
06. Lokale voorzieningen zijn voor een ieder goed bereikbaar.
-
Blz. 71
07. Inwoners hebben zeggenschap bij de inrichting van en het oplossen van knelpunten in de openbare ruimte.
-
Blz. 72
Duurzaam investeren
-
Blz. 73
08. De gemeentelijke voorzieningen zijn klimaatneutraal.
-
Blz. 74
Klimaat
-
Blz. 75
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 76
Programma 5. Onderwijs, sport en cultuur
-
Blz. 77
Portefeuillehouder(s)
-
Blz. 78
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 79
Relevante beleidsnota's
-
Blz. 80
Wat hebben we ervoor gedaan?
-
Blz. 81
Kinderen gaan zo veel mogelijk binnen het eigen dorp naar school, voelen zich veilig en gerespecteerd en komen met optimale prestaties uit het onderwijs.
-
Blz. 82
01. Onderwijsachterstand wordt voorkomen door het aanbieden van een erkend vve (vroeg en voorschoolse educatie) programma.
-
Blz. 83
02. Er is een zodanig aanbod van voorschoolse voorzieningen dat iedere peuter daar gebruik van kan maken.
-
Blz. 84
03. Lokale onderwijsvoorzieningen zijn voor leerlingen en hun ouders/verzorgers goed bereikbaar en toegankelijk.
-
Blz. 85
Alle inwoners kunnen zich cultureel en/of kunstzinnig ontwikkelen of ontplooien.
-
Blz. 86
04. Er is een breed lokaal voorzieningenaanbod op het gebied van cultuur en kunst.
-
Blz. 87
05. De Bibliotheek blijft een (objectieve) informatievoorziening en voorkomt taalachterstand en laaggeletterdheid.
-
Blz. 88
06. Het muziekonderwijs is voor alle kinderen toegankelijk.
-
Blz. 89
Inwoners hebben de mogelijkheid om naar behoefte en vermogen optimaal te bewegen en te sporten
-
Blz. 90
07. Integreren van sport in het sociaal domein
-
Blz. 91
08. Stimuleren dat het een gewoonte wordt om dagelijks te bewegen door te wandelen of te fietsen
-
Blz. 92
09. Het laten aansluiten van kwetsbare doelgroepen bij bestaande organisaties en activiteiten
-
Blz. 93
10. Versterking verenigingskader en deskundigheidsbevordering.
-
Blz. 94
Het cultuurhistorisch erfgoed van Son en Breugel is bekend en gerespecteerd
-
Blz. 95
11. Behoud en juridisch waarborgen van het cultuurhistorisch erfgoed van Son en Breugel
-
Blz. 96
12. Het cultuurhistorisch erfgoed is zichtbaar voor huidige en komende generaties.
-
Blz. 97
Klimaat
-
Blz. 98
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 99
Programma 6. Openbaar groen en openluchtrecreatie
-
Blz. 100
Portefeuillehouder(s)
-
Blz. 101
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 102
Relevante beleidsnota's
-
Blz. 103
Wat hebben we ervoor gedaan?
-
Blz. 104
Leefbare (woon)omgeving
-
Blz. 105
01. Inwoners voelen zich prettig in hun woonomgeving.
-
Blz. 106
02. De openbare ruimte is schoon en inwoners voelen zich verantwoordelijk om hier een steentje aan bij te dragen.
-
Blz. 107
03. Inwoners hebben zeggenschap over de inrichting van het groen en speelvoorzieningen.
-
Blz. 108
Goed vertoeven
-
Blz. 109
04. Inwoners kunnen elkaar bij diverse activiteiten en op verschillende plekken in het dorp ontmoeten.
-
Blz. 110
05. Inwoners kunnen deelnemen aan een scala van activiteiten.
-
Blz. 111
06. Inwoners kunnen op verschillende manieren recreëren.
-
Blz. 112
Leefbare (woon)omgeving
-
Blz. 113
07. Son en Breugel vorm geen belasting voor het klimaat en milieu.
-
Blz. 114
08. In Son en Breugel herstelt de biodiversiteit.
-
Blz. 115
Klimaat
-
Blz. 116
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 117
Programma 7. Sociale Zaken
-
Blz. 118
Portefeuillehouder(s)
-
Blz. 119
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 120
Relevante beleidsnota's
-
Blz. 121
Wat hebben we ervoor gedaan?
