Programma 4. Verkeer en vervoer

Wat wilden we bereiken?

Terug naar navigatie - Wat wilden we bereiken?
Beoogd maatschappelijk effect Doelstellingen
Goede bereikbaarheid 1. Verkeersdeelnemers kunnen zich comfortabel en snel verplaatsen.
2. Het bedrijvenpark Ekkersrijt is optimaal aangesloten op de snelweg.
3. Son en Breugel beschikt over goed openbaar vervoer en de regionale voorzieningen zijn voor iedereen goed bereikbaar.
Veilige openbare ruimte en verkeersdeelname 4. Alle weggebruikers kunnen veilig deelnemen aan het verkeer.
5. Het onderhoudsniveau van de openbare ruimte voldoet aan lokaal vastgestelde kwaliteitseisen op basis van landelijk gehanteerde normen.
Leefbare (woon)omgeving 6. Lokale voorzieningen zijn voor een ieder goed bereikbaar.
7. Inwoners hebben zeggenschap bij de inrichting van en het oplossen van knelpunten in de openbare ruimte.
Duurzaam investeren 8. De gemeentelijke voorzieningen zijn klimaatneutraal.

Relevante beleidsnota's

Terug naar navigatie - Relevante beleidsnota's
Naam Periode Vastgesteld in de raad Planning vaststelling nieuw beleidsplan
Beheerplan wegen 2016-2020 2016-2020 2021
Mobiliteitsvisie Son en Breugel 2014-2030 13 maart 2014 2021
Beleidsnota openbare verlichting n.v.t. 6 oktober 2016 n.v.t.
MJOP civieltechnische kunstwerken 2017-2036 n.v.t. 2022
Bereikbaarheidsakkoord Zuidoost Brabant 2017 n.v.t.

Wat hebben we ervoor gedaan?

Terug naar navigatie - Wat hebben we ervoor gedaan?

Goede bereikbaarheid

Terug naar navigatie - Goede bereikbaarheid

Leefbare (woon)omgeving

Terug naar navigatie - Leefbare (woon)omgeving

Klimaat

Terug naar navigatie - Klimaat

Voor een uitgebreide toelichting over klimaat wordt verwezen naar de algemene inleiding onder duurzaamheid en klimaat.

Wat heeft het gekost?

Terug naar navigatie - Wat heeft het gekost?

In onderstaande tabel zijn de baten en lasten opgenomen die aan het programma zijn verbonden. Zowel de baten als de lasten worden als positieve bedragen weergegeven. Het saldo (afwijking budget 2020) wordt weergegeven als positief als het gerealiseerde bedrag hoger is dan de begroting. Bij de lasten is een positief bedrag dus een nadeel, bij de baten een voordeel. Door afronding kunnen er verschillen ontstaan omdat tellingen uit het financieel systeem komen en daarom soms afwijken.

Bedragen x €1.000
Omschrijving Primaire begroting 2020 Begroting na wijziging 2020 Realisatie 2020 Afwijking budget 2020
Lasten
0.10 Mutaties reserves 63 63 10 -53
2.1 Verkeer en vervoer 1.766 1.829 1.586 -244
2.2 Parkeren 41 16 15 -1
2.5 Openbaar vervoer 15 73 14 -59
Totaal Lasten 1.884 1.981 1.625 -356
Baten
0.10 Mutaties reserves 428 983 609 -374
2.1 Verkeer en vervoer 24 24 42 18
Totaal Baten 452 1.008 651 -357