Terug
3. We hebben aandacht voor onze processen met focus op doorlooptijden, wachttijd, verwerkingstijd en afhandeltermijn.

Door onze processen verdergaand te optimaliseren en daarmee aan te sluiten op wettelijke en lokale richtlijnen verhogen we de kwaliteit van onze dienstverlening zowel voor telefonie als face-to-face klantcontact.
Een planmatige aanpak maakt het mogelijk om onze processen stapsgewijs te herijken of waar nodig in te richten.
In 2026:
- Optimaliseren we een goede telefonische bereikbaarheid via het algemene nummer van de gemeente.
- Analyseren we de factoren die invloed hebben op onze huidige bereikbaarheid, passen deze aan waar nodig en borgen een goede implementatie daarvan. Op deze manier werken we toe naar een telefonische bereikbaarheid van 80% voor inkomende telefoongesprekken via het algemene nummer die we binnen 2 minuten opnemen.
- Stellen we de klantreis centraal en verbeteren werkwijzen die effect hebben op de kwaliteit van onze dienstverlening.