-
Blz. 122
Inkomensondersteuning
-
Blz. 123
01. Aanbieden inkomensondersteunende voorzieningen
-
Blz. 124
Iedereen moet kunnen meedoen
-
Blz. 125
02. Maatschappelijke deelname en bieden van ondersteuning (CMD)
-
Blz. 126
Iedereen aan het werk
-
Blz. 127
03. Ondersteunen naar betaald werk waarbij eigen rol en verantwoordelijkheid voorop staan
-
Blz. 128
Klimaat
-
Blz. 129
Bijdrage verbonden partijen aan dit programma
-
Blz. 130
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 131
Programma 8. Zorg en welzijn
-
Blz. 132
Portefeuillehouder(s)
-
Blz. 133
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 134
Relevante beleidsnota's
-
Blz. 135
Doelstellingen
-
Blz. 136
Veilig opgroeien en opvoeden
-
Blz. 137
01. Alle jeugdigen kunnen deelnemen aan een (sport)vereniging of activiteit.
-
Blz. 138
02. Jeugdigen ontwikkelen en benutten hun capaciteiten.
-
Blz. 139
03. Jeugdigen groeien op in een veilige (thuis)situatie
-
Blz. 140
04. Jeugdigen zijn op weg naar een gezonde toekomst.
-
Blz. 141
Iedereen kan meedoen
-
Blz. 142
05. Iedereen moet kunnen participeren.
-
Blz. 143
06. Mensen zijn financieel zelfredzaam.
-
Blz. 144
07. (Toegang naar) zorg en ondersteuning is laagdrempelig, klantgericht en op maat.
-
Blz. 145
Samen wonen en leven
-
Blz. 146
08. Mensen kennen en ondersteunen elkaar in Son en Breugel.
-
Blz. 147
09. Mensen in Son en Breugel weten waar zij terecht kunnen.
-
Blz. 148
10. Mensen zijn sociaal actief.
-
Blz. 149
11. Er zijn voldoende, gevarieerde en goede toegankelijke voorzieningen voor iedereen.
-
Blz. 150
Klimaat
-
Blz. 151
Bijdrage verbonden partijen aan dit programma
-
Blz. 152
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 153
Programma 9. Milieu en Duurzaamheid
-
Blz. 154
Portefeuillehouder(s)
-
Blz. 155
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 156
Relevante beleidsnota's
-
Blz. 157
Doelstellingen
-
Blz. 158
De inwoners en de gemeenschap zijn zich bewust van invloed op de leefomgeving en handelen hiernaar
-
Blz. 159
01. Maatschappelijke betrokkenheid: samen met de samenleving en verschillende stakeholders gaan we invulling geven aan de duurzaamheidsdoelen waarbij het proces centraal staat en de....
-
Blz. 160
De inwoners en de gemeenschap zijn zich bewust van hun invloed op het klimaat en handelen hiernaar.
-
Blz. 161
02. In 2020 zijn wij een klimaatneutrale gemeentelijke organisatie en in 2030 een klimaatneutrale gemeente. Al onze producten, diensten en activiteiten zijn vrij van uitstoot en....
-
Blz. 162
De inwoners en de gemeenschap zijn zich bewust van hun invloed op de fysieke leefomgeving en handelen hiernaar.
-
Blz. 163
03. In 2030 is de fysieke leefomgeving waarin we leven effectief ingericht waarbij het behoud en herstel van de (oorspronkelijke) biodiversiteit centraal staat en.....
-
Blz. 164
04. In de ruimte waarin we leven gaan we goed om met onze waterhuishouding en zijn we weerbaar tegen klimaatsveranderingen.
-
Blz. 165
De inwoners en de gemeenschap zijn zich bewust van hun invloed op de leefomgeving en handelen hiernaar door gebruik te maken van duurzame vervoersmiddelen.
