Meerjarenbegroting 2019-2022
|
Blz. 1
|
Meerjarenbegroting 2019-2022
|
Blz. 2
|
Programma’s
|
Blz. 3
|
Voorwoord
|
Blz. 4
|
Voorwoord
|
Blz. 5
|
Algemene inleiding
|
Blz. 6
|
Proces van kadernota naar begroting
|
Blz. 7
|
Proces van kadernota naar begroting
|
Blz. 8
|
Vertrekpunt kadernota
|
Blz. 9
|
Vertrekpunt kadernota
|
Blz. 10
|
Stand van zaken na de kadernota en voor de begroting
|
Blz. 11
|
Stand van zaken na de kadernota en voor de begroting
|
Blz. 12
|
Programma 1. Bestuurlijke zaken
|
Blz. 13
|
Wat willen we bereiken?
|
Blz. 14
|
Relevante beleidsnota's
|
Blz. 15
|
Wat gaan we ervoor doen?
|
Blz. 16
|
Inwoners, maatschappelijke organisaties en ondernemers een prominente plaats geven bij het maken van keuzes
|
Blz. 17
|
01. Ontwikkelen nieuwe bestuursstijl.
|
Blz. 18
|
02. Jeugdgemeenteraad
|
Blz. 19
|
03. Inzetten van communicatie als strategisch instrument.
|
Blz. 20
|
04. Toegankelijke en begrijpelijke beleidsvoorlichting.
|
Blz. 21
|
05. Intensiever gebruik digitale en interactieve communicatiemiddelen.
|
Blz. 22
|
06. Actieve pers- en publieksvoorlichting: actieve openbaarheid.
|
Blz. 23
|
07. Communicatie-inzet bij verschillende grote projecten.
|
Blz. 24
|
Son en Breugel: een bestuurskrachtige gemeente
|
Blz. 25
|
08. Bestuurlijke Toekomst: bestuurlijke vorm opnieuw bezien vanuit het uitgangspunt zelfstandigheid.
|
Blz. 26
|
09. Intensiveren, versterken en verbreden van Dienst Dommelvallei.
|
Blz. 27
|
10. Samenwerken op strategisch niveau binnen het Stedelijk Gebied Eindhoven en de Metropoolregio Eindhoven.
|
Blz. 28
|
Klimaat
|
Blz. 29
|
Bijdragen verbonden partijen aan dit programma
|
Blz. 30
|
Wat gaat het kosten?
|
Blz. 31
|
Nieuw beleid
|
Blz. 32
|
Programma 2. Publieke dienstverlening
|
Blz. 33
|
Wat willen we bereiken?
|
Blz. 34
|
Relevante beleidsnota's
|
Blz. 35
|
Wat gaan we ervoor doen?
|
Blz. 36
|
Tevreden klanten
|
Blz. 37
|
01. Dienstverlening met hoge kwaliteit.
|
Blz. 38
|
02. Verder ontwikkelen van de dienstverlening (invoering van zaakgericht werken).
|
Blz. 39
|
03. Inspelen op ontwikkelingen, zoals andere rol van de samenleving, digitalisering en behoefte aan directe informatie.
|
Blz. 40
|
Klimaat
|
Blz. 41
|
Bijdragen verbonden partijen aan dit programma
|
Blz. 42
|
Wat gaat het kosten?
|
Blz. 43
|
Nieuw beleid
|
Blz. 44
|
Programma 3. Veiligheid en handhaving
|
Blz. 45
|
Wat willen we bereiken?
|
Blz. 46
|
Relevante beleidsnota's
|
Blz. 47
|
Wat gaan we ervoor doen?
