1. De gemeente is zichtbaar, aanspreekbaar en bereikbaar.

Omschrijving (toelichting)
Toegankelijkheid website (24/7 toegankelijkheid)
In 2022 verbeterden we de toegankelijkheid van de gemeentelijke websites op basis van een door een externe partij opgesteld toegankelijkheidsrapport. We voldeden tijdig aan de Europese Single Digital Gateway verordening om de gemeentelijke informatie via het portaal YourEurope.eu Engelstalig te ontsluiten.
Pilot Online team en Webcare team
We vormden in februari met de communicatiecollega’s van de gemeenten het Online Team. Met deze pilot versterken we de onderlinge samenwerking. Uit de evaluatie van de pilot kwamen ontwikkelpunten zoals het intern verbeteren van de bekendheid van het team, meten wat aanpassingen ons opleveren en het onderzoeken van de mogelijkheden van een Webcare team, waarbij we actief gaan reageren en communiceren via de social media kanalen.
Telefonische bereikbaarheid
In 2022 schoonden we de telefooncentrale op. We scherpten de interne werkafspraken aan. We onderzochten iedere klacht/melding van inwoners over de telefonische bereikbaarheid. Acties en aanpassingen voerden we door indien mogelijk.