...oplossingen samen bedacht worden.

Bij het opstellen van plannen en ideeën geven we veel vrijheid aan inwoners, organisaties en bedrijven in de gemeente, zodat de verschillende stakeholders aan de voorkant kunnen meedenken. De aandacht van de verschillende stakeholders wordt getrokken door de bewustwordingscampagne “Wat we doen is groen”. In deze campagne laten we zien wat inwoners en verenigingen van Son en Breugel voor wat betreft hun eigen gedrag kunnen bijdragen aan het reduceren van CO2-uitstoot. We brengen hiermee inwoners (individueel of in een groep) in beeld die “groen doen”. Grote gemeentelijke projecten zoals het zonnepanelenproject De Groene Zone maken gebruik van een eigen look and feel die wordt aangevuld met het “Wat we doen is groen”-logo. Zo zorgen we voor een zichtbare duurzame rode draad in onze communicatie. Binnen deze campagne organiseren we ook de Dag van de Duurzaamheid. Het Dagprogramma is ieder jaar anders, maar geven we vorm samen met SonenbreugelVerbindt. Ook in het kader van de duurzaamheidsprijzen werken we nadrukkelijk samen met stakeholders in de samenleving: Jeugdgemeenteraad, Jongerenraad, IVN en Ondernemersvereniging Ekkersrijt (OVE) zitten in de jury en zijn ambassadeurs van de duurzaamheidsprijzen.