1. Meer ondersteuning voor inwoners bij de digitale benadering van onze producten en diensten.

In 2024 zetten we actief in op de brede toegankelijkheid van burgerzakenproducten voor inwoners. We maken de website gebruiksvriendelijker en overzichtelijker. We gebruiken op de website eenvoudige taal op B1 niveau. We vergroten de vindbaarheid van de producten en vereenvoudigen de e-formulieren.
Met dit alles willen we het voor inwoners laagdrempeliger en eenvoudiger maken om gebruik te maken van onze digitale diensten.
Als een inwoner dat wenst, helpen we door samen een digitale aanvraag te doorlopen. De mogelijkheid om een product via persoonlijk contact aan te vragen blijft bestaan. Daarnaast werken we samen met het Informatiepunt Digitale Overheid in bibliotheek Dommeldal op het moment dat een inwoner vragen heeft over de digitale overheid.
Verder werken we aan de wettelijke verplichting om informatie over producten en diensten te ontsluiten via YourEurope.eu. in het Engels. Op deze manier vergroten we ook de digitale toegankelijkheid van de burgerzakenproducten.