|
Blz. 48
|
Inwoners leven in een sociaal veilige woonomgeving
|
Blz. 49
|
01. Inwoners ervaren een veilig gevoel.
|
Blz. 50
|
02. Inwoners wonen in een leefbare omgeving.
|
Blz. 51
|
03. Inwoners ervaren minder overlast.
|
Blz. 52
|
Inwoners leven in een fysiek veilige woonomgeving
|
Blz. 53
|
04. Het aantal woninginbraken neemt af.
|
Blz. 54
|
05. De integrale samenwerking met de beheerders van de Whats-app groepen is structureel.
|
Blz. 55
|
06. De crisisorganisatie is opgeleid en getraind.
|
Blz. 56
|
Het buitengebied wordt beschermd tegen (ondermijnende) criminaliteit
|
Blz. 57
|
07. Het toezicht in het buitengebied is integraal en structureel.
|
Blz. 58
|
08. Bewoners in het buitengebied zijn maatschappelijk weerbaarder.
|
Blz. 59
|
Klimaat
|
Blz. 60
|
Bijdragen verbonden partijen aan dit programma
|
Blz. 61
|
Wat gaat het kosten?
|
Blz. 62
|
Nieuw beleid
|
Blz. 63
|
Programma 4. Verkeer en vervoer
|
Blz. 64
|
Wat willen we bereiken?
|
Blz. 65
|
Relevante beleidsnota's
|
Blz. 66
|
Wat gaan we ervoor doen?
|
Blz. 67
|
Goede bereikbaarheid
|
Blz. 68
|
01. Fietsers kunnen zich comfortabel en snel verplaatsen.
|
Blz. 69
|
02. Het bedrijvenpark Ekkersrijt is optimaal aangesloten op de snelweg.
|
Blz. 70
|
03. Son en Breugel beschikt over goed openbaar vervoer en de regionale voorzieningen zijn voor iedereen goed bereikbaar.
|
Blz. 71
|
Veilige openbare ruimte en verkeersdeelname
|
Blz. 72
|
04. Alle weggebruikers kunnen veilig deelnemen aan het verkeer.
|
Blz. 73
|
05. Het onderhoudsniveau van de openbare ruimte voldoet aan landelijke gehanteerde normen.
|
Blz. 74
|
Leefbare (woon)omgeving
|
Blz. 75
|
06. Lokale voorzieningen zijn voor een ieder goed bereikbaar.
|
Blz. 76
|
07. Inwoners hebben zeggenschap bij de inrichting van en het oplossen van knelpunten in de openbare ruimte.
|
Blz. 77
|
Duurzaam investeren
|
Blz. 78
|
08. De gemeentelijke voorzieningen zijn klimaatneutraal.
|
Blz. 79
|
Klimaat
|
Blz. 80
|
Bijdragen verbonden partijen aan dit programma
|
Blz. 81
|
Wat gaat het kosten?
|
Blz. 82
|
Nieuw beleid
|
Blz. 83
|
Programma 5. Onderwijs, sport en cultuur
|
Blz. 84
|
Wat willen we bereiken?
|
Blz. 85
|
Relevante beleidsnota's
|
Blz. 86
|
Wat gaan we ervoor doen?
|
Blz. 87
|
Kinderen gaan zo veel mogelijk binnen het eigen dorp naar school, voelen zich veilig en gerespecteerd en komen met optimale prestaties uit het onderwijs.
|
Blz. 88
|
01. Onderwijsachterstand wordt voorkomen door het aanbieden van een erkend vve (vroeg en voorschoolse educatie) programma.
|
Blz. 89
|
02. Er is een zodanig aanbod van voorschoolse voorzieningen dat iedere peuter daar gebruik van kan maken.
|
Blz. 90
|
03. Lokale onderwijsvoorzieningen zijn voor leerlingen en hun ouders/verzorgers goed bereikbaar en toegankelijk.
|
Blz. 91
|
Alle inwoners kunnen zich cultureel en/of kunstzinnig ontwikkelen of ontplooien.
|
Blz. 92
|
04. Er is een breed lokaal voorzieningenaanbod op het gebied van cultuur en kunst.
|
Blz. 93
|
05. De Bibliotheek blijft een (objectieve) informatievoorziening en voorkomt taalachterstand en laaggeletterdheid.
|
Blz. 94
|
06. Het muziekonderwijs is voor alle kinderen toegankelijk.
|
Blz. 95
|
Inwoners hebben de mogelijkheid om naar behoefte en vermogen optimaal te bewegen en te sporten
