Omschrijving (toelichting)

Dienstverlening tijdens corona
We volgden de richtlijnen van het RIVM om coronamaatregelen te treffen voor inwoners en medewerkers.
Door de versoepelingen na de lockdown in mei ontstonden pieken in de aanvragen van reisdocumenten. We vroegen de inwoners via diverse communicatiekanalen rekening te houden met langere wachttijden. Tegelijkertijd openden we extra balies. Daarbij bleef er dagelijks ruimte voor spoedaanvragen. De dienstverlening bleef hierdoor op peil. Deze methode passen we als het nodig is opnieuw toe.


Kwaliteitsverbetering
We pasten ook in 2021 kwaliteitsverbetering in de dagelijkse bedrijfsvoering en binnen projecten toe. 
In 2021 startten we de inrichting van de applicatie iNzicht om informatie uit verschillende systemen samen te brengen en overzichtelijk weer te geven. Deze informatie zetten we in om te sturen op de KPI's. Komend jaar breiden we de inrichting verder uit en gaan we aan de slag met de verbetermogelijkheden.


Klanttevredenheid
We maten met de applicatie Klant in Focus de klanttevredenheid bij het invullen van de gemeentelijke webformulieren. De contentbeheerders, de procescoördinatoren en de medewerkers communicatie werkten samen om de mogelijke verbeteringen op te pakken. In de eerste helft van 2022 breiden we de inzet van Klant in Focus uit om de klanttevredenheid bij baliebezoeken te meten.