3. Inwoners, organisaties en ondernemers zijn tevreden over onze dienstverlening.

Omschrijving (toelichting)
Klantenthousiasme
In 2022 hebben we een traject ingezet om van het verhogen van de klanttevredenheid naar klantenthousiasme te gaan. Dit traject omvatte een aantal projecten. Zoals de eerder genoemde virtuele assistent, 24/7 toegankelijkheid, het Online team en Webcare team maar ook de hieronder genoemde procesoptimalisatie. Belangrijk bij deze projecten was klantgerichtheid, integrale samenwerking, kwaliteit en innovatie.
Procesoptimalisatie
Door de komst van de nieuwe burgerzakenapplicatie in december 2021 richtten we alle burgerzakenprocessen opnieuw in. We verbeterden en verfijnden de laatste processen in januari 2022. Het resultaat van deze optimalisatie bracht een verbetering voor de inwoners, ondernemers en medewerkers met zich mee. We richtten onder andere een deel van de producten burgerzaken zo in dat digitale aanvragen zonder tussenkomst van een medewerker konden plaatsvinden. Dit zorgde voor een kortere doorlooptijd en een kwalitatief betere dienstverlening.
Via de applicatie ''Klant in Focus'' ontvingen we verbeterideeën van gebruikers van de gemeentelijke webformulieren. Deze voerden we waar mogelijk door.