1. Blz. 1 Meerjarenbegroting 2020-2023
    1. Blz. 2 Meerjarenbegroting 2020-2023
    2. Blz. 3 Programma’s
      1. Blz. 4 Voorwoord
        1. Blz. 5 Voorwoord
      2. Blz. 6 Algemene inleiding
        1. Blz. 7 Proces van kadernota naar begroting
          1. Blz. 8 Proces van kadernota naar begroting
        2. Blz. 9 Vertrekpunt kadernota
          1. Blz. 10 Vertrekpunt kadernota
        3. Blz. 11 Stand van zaken na de kadernota en voor de begroting
          1. Blz. 12 Stand van zaken na de kadernota en voor de begroting
      3. Blz. 13 Programma 1. Bestuurlijke zaken
        1. Blz. 14 Wat willen we bereiken?
        2. Blz. 15 Relevante beleidsnota's
        3. Blz. 16 Wat gaan we ervoor doen?
          1. Blz. 17 Inwoners, maatschappelijke organisaties en ondernemers een prominente plaats geven bij het maken van keuzes
            1. Blz. 18 01. Ontwikkelen nieuwe bestuursstijl.
            2. Blz. 19 02. Kinderen laten ervaren hoe de democratie werkt via de Jeugdgemeenteraad
            3. Blz. 20 03. Inzetten van communicatie als strategisch instrument.
            4. Blz. 21 04. Toegankelijke en begrijpelijke beleidsvoorlichting.
            5. Blz. 22 05. Intensiever gebruik digitale en interactieve communicatiemiddelen.
            6. Blz. 23 06. Actieve pers- en publieksvoorlichting: actieve openbaarheid.
            7. Blz. 24 07. Communicatie-inzet bij verschillende grote projecten.
          2. Blz. 25 Son en Breugel: een bestuurskrachtige gemeente
            1. Blz. 26 08. Bestuurlijke Toekomst: bestuurlijke vorm opnieuw bezien vanuit het uitgangspunt zelfstandigheid.
            2. Blz. 27 09. Intensiveren, versterken en verbreden van Dienst Dommelvallei.
            3. Blz. 28 10. Samenwerken op strategisch niveau binnen het Stedelijk Gebied Eindhoven en de Metropoolregio Eindhoven.
          3. Blz. 29 Son en Breugel: een integere overheid
            1. Blz. 30 11. Bevorderen bewustzijn van belang integer bestuur.
          4. Blz. 31 Goede onderlinge bestuurlijke verhoudingen
            1. Blz. 32 12. Bevorderen ontspannen onderlinge verhoudingen binnen bestuur.
        4. Blz. 33 Klimaat
        5. Blz. 34 Bijdragen verbonden partijen aan dit programma
        6. Blz. 35 Wat gaat het kosten?
        7. Blz. 36 Nieuw beleid
      4. Blz. 37 Programma 2. Publieke dienstverlening
        1. Blz. 38 Wat willen we bereiken?
        2. Blz. 39 Relevante beleidsnota's
        3. Blz. 40 Wat gaan we ervoor doen?
          1. Blz. 41 Tevreden klanten
            1. Blz. 42 01. Dienstverlening met hoge kwaliteit.
            2. Blz. 43 02. Verder ontwikkelen van de dienstverlening (invoering van zaakgericht werken).
            3. Blz. 44 03. Inspelen op ontwikkelingen, zoals andere rol van de samenleving, digitalisering en behoefte aan directe informatie.
