Jan Boersma
Programma 4. Verkeer en vervoer
Wat wilden we bereiken?
Terug naar navigatie - Wat wilden we bereiken?Beoogd maatschappelijk effect | Doelstellingen |
---|---|
Goede bereikbaarheid | 1. Verkeersdeelnemers kunnen zich comfortabel en snel verplaatsen. |
2. Het bedrijvenpark Ekkersrijt is optimaal aangesloten op de snelweg. | |
3. Son en Breugel beschikt over goed openbaar vervoer en de regionale voorzieningen zijn voor iedereen goed bereikbaar. | |
Veilige openbare ruimte en verkeersdeelname | 4. Alle weggebruikers kunnen veilig deelnemen aan het verkeer. |
5. Het onderhoudsniveau van de openbare ruimte voldoet aan lokaal vastgestelde kwaliteitseisen op basis van landelijk gehanteerde normen. | |
Leefbare (woon)omgeving | 6. Lokale voorzieningen zijn voor een ieder goed bereikbaar. |
7. Inwoners hebben zeggenschap bij de inrichting van en het oplossen van knelpunten in de openbare ruimte. | |
Duurzaam investeren | 8. De gemeentelijke voorzieningen zijn klimaatneutraal. |
Relevante beleidsnota's
Terug naar navigatie - Relevante beleidsnota'sNaam | Periode | Vastgesteld in de raad | Planning vaststelling nieuw beleidsplan |
---|---|---|---|
Beheerplan wegen 2016-2020 | 2016-2020 | 2021 | |
Mobiliteitsvisie Son en Breugel | 2014-2030 | 13 maart 2014 | 2021 |
Beleidsnota openbare verlichting | n.v.t. | 6 oktober 2016 | n.v.t. |
MJOP civieltechnische kunstwerken | 2017-2036 | n.v.t. | 2022 |
Bereikbaarheidsakkoord Zuidoost Brabant | 2017 | n.v.t. |
Wat hebben we ervoor gedaan?
Terug naar navigatie - Wat hebben we ervoor gedaan?Goede bereikbaarheid
Veilige openbare ruimte en verkeersdeelname
Leefbare (woon)omgeving
Duurzaam investeren
Klimaat
Terug naar navigatie - KlimaatVoor een uitgebreide toelichting over klimaat wordt verwezen naar de algemene inleiding onder duurzaamheid en klimaat.
Wat heeft het gekost?
Terug naar navigatie - Wat heeft het gekost?In onderstaande tabel zijn de baten en lasten opgenomen die aan het programma zijn verbonden. Zowel de baten als de lasten worden als positieve bedragen weergegeven. Het saldo (afwijking budget 2020) wordt weergegeven als positief als het gerealiseerde bedrag hoger is dan de begroting. Bij de lasten is een positief bedrag dus een nadeel, bij de baten een voordeel. Door afronding kunnen er verschillen ontstaan omdat tellingen uit het financieel systeem komen en daarom soms afwijken.
Primaire begroting 2020
Bedragen x €1.000
Omschrijving | Primaire begroting 2020 | Begroting na wijziging 2020 | Realisatie 2020 | Afwijking budget 2020 | |
---|---|---|---|---|---|
Lasten | |||||
0.10 Mutaties reserves | 63 | 63 | 10 | -53 | |
2.1 Verkeer en vervoer | 1.766 | 1.829 | 1.586 | -244 | |
2.2 Parkeren | 41 | 16 | 15 | -1 | |
2.5 Openbaar vervoer | 15 | 73 | 14 | -59 | |
Totaal Lasten | 1.884 | 1.981 | 1.625 | -356 | |
Baten | |||||
0.10 Mutaties reserves | 428 | 983 | 609 | -374 | |
2.1 Verkeer en vervoer | 24 | 24 | 42 | 18 | |
Totaal Baten | 452 | 1.008 | 651 | -357 | |
Saldo (baten -/- lasten) | -1.432 | -974 | -974 | 0 |