-
Blz. 1
Jaarstukken 2020
-
Blz. 2
Jaarstukken 2020
-
Blz. 3
Programma’s
-
Blz. 4
Algemene toelichting en inleiding bij programma's
-
Blz. 5
Algemene toelichting en inleiding bij programma's
-
Blz. 6
Programma 1. Bestuurlijke zaken
-
Blz. 7
Portefeuillehouder(s)
-
Blz. 8
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 9
Relevante beleidsnota's
-
Blz. 10
Wat hebben we ervoor gedaan?
-
Blz. 11
Inwoners, maatschappelijke organisaties en ondernemers een prominente plaats geven bij het maken van keuzes
-
Blz. 12
01. Ontwikkelen nieuwe bestuursstijl.
-
Blz. 13
02. Kinderen laten ervaren hoe de democratie werkt via de Jeugdgemeenteraad
-
Blz. 14
03. Inzetten van communicatie als strategisch instrument.
-
Blz. 15
04. Toegankelijke en begrijpelijke beleidsvoorlichting.
-
Blz. 16
05. Intensiever gebruik digitale en interactieve communicatiemiddelen.
-
Blz. 17
06. Actievere pers- en publieksvoorlichting: actieve openbaarheid.
-
Blz. 18
07. Communicatie-inzet bij verschillende grote projecten.
-
Blz. 19
Son en Breugel: een bestuurskrachtige gemeente
-
Blz. 20
08. Bestuurlijke Toekomst: bestuurlijke vorm opnieuw bezien vanuit het uitgangspunt zelfstandigheid.
-
Blz. 21
09. Intensiveren, versterken en verbreden van Dienst Dommelvallei.
-
Blz. 22
10. Samenwerken op strategisch niveau binnen het Stedelijk Gebied Eindhoven en de Metropoolregio Eindhoven.
-
Blz. 23
Son en Breugel: een integere overheid
-
Blz. 24
11. Bevorderen bewustzijn van belang integer bestuur.
-
Blz. 25
Goede onderlinge bestuurlijke verhoudingen
-
Blz. 26
12. Bevorderen ontspannen onderlinge verhoudingen binnen bestuur.
-
Blz. 27
Klimaat
-
Blz. 28
Bijdrage verbonden partijen aan dit programma
-
Blz. 29
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 30
Programma 2. Publieke dienstverlening
-
Blz. 31
Portefeuillehouder(s)
-
Blz. 32
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 33
Relevante beleidsnota's
-
Blz. 34
Wat hebben we ervoor gedaan?
-
Blz. 35
Tevreden klanten
-
Blz. 36
01. Dienstverlening met hoge kwaliteit.
-
Blz. 37
02. Verder ontwikkelen van de dienstverlening (invoering van zaakgericht werken).
-
Blz. 38
03. Inspelen op ontwikkelingen, zoals andere rol van de samenleving, digitalisering en behoefte aan directe informatie.
-
Blz. 39
Klimaat
-
Blz. 40
Bijdrage verbonden partijen aan dit programma
-
Blz. 41
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 42
Programma 3. Veiligheid en handhaving
-
Blz. 43
Portefeuillehouder(s)
-
Blz. 44
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 45
Relevante beleidsnota's
-
Blz. 46
Wat hebben we ervoor gedaan?
-
Blz. 47
Inwoners leven in een sociaal veilige woonomgeving
-
Blz. 48
01. Inwoners ervaren een veilig gevoel.
-
Blz. 49
02. Inwoners wonen in een leefbare omgeving.
-
Blz. 50
03. Inwoners ervaren minder overlast.
-
Blz. 51
Inwoners leven in een fysiek veilige woonomgeving
-
Blz. 52
04. Het aantal woninginbraken neemt af.
-
Blz. 53
05. De integrale samenwerking met de beheerders van de Whats-app groepen is structureel.
-
Blz. 54
06. De crisisorganisatie is opgeleid en getraind.
-
Blz. 55
Het buitengebied wordt beschermd tegen (ondermijnende) criminaliteit
-
Blz. 56
07. Het toezicht in het buitengebied is integraal en structureel.
-
Blz. 57
08. Bewoners in het buitengebied zijn maatschappelijk weerbaarder.
-
Blz. 58
Klimaat
-
Blz. 59
Bijdrage verbonden partijen aan dit programma
-
Blz. 60
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 61
Programma 4. Verkeer en vervoer
-
Blz. 62
Portefeuillehouder(s)
-
Blz. 63
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 64
Relevante beleidsnota's
-
Blz. 65
Wat hebben we ervoor gedaan?