|
Blz. 96
|
07. Integreren van sport in het sociaal domein.
|
Blz. 97
|
08. Stimuleren dat het een gewoonte wordt om dagelijks te bewegen door te wandelen of te fietsen.
|
Blz. 98
|
09. Het laten aansluiten van kwetsbare doelgroepen bij bestaande organisaties en activiteiten.
|
Blz. 99
|
10. Versterking verenigingskader en deskundigheidsbevordering.
|
Blz. 100
|
Het cultuurhistorisch erfgoed van Son en Breugel is bekend en gerespecteerd
|
Blz. 101
|
11. Behoud en juridisch waarborgen van het cultuurhistorisch erfgoed van Son en Breugel
|
Blz. 102
|
12. Het cultuurhistorisch erfgoed is zichtbaar voor huidige en komende generaties.
|
Blz. 103
|
Klimaat
|
Blz. 104
|
Bijdragen verbonden partijen aan dit programma
|
Blz. 105
|
Wat gaat het kosten?
|
Blz. 106
|
Nieuw beleid
|
Blz. 107
|
Programma 6. Openbaar groen en openluchtrecreatie
|
Blz. 108
|
Wat willen we bereiken?
|
Blz. 109
|
Relevante beleidsnota's
|
Blz. 110
|
Wat gaan we ervoor doen?
|
Blz. 111
|
Leefbare (woon)omgeving
|
Blz. 112
|
01. Inwoners voelen zich prettig in hun woonomgeving.
|
Blz. 113
|
02. De openbare ruimte is schoon en inwoners voelen zich verantwoordelijk om hier een steentje aan bij te dragen.
|
Blz. 114
|
03. Inwoners hebben zeggenschap over de inrichting van het groen en speelvoorzieningen.
|
Blz. 115
|
Goed vertoeven
|
Blz. 116
|
04. Inwoners kunnen elkaar bij diverse activiteiten en op verschillende plekken in het dorp ontmoeten.
|
Blz. 117
|
05. Inwoners kunnen deelnemen aan een scala van activiteiten.
|
Blz. 118
|
06. Inwoners kunnen op verschillende manieren recreëren.
|
Blz. 119
|
Leefbare (woon)omgeving
|
Blz. 120
|
07. Son en Breugel vorm geen belasting voor het klimaat en milieu.
|
Blz. 121
|
08. In Son en Breugel herstelt de biodiversiteit.
|
Blz. 122
|
Klimaat
|
Blz. 123
|
Bijdragen verbonden partijen aan dit programma
|
Blz. 124
|
Wat gaat het kosten?
|
Blz. 125
|
Nieuw beleid
|
Blz. 126
|
Programma 7. Sociale zaken
|
Blz. 127
|
Wat willen we bereiken?
|
Blz. 128
|
Relevante beleidsnota's
|
Blz. 129
|
Wat gaan we ervoor doen?
|
Blz. 130
|
Inkomensondersteuning
|
Blz. 131
|
01. Aanbieden inkomensondersteunende voorzieningen
|
Blz. 132
|
Iedereen moet kunnen meedoen
|
Blz. 133
|
02. Maatschappelijke deelname en bieden van ondersteuning (CMD)
|
Blz. 134
|
Iedereen aan het werk
|
Blz. 135
|
03. Ondersteunen naar betaald werk waarbij eigen rol en verantwoordelijkheid voorop staan
|
Blz. 136
|
Klimaat
|
Blz. 137
|
Bijdragen verbonden partijen aan dit programma
|
Blz. 138
|
Wat gaat het kosten?
|
Blz. 139
|
Nieuw beleid
|
Blz. 140
|
Programma 8. Zorg en welzijn
|
Blz. 141
|
Wat willen we bereiken?
|
Blz. 142
|
Relevante beleidsnota's
|
Blz. 143
|
Wat gaan we ervoor doen?
|
Blz. 144
|
Veilig opgroeien en opvoeden
|
Blz. 145
|
01. Alle jeugdigen kunnen deelnemen aan een (sport)vereniging of activiteit.
|
Blz. 146
|
02. Jeugdigen ontwikkelen en benutten hun capaciteiten.
|
Blz. 147
|
03. Jeugdigen groeien op in een veilige (thuis)situatie
|
Blz. 148
|
04. Jeugdigen zijn op weg naar een gezonde toekomst.
|
Blz. 149
|
Iedereen kan meedoen
|
Blz. 150
|
05. Iedereen moet kunnen participeren.
|
Blz. 151
|
06. Mensen zijn financieel zelfredzaam.
|
Blz. 152
|
07. (Toegang naar) zorg en ondersteuning is laagdrempelig, klantgericht en op maat.