-
Blz. 166
05. We verplaatsen ons in onze fysieke leefomgeving met behulp van duurzame energiebronnen
-
Blz. 167
06. Ons wegennet en de publieke ruimte is zo ingericht dat alle plekken eenvoudig zijn te bereiken en er ook ruimte is ontstaan voor alternatieve vormen van mobiliteit en ontmoeting.
-
Blz. 168
De inwoners en de gemeenschap zijn zich bewust van hun invloed op het grondstoffengebruik (materialen) en handelen hiernaar.
-
Blz. 169
07. In Son en Breugel gebruiken we alleen nog materialen van gezonde en natuurlijke herkomst waarbij we zoveel mogelijk inzetten op hergebruikte materialen.
-
Blz. 170
08. Al onze materialen zijn aan het einde van de levensduur eenvoudig terug te brengen in gesloten natuurlijke of technische kringlopen.
-
Blz. 171
De inwoners en de gemeenschap zijn zich bewust van hun invloed op de sociale leefomgeving en handelen hiernaar.
-
Blz. 172
09. Wij bieden kansen aan hen die dat nodig hebben en zorgen dat de omgeving waarin gewerkt wordt je inspireert, verzorgt en voedt. Onze omgeving brengt je fysiek en mentaal in balans.
-
Blz. 173
10. We houden een gezond leef- en werkklimaat in stand en met goed werkgeverschap bevorderen we welzijn en geluk.
-
Blz. 174
Klimaat
-
Blz. 175
Bijdrage verbonden partijen aan dit programma
-
Blz. 176
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 177
Programma 10. Ruimtelijke inrichting
-
Blz. 178
Portefeuillehouder(s)
-
Blz. 179
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 180
Relevante beleidsnota's
-
Blz. 181
Wat hebben we ervoor gedaan?
-
Blz. 182
Een gezonde en leefbare leefomgeving.
-
Blz. 183
01. De uitvoeringsprogramma's van de Toekomstvisie, Structuurvisie, Woonvisie en overige beleidsvisies dragen bij aan een gezonde en leefbare leefomgeving.
-
Blz. 184
02. De nieuwe Omgevingsvisie en het nieuwe Omgevingsplan voor Son en Breugel integreren, met een goede afweging, de ruimtelijke ontwikkelingsambities, de woonvisie, de klimaatambitie.....
-
Blz. 185
Son en Breugel maakt onderdeel uit van de regio als ware er sprake van één gemeente.
-
Blz. 186
03. Een bestuurlijke en ambtelijke inbreng vanuit Son en Breugel in regionale samenwerkingsverbanden m.b.t. het fysieke domein 'Ruimte' resp. 'Wonen'.
-
Blz. 187
04. Regionale afspraken mee wegen in lokaal beleid en daarmee de bestemmingsactiviteiten in Son en Breugel relateren aan de regionale ambities op de terreinen 'Ruimte' resp. 'Wonen'.
-
Blz. 188
Effectieve doorwerking van wet- en regelgeving in Son en Breugel.
-
Blz. 189
05. Optimaal gebruik maken van de mogelijkheden van wet- en regelgeving.
-
Blz. 190
06. Implementatie in Son en Breugel van de Omgevingswet voor 1 januari 2021.
-
Blz. 191
Een levendig, groen en vitaal dorp.
-
Blz. 192
07. Voorzien in een tijdige en kwaliteitsbewuste ontwikkeling van ontwikkelingslocaties voor de diverse bestemmingsactiviteiten.
-
Blz. 193
08. Voorzien in voldoende gedifferentieerde woningbouw voor een diversiteit aan doelgroepen.
-
Blz. 194
Klimaat
-
Blz. 195
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 196
Programma 11. Economie
-
Blz. 197
Portefeuillehouder(s)
-
Blz. 198
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 199
Relevante beleidsnota's
-
Blz. 200
Doelstellingen
-
Blz. 201
Duurzame economische structuur.
-
Blz. 202
01. Scheppen van goede voorwaarden voor versterking Son en Breugelse én regionale economie door regionale en lokale beleidsontwikkeling en uitvoering.