-
Blz. 66
Goede bereikbaarheid
-
Blz. 67
01. Verkeersdeelnemers kunnen zich comfortabel en snel verplaatsen
-
Blz. 68
02. Het bedrijvenpark Ekkersrijt is optimaal aangesloten op de snelweg.
-
Blz. 69
03. Son en Breugel beschikt over goed openbaar vervoer en de regionale voorzieningen zijn voor iedereen goed bereikbaar.
-
Blz. 70
Veilige openbare ruimte en verkeersdeelname
-
Blz. 71
04. Alle weggebruikers kunnen veilig deelnemen aan het verkeer.
-
Blz. 72
05. Het onderhoudsniveau van de openbare ruimte voldoet aan lokaal vastgestelde kwaliteitseisen op basis van landelijke gehanteerde normen.
-
Blz. 73
Leefbare (woon)omgeving
-
Blz. 74
06. Lokale voorzieningen zijn voor een ieder goed bereikbaar.
-
Blz. 75
07. Inwoners hebben zeggenschap bij de inrichting van en het oplossen van knelpunten in de openbare ruimte.
-
Blz. 76
Duurzaam investeren
-
Blz. 77
08. De gemeentelijke voorzieningen zijn klimaatneutraal.
-
Blz. 78
Klimaat
-
Blz. 79
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 80
Programma 5. Onderwijs, sport en cultuur
-
Blz. 81
Portefeuillehouder(s)
-
Blz. 82
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 83
Relevante beleidsnota's
-
Blz. 84
Wat hebben we ervoor gedaan?
-
Blz. 85
Kinderen gaan zo veel mogelijk binnen het eigen dorp naar school, voelen zich veilig en gerespecteerd en komen met optimale prestaties uit het onderwijs.
-
Blz. 86
01. Onderwijsachterstand wordt voorkomen door het aanbieden van een erkend vve (vroeg en voorschoolse educatie) programma.
-
Blz. 87
02. Er is een zodanig aanbod van voorschoolse voorzieningen dat iedere peuter daar gebruik van kan maken.
-
Blz. 88
03. Lokale onderwijsvoorzieningen zijn voor leerlingen en hun ouders/verzorgers goed bereikbaar en toegankelijk.
-
Blz. 89
Alle inwoners kunnen zich cultureel en/of kunstzinnig ontwikkelen of ontplooien.
-
Blz. 90
04. Er is een breed lokaal voorzieningenaanbod op het gebied van cultuur en kunst.
-
Blz. 91
05. De Bibliotheek blijft een (objectieve) informatievoorziening en voorkomt taalachterstand en laaggeletterdheid.
-
Blz. 92
06. Het muziekonderwijs is voor alle kinderen toegankelijk.
-
Blz. 93
Inwoners hebben de mogelijkheid om naar behoefte en vermogen optimaal te bewegen en te sporten
-
Blz. 94
07. Integreren van sport in het sociaal domein
-
Blz. 95
08. Stimuleren dat het een gewoonte wordt om dagelijks te bewegen door te wandelen of te fietsen
-
Blz. 96
09. Het laten aansluiten van kwetsbare doelgroepen bij bestaande organisaties en activiteiten
-
Blz. 97
10. Versterking verenigingskader en deskundigheidsbevordering.
-
Blz. 98
Het cultuurhistorisch erfgoed van Son en Breugel is bekend en gerespecteerd
-
Blz. 99
11. Behoud en juridisch waarborgen van het cultuurhistorisch erfgoed van Son en Breugel voor de komende generaties.
-
Blz. 100
12. Het cultuurhistorisch erfgoed is zichtbaar voor huidige en komende generaties.
-
Blz. 101
Klimaat
-
Blz. 102
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 103
Programma 6. Openbaar groen en openluchtrecreatie
-
Blz. 104
Portefeuillehouder(s)
-
Blz. 105
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 106
Relevante beleidsnota's
-
Blz. 107
Wat hebben we ervoor gedaan?
-
Blz. 108
Leefbare (woon)omgeving
-
Blz. 109
01. Inwoners voelen zich prettig in hun woonomgeving.
-
Blz. 110
02. De openbare ruimte is schoon en inwoners voelen zich verantwoordelijk om hier een steentje aan bij te dragen.
-
Blz. 111
03. Inwoners hebben zeggenschap over de inrichting van het groen en speelvoorzieningen.
-
Blz. 112
Goed vertoeven
-
Blz. 113
04. Inwoners kunnen elkaar bij diverse activiteiten en op verschillende plekken in het dorp ontmoeten.
-
Blz. 114
05. Inwoners kunnen deelnemen aan een scala van activiteiten.
-
Blz. 115
06. Inwoners kunnen op verschillende manieren recreëren.
-
Blz. 116
Leefbare (woon)omgeving
-
Blz. 117
07. Son en Breugel vormt geen belasting voor het klimaat en milieu.
-
Blz. 118
08. In Son en Breugel herstelt de biodiversiteit.
-
Blz. 119
Klimaat
-
Blz. 120
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 121
Programma 7. Sociale Zaken
-
Blz. 122
Portefeuillehouder(s)
-
Blz. 123
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 124
Relevante beleidsnota's
-
Blz. 125
Wat hebben we ervoor gedaan?
