Terug
2. Betere mogelijkheden om contact met de gemeente te leggen door dienstverleningskanalen uit te breiden en op elkaar af te stemmen.

- De technische koppeling tussen de virtuele assistent en de live chat applicatie heeft langer geduurd dan op voorhand verwacht. Deze koppeling is in december 2024 gerealiseerd.
- We organiseerden kennissessies voor de medewerkers van telefonie en receptie. Het borgen van de kwaliteit stelden we als doel voor deze sessies. Gezamenlijk bespraken we de werkprocessen en bijbehorende aandachtspunten.
- De mogelijkheid om digitaal een rijbewijs te verlengen (DAR) konden inwoners vanaf 1 januari doen. Bij een eerste aanvraag van het rijbewijs is digitaal aanvragen niet mogelijk. Het gemiddelde percentage van 2024 bedraagt 26,4%. Het landelijke percentage is 27,3%.
- We hebben de mogelijkheden met en afstemming tussen dienstverleningskanalen uitgebreid met als resultaat de inwoners meer mogelijkheden hebben om contact op te nemen met de gemeente. Door integraal samen te werken handelen wij verzoeken efficiënter af, zijn we minder kwetsbaar en leveren we kwalitatief een beter product.