-
Blz. 203
02. Structureel overleg met de ondernemersverenigingen OVSB en OVE.
-
Blz. 204
03. Vergroten arbeidsmarktparticipatie.
-
Blz. 205
Ruimte om te ondernemen.
-
Blz. 206
04. Doorontwikkeling Ekkersrijt via het programma van Masterplan Ekkersrijt
-
Blz. 207
05. Intensiveren relatiebeheer.
-
Blz. 208
Aantrekkelijk verblijfsklimaat.
-
Blz. 209
06. Toekomstbestendig en aantrekkelijk centrum.
-
Blz. 210
07. Versterken aantrekkelijkheid (meubelboulevard) Ekkersrijt.
-
Blz. 211
08. Stimuleren van recreatieve en toeristische initiatieven.
-
Blz. 212
Klimaat
-
Blz. 213
Bijdrage verbonden partijen aan dit programma
-
Blz. 214
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 215
Programma 12. Algemene dekkingsmiddelen
-
Blz. 216
Portefeuillehouder(s)
-
Blz. 217
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 218
Relevante beleidsnota's
-
Blz. 219
Wat hebben we ervoor gedaan?
-
Blz. 220
Voorzieningenniveau in evenwicht met beschikbare middelen
-
Blz. 221
01. Een reëel en structureel sluitende begroting.
-
Blz. 222
02. Belastingen en andere baten heffen om ambities waar te maken.
-
Blz. 223
03. Een goede risicobeheersing en een weerstandsvermogen van voldoende omvang om de risico’s op te kunnen vangen.
-
Blz. 224
Klimaat
-
Blz. 225
Bijdrage verbonden partijen aan dit programma
-
Blz. 226
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 227
Inhoudelijke rapportages
-
Blz. 228
Inleiding
-
Blz. 229
Leerplichtverslag 2018-2019
-
Blz. 230
Jaarverslag bezwaarschriften, klachten en juridisch kwaliteitszorg opgenomen
-
Blz. 231
Jaarverslag bestuurlijke en ambtelijke integriteit 2019
-
Blz. 232
Maatschappelijk verantwoord inkopen
-
Blz. 233
Maatschappelijk verantwoord inkopen
-
Blz. 234
Algemene inleiding
-
Blz. 235
Resultaatbestemming
-
Blz. 236
Resultaatbestemming
-
Blz. 237
Doorschuiven onttrekking reserves
-
Blz. 238
Doorschuiven onttrekking reserves
-
Blz. 239
Paragrafen
-
Blz. 240
Lokale heffingen
-
Blz. 241
Inleiding
-
Blz. 242
Beleid
-
Blz. 243
Onroerendezaakbelastingen (OZB)
-
Blz. 244
Afvalstoffenheffing
-
Blz. 245
Rioolheffing
-
Blz. 246
Kostendekkendheid afvalstoffenheffing en rioolheffing
-
Blz. 247
Kostendekkendheid leges
-
Blz. 248
Marktgelden
-
Blz. 249
Precariorechten
-
Blz. 250
Kwijtscheldingen gemeentelijke belastingen
-
Blz. 251
Overzicht tarieven
-
Blz. 252
Vergelijking buurgemeenten
-
Blz. 253
Ontwikkeling lokale lastendruk
-
Blz. 254
Weerstandsvermogen en risicobeheersing
-
Blz. 255
Inleiding
-
Blz. 256
Beleid betreffende de weerstandscapaciteit en de risico's
-
Blz. 257
Top 15 inventarisatie van de risico's
-
Blz. 258
Nieuwe risico's
-
Blz. 259
Top 15 risico's
-
Blz. 260
Weerstandscapaciteit in cijfers
-
Blz. 261
Beschikbare weerstandscapaciteit
-
Blz. 262
Beschikbare weerstandscapaciteit (2)
-
Blz. 263
Weerstandsvermogen
-
Blz. 264
Financiële kengetallen