-
Blz. 126
Inkomensondersteuning
-
Blz. 127
01. Aanbieden inkomensondersteunende voorzieningen
-
Blz. 128
Iedereen moet kunnen meedoen
-
Blz. 129
02. Maatschappelijke deelname en bieden van ondersteuning (CMD)
-
Blz. 130
Iedereen aan het werk
-
Blz. 131
03. Ondersteunen naar betaald werk waarbij eigen rol en verantwoordelijkheid voorop staan
-
Blz. 132
Klimaat
-
Blz. 133
Bijdrage verbonden partijen aan dit programma
-
Blz. 134
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 135
Programma 8. Zorg en welzijn
-
Blz. 136
Portefeuillehouder(s)
-
Blz. 137
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 138
Relevante beleidsnota's
-
Blz. 139
Doelstellingen
-
Blz. 140
Veilig opgroeien en opvoeden
-
Blz. 141
01. Alle jeugdigen kunnen deelnemen aan een (sport)vereniging of activiteit.
-
Blz. 142
02. Jeugdigen ontwikkelen en benutten hun capaciteiten.
-
Blz. 143
03. Jeugdigen groeien op in een veilige (thuis)situatie
-
Blz. 144
04. Jeugdigen zijn op weg naar een gezonde toekomst.
-
Blz. 145
Iedereen kan meedoen
-
Blz. 146
05. Iedereen moet kunnen participeren.
-
Blz. 147
06. Mensen zijn financieel zelfredzaam.
-
Blz. 148
07. (Toegang naar) zorg en ondersteuning is laagdrempelig, klantgericht en op maat.
-
Blz. 149
Samen wonen en leven
-
Blz. 150
08. Mensen kennen en ondersteunen elkaar in Son en Breugel.
-
Blz. 151
09. Mensen in Son en Breugel weten waar zij terecht kunnen.
-
Blz. 152
10. Mensen zijn sociaal actief.
-
Blz. 153
11. Er zijn voldoende, gevarieerde en goede toegankelijke voorzieningen voor iedereen.
-
Blz. 154
Klimaat
-
Blz. 155
Bijdrage verbonden partijen aan dit programma
-
Blz. 156
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 157
Programma 9. Milieu en Duurzaamheid
-
Blz. 158
Portefeuillehouder(s)
-
Blz. 159
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 160
Relevante beleidsnota's
-
Blz. 161
Doelstellingen
-
Blz. 162
De inwoners en de gemeenschap zijn zich bewust van invloed op de leefomgeving en handelen hiernaar
-
Blz. 163
01. Maatschappelijke betrokkenheid: samen met de samenleving en verschillende stakeholders gaan we invulling geven aan de duurzaamheidsdoelen waarbij het proces centraal staat en de....
-
Blz. 164
De inwoners en de gemeenschap zijn zich bewust van hun invloed op het klimaat en handelen hiernaar.
-
Blz. 165
02. In 2020 zijn wij een klimaatneutrale gemeentelijke organisatie en in 2030 een klimaatneutrale gemeente. Al onze producten, diensten en activiteiten zijn vrij van uitstoot en....
-
Blz. 166
De inwoners en de gemeenschap zijn zich bewust van hun invloed op de fysieke leefomgeving en handelen hiernaar.
-
Blz. 167
03. In 2030 is de fysieke leefomgeving waarin we leven effectief ingericht waarbij het behoud en herstel van de (oorspronkelijke) biodiversiteit centraal staat en.....
-
Blz. 168
04. In de ruimte waarin we leven gaan we goed om met onze waterhuishouding en zijn we weerbaar tegen klimaatsveranderingen.
-
Blz. 169
De inwoners en de gemeenschap zijn zich bewust van hun invloed op de leefomgeving en handelen hiernaar door gebruik te maken van duurzame vervoersmiddelen.
-
Blz. 170
05. We verplaatsen ons in onze fysieke leefomgeving met behulp van duurzame energiebronnen
-
Blz. 171
06. Ons wegennet en de publieke ruimte is zo ingericht dat alle plekken eenvoudig zijn te bereiken en er ook ruimte is ontstaan voor alternatieve vormen van mobiliteit en ontmoeting.
-
Blz. 172
De inwoners en de gemeenschap zijn zich bewust van hun invloed op het grondstoffengebruik (materialen) en handelen hiernaar.
