We gaan een raadsbreed debat voeren over het gewenste dienstverleningsniveau naar onze inwoners, in goede afstemming met college over de haalbaarheid. Vooral investeringen in Dienst Dommelvallei en het CMD vragen aandacht.
Daarvoor breiden we sowieso de dienstverleningskanalen uit en stemmen we deze beter af op elkaar. Dit biedt inwoners meer mogelijkheden om contact op te nemen met de gemeente. Door integrale samenwerking handelen we verzoeken efficiënter af, zijn we minder kwetsbaar en leveren we een kwalitatief beter product. De medewerkers staan in 2023 ook via sociale media rechtstreeks in contact met de inwoners. Daarnaast richtten we in 2022 een extra chatkanaal in, de zogenaamde Virtuele Assistent. De Virtuele Assistent van de overheid geeft automatisch antwoord op vaak gestelde vragen van inwoners en ondernemers (chatbot). Daarnaast verwijst de Virtuele Assistent  in veel gevallen naar de juiste plek op de website. We hebben het voornemen om de chatbotfunctionaliteit in 2023 uit te breiden met een chatbox live chatkoppeling. Door het inzetten van de Virtuele Assistent in combinatie met de live chat bieden we de inwoners en de ondernemers nog meer maatwerk.