|
Blz. 153
|
Samen wonen en leven
|
Blz. 154
|
08. Mensen kennen en ondersteunen elkaar in Son en Breugel.
|
Blz. 155
|
09. Mensen in Son en Breugel weten waar zij terecht kunnen.
|
Blz. 156
|
10. Mensen zijn sociaal actief.
|
Blz. 157
|
11. Er zijn voldoende, gevarieerde en goede toegankelijke voorzieningen voor iedereen.
|
Blz. 158
|
Klimaat
|
Blz. 159
|
Bijdragen verbonden partijen aan dit programma
|
Blz. 160
|
Wat gaat het kosten?
|
Blz. 161
|
Nieuw beleid
|
Blz. 162
|
Programma 9. Milieu en duurzaamheid
|
Blz. 163
|
Wat willen we bereiken?
|
Blz. 164
|
Relevante beleidsnota's
|
Blz. 165
|
Wat gaan we ervoor doen?
|
Blz. 166
|
De inwoners en de gemeenschap zijn zich bewust van invloed op de leefomgeving en handelen hiernaar
|
Blz. 167
|
01. Maatschappelijke betrokkenheid: samen met de samenleving en verschillende stakeholders gaan we invulling geven aan de duurzaamheidsdoelen waarbij het proces centraal staat en de....
|
Blz. 168
|
De inwoners en de gemeenschap zijn zich bewust van hun invloed op het klimaat en handelen hiernaar.
|
Blz. 169
|
02. In 2020 zijn wij een klimaatneutrale gemeentelijke organisatie en in 2030 een klimaatneutrale gemeente. Al onze producten, diensten en activiteiten zijn vrij van uitstoot en....
|
Blz. 170
|
De inwoners en de gemeenschap zijn zich bewust van hun invloed op de fysieke leefomgeving en handelen hiernaar.
|
Blz. 171
|
03. In 2030 is de fysieke leefomgeving waarin we leven effectief ingericht waarbij het behoud en herstel van de (oorspronkelijke) biodiversiteit centraal staat en.....
|
Blz. 172
|
04. In de ruimte waarin we leven gaan we goed om met onze waterhuishouding en zijn we weerbaar tegen klimaatsveranderingen.
|
Blz. 173
|
De inwoners en de gemeenschap zijn zich bewust van hun invloed op de leefomgeving en handelen hiernaar door gebruik te maken van duurzame vervoersmiddelen.
|
Blz. 174
|
05. We verplaatsen ons in onze fysieke leefomgeving met behulp van duurzame energiebronnen
|
Blz. 175
|
06. Ons wegennet en de publieke ruimte is zo ingericht dat alle plekken eenvoudig zijn te bereiken en er ook ruimte is ontstaan voor alternatieve vormen van mobiliteit en ontmoeting.
|
Blz. 176
|
De inwoners en de gemeenschap zijn zich bewust van hun invloed op het grondstoffengebruik (materialen) en handelt hiernaar.
|
Blz. 177
|
07. In Son en Breugel gebruiken we alleen nog materialen van gezonde en natuurlijke herkomst waarbij we zoveel mogelijk inzetten op hergebruikte materialen.
|
Blz. 178
|
08. Al onze materialen zijn aan het einde van de levensduur eenvoudig terug te brengen in gesloten natuurlijke of technische kringlopen.
|
Blz. 179
|
De inwoners en de gemeenschap zijn zich bewust van hun invloed op de sociale leefomgeving en handelen hiernaar.
|
Blz. 180
|
09. Wij bieden kansen aan hen die dat nodig hebben en zorgen dat de omgeving waarin gewerkt wordt je inspireert, verzorgt en voedt. Onze omgeving brengt je fysiek en mentaal in balans.