-
Blz. 173
07. In Son en Breugel gebruiken we alleen nog materialen van gezonde en natuurlijke herkomst waarbij we zoveel mogelijk inzetten op hergebruikte materialen.
-
Blz. 174
08. Al onze materialen zijn aan het einde van de levensduur eenvoudig terug te brengen in gesloten natuurlijke of technische kringlopen.
-
Blz. 175
De inwoners en de gemeenschap zijn zich bewust van hun invloed op de sociale leefomgeving en handelen hiernaar.
-
Blz. 176
09. Wij bieden kansen aan hen die dat nodig hebben en zorgen dat de omgeving waarin gewerkt wordt je inspireert, verzorgt en voedt. Onze omgeving brengt je fysiek en mentaal in balans.
-
Blz. 177
10. We houden een gezond leef- en werkklimaat in stand en met goed werkgeverschap bevorderen we welzijn en geluk.
-
Blz. 178
Klimaat
-
Blz. 179
Bijdrage verbonden partijen aan dit programma
-
Blz. 180
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 181
Programma 10. Ruimtelijke inrichting
-
Blz. 182
Portefeuillehouder(s)
-
Blz. 183
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 184
Relevante beleidsnota's
-
Blz. 185
Wat hebben we ervoor gedaan?
-
Blz. 186
Een gezonde en leefbare leefomgeving.
-
Blz. 187
01. De uitvoeringsprogramma's van de Toekomstvisie, Structuurvisie, Woonvisie en overige beleidsvisies dragen bij aan een gezonde en leefbare leefomgeving.
-
Blz. 188
02. De nieuwe Omgevingsvisie en het nieuwe Omgevingsplan voor Son en Breugel integreren, met een goede afweging, de ruimtelijke ontwikkelingsambities, de woonvisie, de klimaatambitie.....
-
Blz. 189
Son en Breugel maakt onderdeel uit van de regio als ware er sprake van één gemeente.
-
Blz. 190
03. Een bestuurlijke en ambtelijke inbreng vanuit Son en Breugel in regionale samenwerkingsverbanden m.b.t. het fysieke domein 'Ruimte' resp. 'Wonen'.
-
Blz. 191
04. Regionale afspraken mee wegen in lokaal beleid en daarmee de bestemmingsactiviteiten in Son en Breugel relateren aan de regionale ambities op de terreinen 'Ruimte' resp. 'Wonen'.
-
Blz. 192
Effectieve doorwerking van wet- en regelgeving in Son en Breugel.
-
Blz. 193
05. Optimaal gebruik maken van de mogelijkheden van wet- en regelgeving.
-
Blz. 194
06. Implementatie in Son en Breugel van de Omgevingswet voor 1 januari 2021.
-
Blz. 195
Een levendig, groen en vitaal dorp.
-
Blz. 196
07. Voorzien in een tijdige en kwaliteitsbewuste ontwikkeling van ontwikkelingslocaties voor de diverse bestemmingsactiviteiten.
-
Blz. 197
08. Voorzien in voldoende gedifferentieerde woningbouw voor een diversiteit aan doelgroepen.
-
Blz. 198
Klimaat
-
Blz. 199
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 200
Programma 11. Economie
-
Blz. 201
Portefeuillehouder(s)
-
Blz. 202
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 203
Relevante beleidsnota's
-
Blz. 204
Doelstellingen
-
Blz. 205
Duurzame economische structuur.
-
Blz. 206
01. Scheppen van goede voorwaarden voor versterking Son en Breugelse én regionale economie door regionale en lokale beleidsontwikkeling en uitvoering.
-
Blz. 207
02. Structureel overleg met de ondernemersverenigingen OVSB en OVE.
-
Blz. 208
03. Vergroten arbeidsmarktparticipatie.
-
Blz. 209
Ruimte om te ondernemen.
-
Blz. 210
04. Doorontwikkeling Ekkersrijt via het programma van Masterplan Ekkersrijt
-
Blz. 211
05. Intensiveren relatiebeheer.
-
Blz. 212
Aantrekkelijk verblijfsklimaat.
-
Blz. 213
06. Toekomstbestendig en aantrekkelijk centrum.
-
Blz. 214
07. Versterken aantrekkelijkheid (meubelboulevard) Ekkersrijt.
-
Blz. 215
08. Stimuleren van recreatieve en toeristische initiatieven.
-
Blz. 216
Klimaat
-
Blz. 217
Bijdrage verbonden partijen aan dit programma
-
Blz. 218
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 219
Programma 12. Algemene dekkingsmiddelen
-
Blz. 220
Portefeuillehouder(s)
-
Blz. 221
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 222
Relevante beleidsnota's
-
Blz. 223
Wat hebben we ervoor gedaan?