-
Blz. 265
Financiële kengetallen toelichting
-
Blz. 266
Onderhoud kapitaalgoederen
-
Blz. 267
Inleiding
-
Blz. 268
Wegen en weginspectie
-
Blz. 269
Openbare verlichting
-
Blz. 270
Civieltechnische kunstwerken
-
Blz. 271
Groenvoorzieningen
-
Blz. 272
Riolering
-
Blz. 273
Gebouwen
-
Blz. 274
Speeltoestellen
-
Blz. 275
Financiering
-
Blz. 276
Inleiding
-
Blz. 277
Interne- en externe ontwikkelingen
-
Blz. 278
Financieringsbehoefte
-
Blz. 279
Liquiditeit
-
Blz. 280
Renterisicobeheer
-
Blz. 281
Leningenportefeuille
-
Blz. 282
Bedrijfsvoering
-
Blz. 283
Inleiding
-
Blz. 284
Organisatie die we willen
-
Blz. 285
e-HRM
-
Blz. 286
Ziekteverzuim
-
Blz. 287
Garantiebanen
-
Blz. 288
Organisatieontwikkeling
-
Blz. 289
Informatievoorziening
-
Blz. 290
Informatiebeveiliging
-
Blz. 291
Privacy
-
Blz. 292
Procedure datalekken
-
Blz. 293
Control
-
Blz. 294
Kengetallen
-
Blz. 295
Verbonden partijen
-
Blz. 296
Inleiding
-
Blz. 297
Inleiding
-
Blz. 298
Gemeenschappelijke regelingen
-
Blz. 299
GR Metropoolregio Eindhoven (MRE) te Eindhoven
-
Blz. 300
GR Omgevingsdienst Zuidoost-Brabant (ODZOB) te Eindhoven
-
Blz. 301
GR Veiligheidsregio Brabant-Zuidoost (VRBZO) te Eindhoven
-
Blz. 302
GR Gemeenschappelijke Gezondheidsdienst (GGD) Brabant Zuidoost te Eindhoven
-
Blz. 303
GR Dienst Dommelvallei te Mierlo
-
Blz. 304
GR Werkvoorziening de Dommel (WSD) te Boxtel
-
Blz. 305
Vennootschappen en coöperaties
-
Blz. 306
NV Bank Nederlandse Gemeenten te Den Haag
-
Blz. 307
NV Brabant Water te Den Bosch
-
Blz. 308
Stichtingen en verenigingen
-
Blz. 309
Stichting Zorg- en Veiligheidshuis Brabant Zuidoost te Helmond
-
Blz. 310
Stichting Bureau Inkoop- en aanbestedingen Zuidoost Brabant (BIZOB) te Oirschot
-
Blz. 311
Stichting Beveiliging Bedrijven Ekkersrijt (SBBE) te Son en Breugel
-
Blz. 312
Stichting Begraafplaats en Uitvaartcentrum Wolfswinkel te Son en Breugel
-
Blz. 313
Stichting Brabants Investeringsfonds Nieuwbouwwoningen (BIFN) te Den Bosch
-
Blz. 314
Tabel verbonden partijen
-
Blz. 315
Grondbeleid
-
Blz. 316
Inleiding
-
Blz. 317
Exploitatie grond en risico's
-
Blz. 318
Complex Sonniuspark (inclusief Ruimte voor Ruimte)
-
Blz. 319
Complex Ekkersrijt
-
Blz. 320
Project Akkerpad
-
Blz. 321
Project Centrum Breugel
-
Blz. 322
Nota Grondbeleid
-
Blz. 323
Winstneming
-
Blz. 324
Beleidsindicatoren
-
Blz. 325
Beleidsindicatoren
-
Blz. 326
Jaarrekening
-
Blz. 327
Balans
-
Blz. 328
Balans activa
-
Blz. 329
Balans passiva
-
Blz. 330
Totaalbedrag garantstellingen
-
Blz. 331
Grondslagen voor waardering en resultaatbepaling
-
Blz. 332
Inleiding
-
Blz. 333
Algemene grondslagen voor het opstellen van de jaarrekening
-
Blz. 334
Waarderingsgrondslagen
-
Blz. 335
Vaste activa
-
Blz. 336
Toelichting vaste activa
-
Blz. 337
Vlottende activa
-
Blz. 338
Vaste passiva
-
Blz. 339
Vlottende passiva
-
Blz. 340
Toelichting op de balans
-