|
Blz. 181
|
10. We houden een gezond leef- en werkklimaat in stand en met goed werkgeverschap bevorderen we welzijn en geluk.
|
Blz. 182
|
Klimaat
|
Blz. 183
|
Bijdragen verbonden partijen aan dit programma
|
Blz. 184
|
Wat gaat het kosten?
|
Blz. 185
|
Nieuw beleid
|
Blz. 186
|
Programma 10. Ruimtelijke inrichting
|
Blz. 187
|
Wat willen we bereiken?
|
Blz. 188
|
Relevante beleidsnota's
|
Blz. 189
|
Wat gaan we ervoor doen?
|
Blz. 190
|
Een gezonde en leefbare leefomgeving
|
Blz. 191
|
01. De uitvoeringsprogramma's van de Toekomstvisie, Structuurvisie, Woonvisie en overige beleidsvisies dragen bij aan een gezonde en leefbare leefomgeving.
|
Blz. 192
|
02. De nieuwe Omgevingsvisie en het nieuwe Omgevingsplan voor Son en Breugel integreren, met een goede afweging, de ruimtelijke ontwikkelingsambities, de woonvisie, de klimaatambitie.....
|
Blz. 193
|
Son en Breugel maakt onderdeel uit van de regio als ware er sprake van één gemeente
|
Blz. 194
|
03. Een bestuurlijke en ambtelijke inbreng vanuit Son en Breugel in regionale samenwerkingsverbanden m.b.t. het fysieke domein 'Ruimte' resp. 'Wonen'.
|
Blz. 195
|
04. Regionale afspraken mee wegen in lokaal beleid en daarmee de bestemmingsactiviteiten in Son en Breugel relateren aan de regionale ambities op de terreinen 'Ruimte' resp. 'Wonen'.
|
Blz. 196
|
Effectieve doorwerking van wet- en regelgeving in Son en Breugel
|
Blz. 197
|
05. Optimaal gebruik maken van de mogelijkheden van wet- en regelgeving.
|
Blz. 198
|
06. Implementatie in Son en Breugel van de Omgevingswet voor 1 januari 2021.
|
Blz. 199
|
Een levendig, groen en vitaal dorp
|
Blz. 200
|
07. Voorzien in een tijdige en kwaliteitsbewuste ontwikkeling van ontwikkelingslocaties voor de diverse bestemmingsactiviteiten.
|
Blz. 201
|
08. Voorzien in voldoende gedifferentieerde woningbouw voor een diversiteit aan doelgroepen.
|
Blz. 202
|
Klimaat
|
Blz. 203
|
Bijdragen verbonden partijen aan dit programma
|
Blz. 204
|
Wat gaat het kosten?
|
Blz. 205
|
Nieuw beleid
|
Blz. 206
|
Programma 11. Economie
|
Blz. 207
|
Wat willen we bereiken?
|
Blz. 208
|
Relevante beleidsnota's
|
Blz. 209
|
Wat gaan we ervoor doen?
|
Blz. 210
|
Duurzame economische structuur
|
Blz. 211
|
01. Scheppen van goede voorwaarden voor versterking Son en Breugelse én regionale economie door regionale en lokale beleidsontwikkeling en uitvoering.
|
Blz. 212
|
02. Structureel overleg met de ondernemersverenigingen OVSB en OVE.
|
Blz. 213
|
03. Vergroten arbeidsmarktparticipatie.
|
Blz. 214
|
Ruimte om te ondernemen
|
Blz. 215
|
04. Doorontwikkeling Ekkersrijt via het programma van Masterplan Ekkersrijt
|
Blz. 216
|
05. Intensiveren relatiebeheer.
|
Blz. 217
|
Aantrekkelijk verblijfsklimaat
|
Blz. 218
|
06. Toekomstbestendig en aantrekkelijk centrum.
|
Blz. 219
|
07. Versterken aantrekkelijkheid (meubelboulevard) Ekkersrijt.
|
Blz. 220
|
08. Stimuleren van recreatieve en toeristische initiatieven.
|
Blz. 221
|
Klimaat
|
Blz. 222
|
Bijdragen verbonden partijen aan dit programma
|
Blz. 223
|
Wat gaat het kosten?