-
Blz. 224
Voorzieningenniveau in evenwicht met beschikbare middelen
-
Blz. 225
01. Een reëel en structureel sluitende begroting.
-
Blz. 226
02. Belastingen en andere baten heffen om ambities waar te maken.
-
Blz. 227
03. Een goede risicobeheersing en een weerstandsvermogen van voldoende omvang om de risico’s op te kunnen vangen.
-
Blz. 228
Klimaat
-
Blz. 229
Bijdrage verbonden partijen aan dit programma
-
Blz. 230
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 231
Inhoudelijke rapportages
-
Blz. 232
Inleiding
-
Blz. 233
Jaarverslag bezwaarschriften, klachten en juridisch kwaliteitszorg opgenomen
-
Blz. 234
Jaarverslag bestuurlijke en ambtelijke integriteit 2020
-
Blz. 235
Maatschappelijk verantwoord inkopen
-
Blz. 236
Maatschappelijk verantwoord inkopen
-
Blz. 237
Algemene inleiding
-
Blz. 238
Resultaatbestemming
-
Blz. 239
Resultaatbestemming
-
Blz. 240
Doorschuiven onttrekking reserves
-
Blz. 241
Doorschuiven onttrekking reserves
-
Blz. 242
Corona
-
Blz. 243
Corona
-
Blz. 244
Paragrafen
-
Blz. 245
Lokale heffingen
-
Blz. 246
Inleiding
-
Blz. 247
Beleid
-
Blz. 248
Onroerendezaakbelastingen (OZB)
-
Blz. 249
Afvalstoffenheffing
-
Blz. 250
Rioolheffing
-
Blz. 251
Kostendekkendheid afvalstoffenheffing en rioolheffing
-
Blz. 252
Kostendekkendheid leges
-
Blz. 253
Marktgelden
-
Blz. 254
Precariorechten
-
Blz. 255
Kwijtscheldingen gemeentelijke belastingen
-
Blz. 256
Overzicht tarieven
-
Blz. 257
Vergelijking buurgemeenten
-
Blz. 258
Ontwikkeling lokale lastendruk
-
Blz. 259
Weerstandsvermogen en risicobeheersing
-
Blz. 260
Inleiding
-
Blz. 261
Beleid betreffende de weerstandscapaciteit en de risico's
-
Blz. 262
Top 15 inventarisatie van de risico's
-
Blz. 263
Nieuwe risico's
-
Blz. 264
Top 15 risico's
-
Blz. 265
Weerstandscapaciteit in cijfers
-
Blz. 266
Beschikbare weerstandscapaciteit
-
Blz. 267
Beschikbare weerstandscapaciteit (2)
-
Blz. 268
Weerstandsvermogen
-
Blz. 269
Financiële kengetallen
-
Blz. 270
Onderhoud kapitaalgoederen
-
Blz. 271
Inleiding
-
Blz. 272
Wegen en weginspectie
-
Blz. 273
Openbare verlichting
-
Blz. 274
Civieltechnische kunstwerken
-
Blz. 275
Groenvoorzieningen
-
Blz. 276
Riolering
-
Blz. 277
Gebouwen
-
Blz. 278
Speeltoestellen
-
Blz. 279
Financiering
-
Blz. 280
Inleiding
-
Blz. 281
Interne- en externe ontwikkelingen
-
Blz. 282
Financieringsbehoefte
-
Blz. 283
Liquiditeit
-
Blz. 284
Renterisicobeheer
-
Blz. 285
Leningenportefeuille
-
Blz. 286
Bedrijfsvoering
-
Blz. 287
Inleiding
-
Blz. 288
Organisatie die we willen
-
Blz. 289
Informatievoorziening
-
Blz. 290
Control
-
Blz. 291
Kengetallen
-
Blz. 292
Verbonden partijen
-
Blz. 293
Inleiding
-
Blz. 294
Inleiding
-
Blz. 295
Gemeenschappelijke regelingen
-
Blz. 296
GR Metropoolregio Eindhoven (MRE) te Eindhoven
-
Blz. 297
GR Omgevingsdienst Zuidoost-Brabant (ODZOB) te Eindhoven
-
Blz. 298
GR Veiligheidsregio Brabant-Zuidoost (VRBZO) te Eindhoven
-
Blz. 299
GR Gemeenschappelijke Gezondheidsdienst (GGD) Brabant Zuidoost te Eindhoven
-
Blz. 300
GR Dienst Dommelvallei te Mierlo
-
Blz. 301
GR Werkvoorziening de Dommel (WSD) te Boxtel
-
Blz. 302
Vennootschappen en coöperaties
-
Blz. 303
NV Bank Nederlandse Gemeenten te Den Haag
-
Blz. 304
NV Brabant Water te Den Bosch
-
Blz. 305