Blz. 341
Vaste activa
-
Blz. 342
Toelichting immateriële vaste activa
-
Blz. 343
Toelichting immateriële vaste activa
-
Blz. 344
Materiële vaste activa
-
Blz. 345
Toelichting materiële vaste activa
-
Blz. 346
Toelichting materiële vaste activa
-
Blz. 347
Financiële vaste activa
-
Blz. 348
Toelichting financiële vaste activa
-
Blz. 349
Toelichting financiële vaste activa
-
Blz. 350
Vlottende activa
-
Blz. 351
Toelichting voorraad
-
Blz. 352
Toelichting voorraad
-
Blz. 353
Uitzettingen met een rente typische looptijd korter dan 1 jaar
-
Blz. 354
Schatkistbankieren
-
Blz. 355
Liquide middelen
-
Blz. 356
Overlopende activa
-
Blz. 357
Toelichting overlopende activa
-
Blz. 358
Vaste passiva
-
Blz. 359
Voorzieningen
-
Blz. 360
Vaste schulden met een rente typische looptijd langer dan 1 jaar
-
Blz. 361
Toelichting vaste schulden met een rente typische looptijd langer dan 1 jaar
-
Blz. 362
Vlottende passiva
-
Blz. 363
Overlopende passiva
-
Blz. 364
Toelichting overlopende passiva
-
Blz. 365
Niet in de balans opgenomen verplichtingen
-
Blz. 366
Overeenkomsten
-
Blz. 367
Overeenkomsten (2)
-
Blz. 368
Ambulante jeugdzorg en begeleiding
-
Blz. 369
Eigen bijdrage op grond van de WMO
-
Blz. 370
Arbeidskosten gerelateerde verplichtingen
-
Blz. 371
Niet uit de balans blijkende bezittingen
-
Blz. 372
Gebeurtenissen na balansdatum
-
Blz. 373
Het overzicht van baten en lasten in de jaarrekening
-
Blz. 374
Programma's
-
Blz. 375
Algemene dekkingsmiddelen
-
Blz. 376
Onvoorzien, overhead en Vennootschapsbelasting
-
Blz. 377
Totaal saldo van baten en lasten
-
Blz. 378
Toevoegingen en onttrekkingen aan reserves
-
Blz. 379
Het geraamde versus het gerealiseerde resultaat
-
Blz. 380
Het overzicht van baten en lasten per taakveld
-
Blz. 381
Programma 1. Bestuurlijke zaken
-
Blz. 382
Programma 2. Publieke dienstverlening
-
Blz. 383
Programma 3. Veiligheid en handhaving
-
Blz. 384
Programma 4. Verkeer en vervoer
-
Blz. 385
Programma 5. Onderwijs, sport en cultuur
-
Blz. 386
Programma 6. Openbaar groen en openluchtrecreatie
-
Blz. 387
Programma 7. Sociale zaken
-
Blz. 388
Programma 8. Zorg en welzijn
-
Blz. 389
Programma 9. Milieu en Duurzaamheid
-
Blz. 390
Programma 10. Ruimtelijke inrichting
-
Blz. 391
Programma 11. Economie
-
Blz. 392
Programma 12. Algemene dekkingsmiddelen
-
Blz. 393
Totaal
-
Blz. 394
Toelichting op het overzicht van baten en lasten
-
Blz. 395
Vennootschapsbelasting
-
Blz. 396
Vennootschapsbelasting
-
Blz. 397
Begrotingsrechtmatigheid
-
Blz. 398
Begrotingsrechtmatigheid
-
Blz. 399
Begrotingsrechtmatigheid
-
Blz. 400
Begrotingsrechtmatigheid
-
Blz. 401
Analyse overzicht van baten en lasten
-
Blz. 402
Programma 1. Bestuurlijke zaken
-
Blz. 403
Programma 2. Publieke dienstverlening
-
Blz. 404
Programma 3. Veiligheid en handhaving
-
Blz. 405
Programma 4. Verkeer en vervoer
-
Blz. 406