|
Blz. 224
|
Nieuw beleid
|
Blz. 225
|
Programma 12. Algemene dekkingsmiddelen
|
Blz. 226
|
Wat willen we bereiken?
|
Blz. 227
|
Relevante beleidsnota's
|
Blz. 228
|
Wat gaan we ervoor doen?
|
Blz. 229
|
Voorzieningenniveau in evenwicht met beschikbare middelen
|
Blz. 230
|
01. Een reëel en structureel sluitende begroting.
|
Blz. 231
|
02. Belastingen en andere baten heffen om ambities waar te maken.
|
Blz. 232
|
03. Een goede risicobeheersing en een weerstandsvermogen van voldoende omvang om de risico’s op te kunnen vangen.
|
Blz. 233
|
Bijdragen verbonden partijen aan dit programma
|
Blz. 234
|
Wat gaat het kosten?
|
Blz. 235
|
Nieuw beleid
|
Blz. 236
|
Overzicht algemene dekkingsmiddelen
|
Blz. 237
|
Overzicht algemene dekkingsmiddelen
|
Blz. 238
|
Overzicht onvoorzien, overhead en Vennootschapsbelasting
|
Blz. 239
|
Overzicht onvoorzien, overhead en Vennootschapsbelasting
|
Blz. 240
|
Verplichte beleidsindicatoren
|
Blz. 241
|
Beleidsindicatoren
|
Blz. 242
|
Collegeprogramma
|
Blz. 243
|
Collegeprogramma 2018-2022
|
Blz. 244
|
"Samen bouwen aan een mooier Son en Breugel"
|
Blz. 245
|
Breugel bruist!
|
Blz. 246
|
Centrum Son - Dorpshuis
|
Blz. 247
|
Duurzaamheid - Energietransitie
|
Blz. 248
|
Mobiliteit - Veiligheid in het verkeer
|
Blz. 249
|
Nulde lijn samenleving - Wonen, welzijn en zorg
|
Blz. 250
|
Regionale samenwerking
|
Blz. 251
|
Veiligheid (Inwoners leven in een veilige woonomgeving)
|
Blz. 252
|
Veiligheid (Het buitengebied en ondernemers worden beschermd tegen (ondermijnende) criminaliteit
|
Blz. 253
|
Burgerparticipatie
|
Blz. 254
|
Burgerparticipatie (bestuursstijl - werkwijze gemeenteraad)
|
Blz. 255
|
Paragrafen
|
Blz. 256
|
Lokale heffingen
|
Blz. 257
|
Inleiding
|
Blz. 258
|
Beleid
|
Blz. 259
|
Onroerendezaakbelastingen (OZB)
|
Blz. 260
|
Afvalstoffenheffing
|
Blz. 261
|
Reinigingsrechten
|
Blz. 262
|
Rioolheffing
|
Blz. 263
|
Kostendekkendheid afvalstoffenheffing en rioolheffing
|
Blz. 264
|
Leges
|
Blz. 265
|
Overige belastingen
|
Blz. 266
|
Kwijtscheldingsbeleid
|
Blz. 267
|
Overzicht tarieven
|
Blz. 268
|
Weerstandsvermogen en risicobeheersing
|
Blz. 269
|
Inleiding
|
Blz. 270
|
Beleid betreffende de weerstandscapaciteit en de risico’s
|
Blz. 271
|
Top 15 inventarisatie van de risico's
|
Blz. 272
|
Top 15 risico's
|
Blz. 273
|
Weerstandscapaciteit in cijfers
|
Blz. 274
|
Financiële kengetallen
|
Blz. 275
|
Onderhoud kapitaalgoederen
|
Blz. 276
|
Inleiding
|
Blz. 277
|
Wegen en weginspectie
|
Blz. 278
|
Openbare verlichting
|
Blz. 279
|
Civieltechnische kunstwerken
|
Blz. 280
|
Groenvoorzieningen
|
Blz. 281
|
Riolering
|
Blz. 282
|
Gebouwen
|
Blz. 283
|
Speeltoestellen
|
Blz. 284
|
Financiering
|
Blz. 285
|
Inleiding
|
Blz. 286
|
Interne- en externe ontwikkelingen