        4. Blz. 45 Klimaat
        5. Blz. 46 Bijdragen verbonden partijen aan dit programma
        6. Blz. 47 Wat gaat het kosten?
        7. Blz. 48 Nieuw beleid
      5. Blz. 49 Programma 3. Veiligheid en handhaving
        1. Blz. 50 Wat willen we bereiken?
        2. Blz. 51 Relevante beleidsnota's
        3. Blz. 52 Wat gaan we ervoor doen?
          1. Blz. 53 Inwoners leven in een sociaal veilige woonomgeving
            1. Blz. 54 01. Inwoners ervaren een veilig gevoel.
            2. Blz. 55 02. Inwoners wonen in een leefbare omgeving.
            3. Blz. 56 03. Inwoners ervaren minder overlast.
          2. Blz. 57 Inwoners leven in een fysiek veilige woonomgeving
            1. Blz. 58 04. Het aantal woninginbraken neemt af.
            2. Blz. 59 05. De integrale samenwerking met de beheerders van de Whats-app groepen is structureel.
            3. Blz. 60 06. De crisisorganisatie is opgeleid en getraind.
          3. Blz. 61 Het buitengebied wordt beschermd tegen (ondermijnende) criminaliteit
            1. Blz. 62 07. Het toezicht in het buitengebied is integraal en structureel.
            2. Blz. 63 08. Bewoners in het buitengebied zijn maatschappelijk weerbaarder.
        4. Blz. 64 Klimaat
        5. Blz. 65 Bijdragen verbonden partijen aan dit programma
        6. Blz. 66 Wat gaat het kosten?
        7. Blz. 67 Nieuw beleid
      6. Blz. 68 Programma 4. Verkeer en vervoer
        1. Blz. 69 Wat willen we bereiken?
        2. Blz. 70 Relevante beleidsnota's
        3. Blz. 71 Wat gaan we ervoor doen?
          1. Blz. 72 Goede bereikbaarheid
            1. Blz. 73 01. Verkeersdeelnemers kunnen zich comfortabel en snel verplaatsen
            2. Blz. 74 02. Het bedrijvenpark Ekkersrijt is optimaal aangesloten op de snelweg.
            3. Blz. 75 03. Son en Breugel beschikt over goed openbaar vervoer en de regionale voorzieningen zijn voor iedereen goed bereikbaar.
          2. Blz. 76 Veilige openbare ruimte en verkeersdeelname
            1. Blz. 77 04. Alle weggebruikers kunnen veilig deelnemen aan het verkeer.
            2. Blz. 78 05. Het onderhoudsniveau van de openbare ruimte voldoet aan landelijke gehanteerde normen.
          3. Blz. 79 Leefbare (woon)omgeving
            1. Blz. 80 06. Lokale voorzieningen zijn voor een ieder goed bereikbaar.
            2. Blz. 81 07. Inwoners hebben zeggenschap bij de inrichting van en het oplossen van knelpunten in de openbare ruimte.
          4. Blz. 82 Duurzaam investeren
            1. Blz. 83 08. De gemeentelijke voorzieningen zijn klimaatneutraal.
        4. Blz. 84 Klimaat
        5. Blz. 85 Bijdragen verbonden partijen aan dit programma
        6. Blz. 86 Wat gaat het kosten?
        7. Blz. 87 Nieuw beleid
      7. Blz. 88 Programma 5. Onderwijs, sport en cultuur
        1. Blz. 89 Wat willen we bereiken?
        2. Blz. 90 Relevante beleidsnota's
        3. Blz. 91 Wat gaan we ervoor doen?
          1. Blz. 92 Kinderen gaan zo veel mogelijk binnen het eigen dorp naar school, voelen zich veilig en gerespecteerd en komen met optimale prestaties uit het onderwijs.
            1. Blz. 93 01. Onderwijsachterstand wordt voorkomen door het aanbieden van een erkend vve (vroeg en voorschoolse educatie) programma.
            2. Blz. 94 02. Er is een zodanig aanbod van voorschoolse voorzieningen dat iedere peuter daar gebruik van kan maken.
            3. Blz. 95 03. Lokale onderwijsvoorzieningen zijn voor leerlingen en hun ouders/verzorgers goed bereikbaar en toegankelijk.