Programma 5. Onderwijs, sport en cultuur
-
Blz. 407
Programma 6. Openbaar groen en openluchtrecreatie
-
Blz. 408
Programma 7. Sociale Zaken
-
Blz. 409
Programma 8. Zorg en welzijn
-
Blz. 410
Programma 9. Milieu en Duurzaamheid
-
Blz. 411
Programma 10. Ruimtelijke inrichting
-
Blz. 412
Programma 11. Economie
-
Blz. 413
Programma 12. Algemene dekkingsmiddelen
-
Blz. 414
Overzicht onvoorzien
-
Blz. 415
Overzicht onvoorzien
-
Blz. 416
Overzicht van de incidentele baten en lasten
-
Blz. 417
Overzicht van de incidentele baten en lasten
-
Blz. 418
Overzicht van de structurele toevoegingen en onttrekkingen aan de reserves
-
Blz. 419
Overzicht van de structurele toevoegingen en onttrekkingen aan de reserves
-
Blz. 420
Wet normering bezoldiging topfunctionarissen publieke en semipublieke sector (WNT)
-
Blz. 421
Wet normering bezoldiging topfunctionarissen publieke en semipublieke sector (WNT)
-
Blz. 422
Overzicht van investeringen en projecten
-
Blz. 423
Programma 3. Veiligheid en handhaving
-
Blz. 424
Programma 4. Verkeer en vervoer
-
Blz. 425
Programma 5. Onderwijs, cultuur en sport
-
Blz. 426
Programma 6. Openbaar groen en openluchtrecreatie
-
Blz. 427
Programma 9. Milieu en Duurzaamheid
-
Blz. 428
Programma 10. Ruimtelijke inrichting
-
Blz. 429
Programma 12. Algemene dekkingsmiddelen
-
Blz. 430
Reserves en voorzieningen
-
Blz. 431
Overzicht van reserves en voorzieningen
-
Blz. 432
Reserves
-
Blz. 433
Voorzieningen
-
Blz. 434
Totaal reserves en voorzieningen
-
Blz. 435
Toelichting op de reserves
-
Blz. 436
Inleiding
-
Blz. 437
Reserves
-
Blz. 438
Algemene reserve vast
-
Blz. 439
Algemene reserve vast
-
Blz. 440
Algemene reserve bouwgrond
-
Blz. 441
Algemene reserve bouwgrond
-
Blz. 442
Reserve vrije bestedingsruimte
-
Blz. 443
Reserve vrije bestedingsruimte
-
Blz. 444
Reserve algemene risicoreserve
-
Blz. 445
Reserve algemene risicovoorziening
-
Blz. 446
Reserve aanleg west-structuur
-
Blz. 447
Reserve aanleg west-structuur
-
Blz. 448
Reserve recreatie en natuurgebied west
-
Blz. 449
Reserve recreatie en natuurgebied west
-
Blz. 450
Reserve verkoop Obragas
-
Blz. 451
Reserve verkoop Obragas
-
Blz. 452
Reserve aandelen verkoop HNG
-
Blz. 453
Reserve aandelen verkoop HNG
-
Blz. 454
Reserve centrumontwikkeling Son en Breugel
-
Blz. 455
Reserve centrumontwikkeling Son en Breugel
-
Blz. 456
Egalisatiereserve wegen
-
Blz. 457
Egalisatiereserve wegen
-
Blz. 458
Reserve samenwerking I&A aandeel Son
-
Blz. 459
Reserve samenwerking I&A aandeel Son
-
Blz. 460
Reserve projectmatig werken
-
Blz. 461
Reserve projectmatig werken
-
Blz. 462
Reserve jeugd en jongerencentrum
-
Blz. 463
Reserve jeugd en Jongerencentrum
-
Blz. 464
Reserve natuurcompensatie
-
Blz. 465
Reserve natuurcompensatie
-
Blz. 466
Reserve infrastructurele werken. Ekkersrijt
-
Blz. 467
Reserve infrastructurele werken Ekkersrijt
-
Blz. 468