|
Blz. 287
|
Financieringsbehoefte
|
Blz. 288
|
Renterisicobeheer
|
Blz. 289
|
Leningenportefeuille
|
Blz. 290
|
Bedrijfsvoering
|
Blz. 291
|
Inleiding
|
Blz. 292
|
Organisatie die we willen zijn
|
Blz. 293
|
Informatievoorziening
|
Blz. 294
|
Control
|
Blz. 295
|
Kengetallen
|
Blz. 296
|
Overzicht overhead
|
Blz. 297
|
Verbonden partijen
|
Blz. 298
|
Inleiding
|
Blz. 299
|
Gemeenschappelijke regelingen
|
Blz. 300
|
Vennootschappen en coöperaties
|
Blz. 301
|
Stichtingen en verenigingen
|
Blz. 302
|
Grondbeleid
|
Blz. 303
|
Inleiding
|
Blz. 304
|
Complex Sonniuspark (inclusief Ruimte voor Ruimte)
|
Blz. 305
|
Complex Ekkersrijt
|
Blz. 306
|
Project Akkerpad
|
Blz. 307
|
Project Centrum Breugel
|
Blz. 308
|
Nota Grondbeleid
|
Blz. 309
|
Winstneming
|
Blz. 310
|
Financiële begroting
|
Blz. 311
|
Overzicht van baten en lasten
|
Blz. 312
|
Overzicht van baten en lasten
|
Blz. 313
|
Overzicht van baten en lasten per taakveld
|
Blz. 314
|
Overzicht van baten en lasten per taakveld
|
Blz. 315
|
Toelichting overzicht van baten en lasten
|
Blz. 316
|
Toelichting overzicht van baten en lasten
|
Blz. 317
|
Analyse overzicht van baten en lasten
|
Blz. 318
|
Programma 1. Bestuurlijke zaken
|
Blz. 319
|
Programma 2. Publieke dienstverlening
|
Blz. 320
|
Programma 3. Veiligheid en handhaving
|
Blz. 321
|
Programma 4. Verkeer en vervoer
|
Blz. 322
|
Programma 5. Onderwijs, sport en cultuur
|
Blz. 323
|
Programma 6. Openbaar groen en openluchtrecreatie
|
Blz. 324
|
Programma 7. Sociale zaken
|
Blz. 325
|
Programma 8. Zorg en welzijn
|
Blz. 326
|
Programma 9. Milieu en duurzaamheid
|
Blz. 327
|
Programma 10. Ruimtelijke inrichting
|
Blz. 328
|
Programma 11. Economie
|
Blz. 329
|
Programma 12. Algemene dekkingsmiddelen
|
Blz. 330
|
Overzicht van de geraamde incidentele baten en lasten
|
Blz. 331
|
Overzicht van de geraamde incidentele baten en lasten
|
Blz. 332
|
Overzicht beoogde structurele toevoegingen en onttrekkingen aan de reserves
|
Blz. 333
|
Overzicht beoogde structurele toevoegingen en onttrekkingen aan de reserves
|
Blz. 334
|
Uiteenzetting van de financiële positie
|
Blz. 335
|
Geprognosticeerde balans
|
Blz. 336
|
Geprognosticeerde balans
|
Blz. 337
|
EMU-saldo
|
Blz. 338
|
EMU-saldo
|
Blz. 339
|
Jaarlijks terugkerende arbeidskosten
|
Blz. 340
|
Jaarlijks terugkerende arbeidskosten
|
Blz. 341
|
Overzicht van investeringen
|
Blz. 342
|
Overzicht van investeringen
|
Blz. 343
|
Reserves en voorzieningen
|
Blz. 344
|
Overzicht van reserves en voorzieningen
|
Blz. 345
|
Overzicht reserves en voorzieningen
|
Blz. 346
|
Toelichting op de reserves
|
Blz. 347
|
Inleiding
|
Blz. 348
|
Algemene reserve vast
|
Blz. 349
|
Algemene reserve bouwgrond
|
Blz. 350
|
Reserve vrije bestedingsruimte
|
Blz. 351