          2. Blz. 96 Alle inwoners kunnen zich cultureel en/of kunstzinnig ontwikkelen of ontplooien.
            1. Blz. 97 04. Er is een breed lokaal voorzieningenaanbod op het gebied van cultuur en kunst.
            2. Blz. 98 05. De Bibliotheek blijft een (objectieve) informatievoorziening en voorkomt taalachterstand en laaggeletterdheid.
            3. Blz. 99 06. Het muziekonderwijs is voor alle kinderen toegankelijk.
          3. Blz. 100 Inwoners hebben de mogelijkheid om naar behoefte en vermogen optimaal te bewegen en te sporten
            1. Blz. 101 07. Integreren van sport in het sociaal domein.
            2. Blz. 102 08. Stimuleren dat het een gewoonte wordt om dagelijks te bewegen door te wandelen of te fietsen.
            3. Blz. 103 09. Het laten aansluiten van kwetsbare doelgroepen bij bestaande organisaties en activiteiten.
            4. Blz. 104 10. Versterking verenigingskader en deskundigheidsbevordering.
          4. Blz. 105 Het cultuurhistorisch erfgoed van Son en Breugel is bekend en gerespecteerd
            1. Blz. 106 11. Behoud en juridisch waarborgen van het cultuurhistorisch erfgoed van Son en Breugel
            2. Blz. 107 12. Het cultuurhistorisch erfgoed is zichtbaar voor huidige en komende generaties.
        4. Blz. 108 Klimaat
        5. Blz. 109 Bijdragen verbonden partijen aan dit programma
        6. Blz. 110 Wat gaat het kosten?
        7. Blz. 111 Nieuw beleid
      8. Blz. 112 Programma 6. Openbaar groen en openluchtrecreatie
        1. Blz. 113 Wat willen we bereiken?
        2. Blz. 114 Relevante beleidsnota's
        3. Blz. 115 Wat gaan we ervoor doen?
          1. Blz. 116 Leefbare (woon)omgeving
            1. Blz. 117 01. Inwoners voelen zich prettig in hun woonomgeving.
            2. Blz. 118 02. De openbare ruimte is schoon en inwoners voelen zich verantwoordelijk om hier een steentje aan bij te dragen.