Stichtingen en verenigingen
-
Blz. 306
Stichting Zorg- en Veiligheidshuis Brabant Zuidoost te Helmond
-
Blz. 307
Stichting Bureau Inkoop- en aanbestedingen Zuidoost Brabant (BIZOB) te Oirschot
-
Blz. 308
Stichting Beveiliging Bedrijven Ekkersrijt (SBBE) te Son en Breugel
-
Blz. 309
Stichting Begraafplaats en Uitvaartcentrum Wolfswinkel te Son en Breugel
-
Blz. 310
Tabel verbonden partijen
-
Blz. 311
Grondbeleid
-
Blz. 312
Inleiding
-
Blz. 313
Exploitatie grond en risico's
-
Blz. 314
Complex Sonniuspark (inclusief Ruimte voor Ruimte)
-
Blz. 315
Project Akkerpad
-
Blz. 316
Project Centrum Breugel
-
Blz. 317
Nota Grondbeleid
-
Blz. 318
Winstneming
-
Blz. 319
Beleidsindicatoren
-
Blz. 320
Beleidsindicatoren
-
Blz. 321
Jaarrekening
-
Blz. 322
Balans
-
Blz. 323
Balans activa
-
Blz. 324
Balans passiva
-
Blz. 325
Totaalbedrag garantstellingen
-
Blz. 326
Grondslagen voor waardering en resultaatbepaling
-
Blz. 327
Inleiding
-
Blz. 328
Algemene grondslagen voor het opstellen van de jaarrekening
-
Blz. 329
Waarderingsgrondslagen
-
Blz. 330
Vaste activa
-
Blz. 331
Toelichting vaste activa
-
Blz. 332
Vlottende activa
-
Blz. 333
Vaste passiva
-
Blz. 334
Vlottende passiva
-
Blz. 335
Toelichting op de balans
-
Blz. 336
Vaste activa
-
Blz. 337
Toelichting immateriële vaste activa
-
Blz. 338
Toelichting immateriële vaste activa
-
Blz. 339
Materiële vaste activa
-
Blz. 340
Toelichting materiële vaste activa
-
Blz. 341
Toelichting materiële vaste activa
-
Blz. 342
Financiële vaste activa
-
Blz. 343
Toelichting financiële vaste activa
-
Blz. 344
Toelichting financiële vaste activa
-
Blz. 345
Vlottende activa
-
Blz. 346
Toelichting voorraad
-
Blz. 347
Toelichting voorraad
-
Blz. 348
Uitzettingen met een rente typische looptijd korter dan 1 jaar
-
Blz. 349
Schatkistbankieren
-
Blz. 350
Liquide middelen
-
Blz. 351
Overlopende activa
-
Blz. 352
Toelichting overlopende activa
-
Blz. 353
Vaste passiva
-
Blz. 354
Voorzieningen
-
Blz. 355
Vaste schulden met een rente typische looptijd langer dan 1 jaar
-
Blz. 356
Toelichting vaste schulden met een rente typische looptijd langer dan 1 jaar
-
Blz. 357
Vlottende passiva
-
Blz. 358
Overlopende passiva
-
Blz. 359
Toelichting overlopende passiva
-
Blz. 360
Niet in de balans opgenomen verplichtingen
-
Blz. 361
Overeenkomsten
-
Blz. 362
Overeenkomsten (2)
-
Blz. 363
Ambulante jeugdzorg en begeleiding
-
Blz. 364
Eigen bijdrage op grond van de WMO
-
Blz. 365
Arbeidskosten gerelateerde verplichtingen
-
Blz. 366
Niet uit de balans blijkende bezittingen
-
Blz. 367
Het overzicht van baten en lasten in de jaarrekening
-
Blz. 368
Programma's
-
Blz. 369
Algemene dekkingsmiddelen
-
Blz. 370
Onvoorzien, overhead en Vennootschapsbelasting
-
Blz. 371
Totaal saldo van baten en lasten
-
Blz. 372
Toevoegingen en onttrekkingen aan reserves
-
Blz. 373
Het geraamde versus het gerealiseerde resultaat
-
Blz. 374
Het overzicht van baten en lasten per taakveld
-
Blz. 375
Programma 1. Bestuurlijke zaken
-
Blz. 376
Programma 2. Publieke dienstverlening
-
Blz. 377
Programma 3. Veiligheid en handhaving
-
Blz. 378
Programma 4. Verkeer en vervoer
-
Blz. 379
Programma 5. Onderwijs, sport en cultuur
-
Blz. 380
Programma 6. Openbaar groen en openluchtrecreatie
-
Blz. 381
Programma 7. Sociale zaken
