...oplossingen samen bedacht worden.

Bij het opstellen van plannen en ideeën wordt veel vrijheid gegeven aan inwoners, organisaties en bedrijven in de gemeente, zodat de verschillende stakeholders aan de voorkant kunnen meedenken. De aandacht van de verschillende stakeholders wordt getrokken door de bewustwordingscampagne “Wat we doen is groen”. In deze campagne laten we zien wat inwoners en verenigingen van Son en Breugel voor wat betreft hun eigen gedrag kunnen bijdragen aan het reduceren van CO2-uitstoot. We brengen hiermee inwoners (individueel of in een groep) in beeld die “groen doen”. Grote gemeentelijke projecten zoals het zonnepanelenproject De Groene Zone maken gebruik van een eigen look and feel die wordt aangevuld met het “Wat we doen is groen”-logo. Zo zorgen we voor een zichtbare duurzame rode draad in onze communicatie. Binnen deze campagne wordt ook de Dag van de Duurzaamheid georganiseerd. Het Dagprogramma is ieder jaar anders, maar wordt vormgegeven samen met SonenbreugelVerbindt, die dit jaar nadrukkelijk de basisscholen betrekt. Ook in het kader van de duurzaamheidsprijzen wordt nadrukkelijk samengewerkt met stakeholders in de samenleving: Jeugdgemeenteraad, Jongerenraad, IVN en Ondernemersvereniging Ekkersrijt (OVE) zitten in de jury en zijn ambassadeurs van de duurzaamheidsprijzen.