Reserve uitvoering groenbeleidsplan
-
Blz. 469
Reserve uitvoering groenbeleidsplan
-
Blz. 470
Dekkingsreserve centrum Breugel
-
Blz. 471
Dekkingsreserve centrum Breugel
-
Blz. 472
Reserve veiligheidsgelden VRBZO
-
Blz. 473
Reserve veiligheidsgeldenVRBZO
-
Blz. 474
Reserve Bosbeheer
-
Blz. 475
Reserve Bosbeheer
-
Blz. 476
Reserve nieuwbouw sporthal
-
Blz. 477
Nieuwbouw sporthal
-
Blz. 478
Reserve renovatie de Bongerd
-
Blz. 479
Reserve renovatie de Bongerd
-
Blz. 480
Reserve nieuwbouw brandweerkazerne + werf
-
Blz. 481
Reserve nieuwbouw brandweerkazerne + werf
-
Blz. 482
Reserve dak Emiliusschool
-
Blz. 483
Reserve dak Emiliusschool
-
Blz. 484
Reserve Vijverbergschool
-
Blz. 485
Reserve Vijverbergschool
-
Blz. 486
Reserve optimalisatie sportpark SBC
-
Blz. 487
Reserve optimalisatie sportpark SBC
-
Blz. 488
Reserve onderwijshuisvesting 2010
-
Blz. 489
Reserve onderwijshuisvesting 2010
-
Blz. 490
Reserve aanpassing Bongerd tbv boksschool
-
Blz. 491
Reserve aanpassing Bongerd tbv boksschool
-
Blz. 492
Reserve verledden
-
Blz. 493
Dekkingsreserve verledden
-
Blz. 494
Reserve parkeren Centrum Son
-
Blz. 495
Reserve centrum Breugel
-
Blz. 496
Reserve renovatie kunstgrasvelden
-
Blz. 497
Dekkingsreserve Parkeren Centrum Son
-
Blz. 498
Reserve slowlane ekkersrijt
-
Blz. 499
Dekkingsreserve Slowlane Ekkersrijt
-
Blz. 500
Reserve fietsoversteek Bestseweg
-
Blz. 501
Dekkingsreserve fietsoversteek Bestseweg
-
Blz. 502
Reserve gemeentehuis losse werkplekinrichting
-
Blz. 503
DO gemeentehuis losse werkplekinrichting
-
Blz. 504
Reserve nieuwbouw sporthal de Bongerd
-
Blz. 505
Reserve nieuwbouw sporthal de bongerd
-
Blz. 506
Reserve Ruysdaelstraat kst omgeving school
-
Blz. 507
Reserve ruysdaelstraat kst omgeving school
-
Blz. 508
Dekkingsreserve infrastructurele werken Ekk-Eindhovenseweg
-
Blz. 509
Dekkingsreserve infrastructurele werken Ekk-Eindhovenseweg
-
Blz. 510
Reserve aankoop units bibliotheek
-
Blz. 511
toelichting reserve aankoop units bibliotheek
-
Blz. 512
Dekkingsreserve visie Eindhovenseweg
-
Blz. 513
Dekkingsreserve visie Eindhovenseweg
-
Blz. 514
Toelichting op de voorzieningen
-
Blz. 515
Voorzieningen
-
Blz. 516
Voorziening pensioenoverdracht wethouders
-
Blz. 517
Voorziening pensioenoverdracht wethouders
-
Blz. 518
Voorziening onderhoud gebouwen
-
Blz. 519
Voorziening onderhoud gebouwen
-
Blz. 520
Voorziening riolering
-
Blz. 521
Voorziening riolering
-
Blz. 522
Voorziening afval
-
Blz. 523
Voorziening afval
-
Blz. 524
Voorziening afgesloten complexen GB
-
Blz. 525
Voorziening afgesloten complexen GB
-
Blz. 526
Bijlage Single Information Single Audit (SISA)
-
Blz. 527
Bijlage Single Information Single Audit (SISA)
-
Blz. 528
Controleverklaring
-
Blz. 529
Bijlage
-
Blz. 530
Subsidieoverzicht
-
Blz. 531
Subsidieoverzicht
-
Zoeken
-
Publicatie bijlagen
-
Contact
-
PrivacyStatement
-
Sitemap