-
Blz. 382
Programma 8. Zorg en welzijn
-
Blz. 383
Programma 9. Milieu en Duurzaamheid
-
Blz. 384
Programma 10. Ruimtelijke inrichting
-
Blz. 385
Programma 11. Economie
-
Blz. 386
Programma 12. Algemene dekkingsmiddelen
-
Blz. 387
Totaal
-
Blz. 388
Toelichting op het overzicht van baten en lasten
-
Blz. 389
Vennootschapsbelasting
-
Blz. 390
Vennootschapsbelasting
-
Blz. 391
Begrotingsrechtmatigheid
-
Blz. 392
Begrotingsrechtmatigheid
-
Blz. 393
Begrotingsrechtmatigheid
-
Blz. 394
Begrotingsrechtmatigheid
-
Blz. 395
Analyse overzicht van baten en lasten
-
Blz. 396
Programma 1. Bestuurlijke zaken
-
Blz. 397
Programma 2. Publieke dienstverlening
-
Blz. 398
Programma 3. Veiligheid en handhaving
-
Blz. 399
Programma 4. Verkeer en vervoer
-
Blz. 400
Programma 5. Onderwijs, sport en cultuur
-
Blz. 401
Programma 6. Openbaar groen en openluchtrecreatie
-
Blz. 402
Programma 7. Sociale Zaken
-
Blz. 403
Programma 8. Zorg en welzijn
-
Blz. 404
Programma 9. Milieu en Duurzaamheid
-
Blz. 405
Programma 10. Ruimtelijke inrichting
-
Blz. 406
Programma 11. Economie
-
Blz. 407
Programma 12. Algemene dekkingsmiddelen
-
Blz. 408
Overzicht onvoorzien
-
Blz. 409
Overzicht onvoorzien
-
Blz. 410
Overzicht van de incidentele baten en lasten
-
Blz. 411
Overzicht van de incidentele baten en lasten
-
Blz. 412
Overzicht van de structurele toevoegingen en onttrekkingen aan de reserves
-
Blz. 413
Overzicht van de structurele toevoegingen en onttrekkingen aan de reserves
-
Blz. 414
Wet normering bezoldiging topfunctionarissen publieke en semipublieke sector (WNT)
-
Blz. 415
Wet normering bezoldiging topfunctionarissen publieke en semipublieke sector (WNT)
-
Blz. 416
Overzicht van investeringen en projecten
-
Blz. 417
Overzicht van investeringen en projecten
-
Blz. 418
Reserves en voorzieningen
-
Blz. 419
Overzicht van reserves en voorzieningen
-
Blz. 420
Reserves
-
Blz. 421
Voorzieningen
-
Blz. 422
Totaal reserves en voorzieningen
-
Blz. 423
Toelichting op de reserves
-
Blz. 424
Inleiding
-
Blz. 425
Reserves
-
Blz. 426
Algemene reserve vast
-
Blz. 427
Algemene reserve vast
-
Blz. 428
Algemene reserve bouwgrond
-
Blz. 429
Algemene reserve bouwgrond
-
Blz. 430
Reserve vrije bestedingsruimte
-
Blz. 431
Reserve vrije bestedingsruimte
-
Blz. 432
Reserve algemene risicoreserve
-
Blz. 433
Reserve algemene risicovoorziening
-
Blz. 434
Reserve aanleg west-structuur
-
Blz. 435
Reserve aanleg west-structuur
-
Blz. 436
Reserve recreatie en natuurgebied west
-
Blz. 437
Reserve recreatie en natuurgebied west
-
Blz. 438
Reserve verkoop Obragas
-
Blz. 439
Reserve verkoop Obragas
-
Blz. 440
Reserve aandelen verkoop HNG
-
Blz. 441
Reserve aandelen verkoop HNG
-
Blz. 442
Reserve centrumontwikkeling Son en Breugel
-
Blz. 443
Reserve centrumontwikkeling Son en Breugel
-
Blz. 444
Egalisatiereserve wegen
-
Blz. 445
Egalisatiereserve wegen
-
Blz. 446
Reserve samenwerking I&A aandeel Son
-
Blz. 447
Reserve samenwerking I&A aandeel Son
-
Blz. 448
Reserve projectmatig werken
-
Blz. 449
Reserve projectmatig werken
-
Blz. 450
Reserve jeugd en jongerencentrum
-
Blz. 451
Reserve jeugd en Jongerencentrum
-
Blz. 452
Reserve natuurcompensatie
-
Blz. 453
Reserve natuurcompensatie
-
Blz. 454
Reserve infrastructurele werken. Ekkersrijt