            3. Blz. 119 03. Inwoners hebben zeggenschap over de inrichting van het groen en speelvoorzieningen.
          2. Blz. 120 Goed vertoeven
            1. Blz. 121 04. Inwoners kunnen elkaar bij diverse activiteiten en op verschillende plekken in het dorp ontmoeten.
            2. Blz. 122 05. Inwoners kunnen deelnemen aan een scala van activiteiten.
            3. Blz. 123 06. Inwoners kunnen op verschillende manieren recreëren.
          3. Blz. 124 Leefbare (woon)omgeving
            1. Blz. 125 07. Son en Breugel vorm geen belasting voor het klimaat en milieu.
            2. Blz. 126 08. In Son en Breugel herstelt de biodiversiteit.
        4. Blz. 127 Klimaat
        5. Blz. 128 Bijdragen verbonden partijen aan dit programma
        6. Blz. 129 Wat gaat het kosten?
        7. Blz. 130 Nieuw beleid
      9. Blz. 131 Programma 7. Sociale zaken
        1. Blz. 132 Wat willen we bereiken?
        2. Blz. 133 Relevante beleidsnota's
        3. Blz. 134 Wat gaan we ervoor doen?
          1. Blz. 135 Inkomensondersteuning
            1. Blz. 136 01. Aanbieden inkomensondersteunende voorzieningen
          2. Blz. 137 Iedereen moet kunnen meedoen
            1. Blz. 138 02. Maatschappelijke deelname en bieden van ondersteuning (CMD)
          3. Blz. 139 Iedereen aan het werk
            1. Blz. 140 03. Ondersteunen naar betaald werk waarbij eigen rol en verantwoordelijkheid voorop staan
        4. Blz. 141 Klimaat
        5. Blz. 142 Bijdragen verbonden partijen aan dit programma
        6. Blz. 143 Wat gaat het kosten?
        7. Blz. 144 Nieuw beleid
      10. Blz. 145 Programma 8. Zorg en welzijn
        1. Blz. 146 Wat willen we bereiken?
        2. Blz. 147 Relevante beleidsnota's
        3. Blz. 148 Wat gaan we ervoor doen?
          1. Blz. 149 Veilig opgroeien en opvoeden
            1. Blz. 150 01. Alle jeugdigen kunnen deelnemen aan een (sport)vereniging of activiteit.
            2. Blz. 151 02. Jeugdigen ontwikkelen en benutten hun capaciteiten.
            3. Blz. 152 03. Jeugdigen groeien op in een veilige (thuis)situatie
            4. Blz. 153 04. Jeugdigen zijn op weg naar een gezonde toekomst.
          2. Blz. 154 Iedereen kan meedoen
            1. Blz. 155 05. Iedereen moet kunnen participeren.
            2. Blz. 156 06. Mensen zijn financieel zelfredzaam.
            3. Blz. 157 07. (Toegang naar) zorg en ondersteuning is laagdrempelig, klantgericht en op maat.
          3. Blz. 158 Samen wonen en leven
            1. Blz. 159 08. Mensen kennen en ondersteunen elkaar in Son en Breugel.
            2. Blz. 160 09. Mensen in Son en Breugel weten waar zij terecht kunnen.
            3. Blz. 161 10. Mensen zijn sociaal actief.
            4. Blz. 162 11. Er zijn voldoende, gevarieerde en goede toegankelijke voorzieningen voor iedereen.
        4. Blz. 163 Klimaat
        5. Blz. 164 Bijdragen verbonden partijen aan dit programma
        6. Blz. 165 Wat gaat het kosten?
        7. Blz. 166 Nieuw beleid
      11. Blz. 167 Programma 9. Milieu en duurzaamheid
        1. Blz. 168 Wat willen we bereiken?
        2. Blz. 169 Relevante beleidsnota's
        3. Blz. 170 Wat gaan we ervoor doen?
          1. Blz. 171 De inwoners en de gemeenschap zijn zich bewust van invloed op de leefomgeving en handelen hiernaar
            1. Blz. 172 01. Maatschappelijke betrokkenheid: samen met de samenleving en verschillende stakeholders gaan we invulling geven aan de duurzaamheidsdoelen waarbij het proces centraal staat en de....
          2. Blz. 173 De inwoners en de gemeenschap zijn zich bewust van hun invloed op het klimaat en handelen hiernaar.
            1. Blz. 174 02. In 2020 zijn wij een klimaatneutrale gemeentelijke organisatie en in 2030 een klimaatneutrale gemeente. Al onze producten, diensten en activiteiten zijn vrij van uitstoot en....
          3. Blz. 175 De inwoners en de gemeenschap zijn zich bewust van hun invloed op de fysieke leefomgeving en handelen hiernaar.
            1. Blz. 176 03. In 2030 is de fysieke leefomgeving waarin we leven effectief ingericht waarbij het behoud en herstel van de (oorspronkelijke) biodiversiteit centraal staat en.....
            2. Blz. 177 04. In de ruimte waarin we leven gaan we goed om met onze waterhuishouding en zijn we weerbaar tegen klimaatsveranderingen.
          4. Blz. 178 De inwoners en de gemeenschap zijn zich bewust van hun invloed op de leefomgeving en handelen hiernaar door gebruik te maken van duurzame vervoersmiddelen.
            1. Blz. 179 05. We verplaatsen ons in onze fysieke leefomgeving met behulp van duurzame energiebronnen
            2. Blz. 180 06. Ons wegennet en de publieke ruimte is zo ingericht dat alle plekken eenvoudig zijn te bereiken en er ook ruimte is ontstaan voor alternatieve vormen van mobiliteit en ontmoeting.
          5. Blz. 181 De inwoners en de gemeenschap zijn zich bewust van hun invloed op het grondstoffengebruik (materialen) en handelt hiernaar.