|
Algemene risicovoorziening
|
Blz. 352
|
Aanleg west structuur
|
Blz. 353
|
Recreatie-en natuurgebied West
|
Blz. 354
|
Verkoop Obragas
|
Blz. 355
|
Aandelen verkoop HNG
|
Blz. 356
|
Centrum ontwikkeling Son en Breugel
|
Blz. 357
|
Egalisatiereserve wegen
|
Blz. 358
|
Samenwerking I&A aandeel reserve Son en Breugel
|
Blz. 359
|
Projectmatig werken
|
Blz. 360
|
Jeugd en jongerencentrum
|
Blz. 361
|
Natuurcompensatie
|
Blz. 362
|
Infrastructurele werken Ekkersrijt
|
Blz. 363
|
UItvoering groenbeleidsplan
|
Blz. 364
|
Centrum Breugel
|
Blz. 365
|
Reserve veiligheidsgelden VRBZO
|
Blz. 366
|
Dekkingsreserves
|
Blz. 367
|
Nieuwbouw sporthal
|
Blz. 368
|
Renovatie Bongerd
|
Blz. 369
|
Nieuwbouw brandweerkazerne en werf
|
Blz. 370
|
Dak Emiliusschool
|
Blz. 371
|
Vijverbergschool
|
Blz. 372
|
Optimalisatie sportpark SBC
|
Blz. 373
|
Onderwijshuisvesting 2010
|
Blz. 374
|
Aanpassing Bongerd t.b.v. Boksschool
|
Blz. 375
|
Verledden
|
Blz. 376
|
Parkeren Centrum Son
|
Blz. 377
|
Renovatie kunstgrasvelden
|
Blz. 378
|
Slowlane Ekkersrijt
|
Blz. 379
|
Fietsoversteek Bestseweg
|
Blz. 380
|
DO gemeentehuis losse werkplekinrichting
|
Blz. 381
|
Nieuwbouw sporthal de Bongerd
|
Blz. 382
|
Ruysdaelstraat kosten omgeving school
|
Blz. 383
|
Infrastructurele werken Ekkersrijt- Eindhovenseweg
|
Blz. 384
|
Infrastructurele werken Ekkersrijt-HOV
|
Blz. 385
|
Toelichting op de voorzieningen
|
Blz. 386
|
Voorzieningen
|
Blz. 387
|
Overige voorzieningen
|
Blz. 388
|
Voorziening pensioen wethouders
|
Blz. 389
|
Voorzieningen verplichtingen, verliezen en risico's
|
Blz. 390
|
Verliesvoorziening Torenstraat
|
Blz. 391
|
Voorzieningen onderhoud en egalisatie
|
Blz. 392
|
Onderhoud gemeentelijke gebouwen
|
Blz. 393
|
Voorzieningen door derden beklemde middelen
|
Blz. 394
|
Bijdrage financieringsschap Bosgebied West
|
Blz. 395
|
Voorziening riolering
|
Blz. 396
|
Voorziening afval
|
Blz. 397
|
Niet gepresenteerd in balans
|
Blz. 398
|
Verliesvoorziening GREX
|
Blz. 399
|
Voorziening achtergestelde lening Wolfswinkel
|
Blz. 400
|
Verliesvoorziening Willemstraat 26
|
Blz. 401
|
Beleid t.a.v. bespaarde rente
|
Blz. 402
|
Beleid t.a.v. bespaarde rente
|
Blz. 403
|
Toelichting op de financiële positie
|
Blz. 404
|
Toelichting op de financiële positie
|
Blz. 405
|
Eigen begroting raad
|
Blz. 406
|
Eigen begroting raad
|
Blz. 407
|
Bijlagen
|
Blz. 408
|
Aangenomen amendement en motie
|
Blz. 409
|
Aangenomen amendement
|
Blz. 410
|
Aangenomen motie
|
Blz. 411
|
Overzicht alle prestatie- en ondersteuningssubsidies
|
Blz. 412
|
Overzicht alle prestatie- en ondersteuningssubsidies
|
Blz. 413
|
Vaststellingsbesluit
|
Blz. 414
|
Vaststellingsbesluit
|
Blz. 415
|
Zoeken
|
|
Bijlagen
|
|
Contact
|
|
PrivacyStatement
|
|
Sitemap
|
|