-
Blz. 455
Reserve infrastructurele werken Ekkersrijt
-
Blz. 456
Reserve uitvoering groenbeleidsplan
-
Blz. 457
Reserve uitvoering groenbeleidsplan
-
Blz. 458
Dekkingsreserve centrum Breugel
-
Blz. 459
Dekkingsreserve centrum Breugel
-
Blz. 460
Reserve veiligheidsgelden VRBZO
-
Blz. 461
Reserve veiligheidsgeldenVRBZO
-
Blz. 462
Reserve Bosbeheer
-
Blz. 463
Reserve Bosbeheer
-
Blz. 464
Reserve nieuwbouw sporthal
-
Blz. 465
Nieuwbouw sporthal
-
Blz. 466
Reserve renovatie de Bongerd
-
Blz. 467
Reserve renovatie de Bongerd
-
Blz. 468
Reserve nieuwbouw brandweerkazerne + werf
-
Blz. 469
Reserve nieuwbouw brandweerkazerne + werf
-
Blz. 470
Reserve dak Emiliusschool
-
Blz. 471
Reserve dak Emiliusschool
-
Blz. 472
Reserve Vijverbergschool
-
Blz. 473
Reserve Vijverbergschool
-
Blz. 474
Reserve optimalisatie sportpark SBC
-
Blz. 475
Reserve optimalisatie sportpark SBC
-
Blz. 476
Reserve aanpassing Bongerd tbv boksschool
-
Blz. 477
Reserve aanpassing Bongerd tbv boksschool
-
Blz. 478
Reserve verledden
-
Blz. 479
Dekkingsreserve verledden
-
Blz. 480
Reserve parkeren Centrum Son
-
Blz. 481
Reserve centrum Breugel
-
Blz. 482
Reserve renovatie kunstgrasvelden
-
Blz. 483
Dekkingsreserve Parkeren Centrum Son
-
Blz. 484
Reserve slowlane ekkersrijt
-
Blz. 485
Dekkingsreserve Slowlane Ekkersrijt
-
Blz. 486
Reserve fietsoversteek Bestseweg
-
Blz. 487
Dekkingsreserve fietsoversteek Bestseweg
-
Blz. 488
Reserve gemeentehuis losse werkplekinrichting
-
Blz. 489
DO gemeentehuis losse werkplekinrichting
-
Blz. 490
Reserve nieuwbouw sporthal de Bongerd
-
Blz. 491
Reserve nieuwbouw sporthal de bongerd
-
Blz. 492
Reserve Ruysdaelstraat kst omgeving school
-
Blz. 493
Reserve ruysdaelstraat kst omgeving school
-
Blz. 494
Dekkingsreserve infrastructurele werken Ekk-Eindhovenseweg
-
Blz. 495
Dekkingsreserve infrastructurele werken Ekk-Eindhovenseweg
-
Blz. 496
Reserve aankoop units bibliotheek
-
Blz. 497
toelichting reserve aankoop units bibliotheek
-
Blz. 498
Dekkingsreserve visie Eindhovenseweg
-
Blz. 499
Dekkingsreserve visie Eindhovenseweg
-
Blz. 500
Dekkingsreserve losse inrichting Dorpshuis
-
Blz. 501
toelichting dekkingsreserve losse inrichting dorpshuis
-
Blz. 502
Dekkingsreserve Dorpshuis technische installatie en tribunes
-
Blz. 503
Toelichting dekkingsreserve Dorpshuis technische installaties en tribunes
-
Blz. 504
Dekkingsreserve renovatie De Boerderij
-
Blz. 505
Toelichting dekkingsreserve renovatie boerderij
-
Blz. 506
Toelichting op de voorzieningen
-
Blz. 507
Voorzieningen
-
Blz. 508
Voorziening pensioenoverdracht wethouders
-
Blz. 509
Voorziening pensioenoverdracht wethouders
-
Blz. 510
Voorziening onderhoud gebouwen
-
Blz. 511
Voorziening onderhoud gebouwen
-
Blz. 512
Voorziening riolering
-
Blz. 513
Voorziening riolering
-
Blz. 514
Voorziening afval
-
Blz. 515
Voorziening afval
-
Blz. 516
Voorziening afgesloten complexen GB
-
Blz. 517
Voorziening afgesloten complexen GB
-
Blz. 518
Bijlage Single Information Single Audit (SISA)
-
Blz. 519
Bijlage Single Information Single Audit (SISA)
-
Blz. 520
Controleverklaring
-
Blz. 521
Bijlage
-
Blz. 522
Subsidieoverzicht
-
Blz. 523
Subsidieoverzicht
-
Zoeken
-
Publicatie bijlagen
-
Contact
-
PrivacyStatement
-
Sitemap