            1. Blz. 182 07. In Son en Breugel gebruiken we alleen nog materialen van gezonde en natuurlijke herkomst waarbij we zoveel mogelijk inzetten op hergebruikte materialen.
            2. Blz. 183 08. Al onze materialen zijn aan het einde van de levensduur eenvoudig terug te brengen in gesloten natuurlijke of technische kringlopen.
          6. Blz. 184 De inwoners en de gemeenschap zijn zich bewust van hun invloed op de sociale leefomgeving en handelen hiernaar.
            1. Blz. 185 09. Wij bieden kansen aan hen die dat nodig hebben en zorgen dat de omgeving waarin gewerkt wordt je inspireert, verzorgt en voedt. Onze omgeving brengt je fysiek en mentaal in balans.
            2. Blz. 186 10. We houden een gezond leef- en werkklimaat in stand en met goed werkgeverschap bevorderen we welzijn en geluk.
        4. Blz. 187 Klimaat
        5. Blz. 188 Bijdragen verbonden partijen aan dit programma
        6. Blz. 189 Wat gaat het kosten?
        7. Blz. 190 Nieuw beleid
      12. Blz. 191 Programma 10. Ruimtelijke inrichting
        1. Blz. 192 Wat willen we bereiken?
        2. Blz. 193 Relevante beleidsnota's
        3. Blz. 194 Wat gaan we ervoor doen?
          1. Blz. 195 Een gezonde en leefbare leefomgeving
            1. Blz. 196 01. De uitvoeringsprogramma's van de Toekomstvisie, Structuurvisie, Woonvisie en overige beleidsvisies dragen bij aan een gezonde en leefbare leefomgeving.
            2. Blz. 197 02. De nieuwe Omgevingsvisie en het nieuwe Omgevingsplan voor Son en Breugel integreren, met een goede afweging, de ruimtelijke ontwikkelingsambities, de woonvisie, de klimaatambitie.....
          2. Blz. 198 Son en Breugel maakt onderdeel uit van de regio als ware er sprake van één gemeente
            1. Blz. 199 03. Een bestuurlijke en ambtelijke inbreng vanuit Son en Breugel in regionale samenwerkingsverbanden m.b.t. het fysieke domein 'Ruimte' resp. 'Wonen'.
            2. Blz. 200 04. Regionale afspraken mee wegen in lokaal beleid en daarmee de bestemmingsactiviteiten in Son en Breugel relateren aan de regionale ambities op de terreinen 'Ruimte' resp. 'Wonen'.
          3. Blz. 201 Effectieve doorwerking van wet- en regelgeving in Son en Breugel
            1. Blz. 202 05. Optimaal gebruik maken van de mogelijkheden van wet- en regelgeving.
            2. Blz. 203 06. Implementatie in Son en Breugel van de Omgevingswet voor 1 januari 2021.
          4. Blz. 204 Een levendig, groen en vitaal dorp
            1. Blz. 205 07. Voorzien in een tijdige en kwaliteitsbewuste ontwikkeling van ontwikkelingslocaties voor de diverse bestemmingsactiviteiten.
            2. Blz. 206 08. Voorzien in voldoende gedifferentieerde woningbouw voor een diversiteit aan doelgroepen.
        4. Blz. 207 Klimaat
        5. Blz. 208 Bijdragen verbonden partijen aan dit programma
        6. Blz. 209 Wat gaat het kosten?
        7. Blz. 210 Nieuw beleid
      13. Blz. 211 Programma 11. Economie
        1. Blz. 212 Wat willen we bereiken?
        2. Blz. 213 Relevante beleidsnota's
        3. Blz. 214 Wat gaan we ervoor doen?
          1. Blz. 215 Duurzame economische structuur
            1. Blz. 216 01. Scheppen van goede voorwaarden voor versterking Son en Breugelse én regionale economie door regionale en lokale beleidsontwikkeling en uitvoering.
            2. Blz. 217 02. Structureel overleg met de ondernemersverenigingen OVSB en OVE.
            3. Blz. 218 03. Vergroten arbeidsmarktparticipatie.
          2. Blz. 219 Ruimte om te ondernemen
            1. Blz. 220 04. Doorontwikkeling Ekkersrijt via het programma van Masterplan Ekkersrijt
            2. Blz. 221 05. Intensiveren relatiebeheer.
          3. Blz. 222 Aantrekkelijk verblijfsklimaat
            1. Blz. 223 06. Toekomstbestendig en aantrekkelijk centrum.
            2. Blz. 224 07. Versterken aantrekkelijkheid (meubelboulevard) Ekkersrijt.
            3. Blz. 225 08. Stimuleren van recreatieve en toeristische initiatieven.
        4. Blz. 226 Klimaat
        5. Blz. 227 Bijdragen verbonden partijen aan dit programma
        6. Blz. 228 Wat gaat het kosten?
        7. Blz. 229 Nieuw beleid
      14. Blz. 230 Programma 12. Algemene dekkingsmiddelen
        1. Blz. 231 Wat willen we bereiken?
        2. Blz. 232 Relevante beleidsnota's
        3. Blz. 233 Wat gaan we ervoor doen?
          1. Blz. 234 Voorzieningenniveau in evenwicht met beschikbare middelen
            1. Blz. 235 01. Een reëel en structureel sluitende begroting.
            2. Blz. 236 02. Belastingen en andere baten heffen om ambities waar te maken.
            3. Blz. 237 03. Een goede risicobeheersing en een weerstandsvermogen van voldoende omvang om de risico’s op te kunnen vangen.
        4. Blz. 238 Bijdragen verbonden partijen aan dit programma
        5. Blz. 239 Wat gaat het kosten?
        6. Blz. 240 Nieuw beleid
      15. Blz. 241 Verplichte beleidsindicatoren
        1. Blz. 242 Beleidsindicatoren
    3. Blz. 243 Paragrafen
      1. Blz. 244 Lokale heffingen
        1. Blz. 245 Inleiding
        2. Blz. 246 Beleid
        3. Blz. 247 Onroerendezaakbelastingen (OZB)
        4. Blz. 248 Afvalstoffenheffing
        5. Blz. 249 Reinigingsrechten
        6. Blz. 250 Rioolheffing
        7. Blz. 251 Kostendekkendheid afvalstoffenheffing en rioolheffing
        8. Blz. 252 Leges
        9. Blz. 253 Overige belastingen
        10. Blz. 254 Kwijtscheldingsbeleid
        11. Blz. 255 Overzicht tarieven
        12. Blz. 256 Belastingcapaciteit
      2. Blz. 257 Weerstandsvermogen en risicobeheersing
        1. Blz. 258 Inleiding
        2. Blz. 259 Beleid betreffende de weerstandscapaciteit en de risico’s
        3. Blz. 260 Top 15 inventarisatie van de risico's
        4. Blz. 261 Top 15 risico's
        5. Blz. 262 Weerstandscapaciteit in cijfers
        6. Blz. 263 Financiële kengetallen
      3. Blz. 264 Onderhoud kapitaalgoederen
        1. Blz. 265 Inleiding
        2. Blz. 266 Wegen en weginspectie
        3. Blz. 267 Openbare verlichting
        4. Blz. 268 Civieltechnische kunstwerken
        5. Blz. 269 Groenvoorzieningen
        6. Blz. 270 Riolering
        7. Blz. 271 Gebouwen
        8. Blz. 272 Speeltoestellen
      4. Blz. 273 Financiering
        1. Blz. 274 Inleiding
        2. Blz. 275 Interne- en externe ontwikkelingen
        3. Blz. 276 Financieringsbehoefte
        4. Blz. 277 Renterisicobeheer
        5. Blz. 278 Leningenportefeuille
      5. Blz. 279 Bedrijfsvoering
        1. Blz. 280 Inleiding
        2. Blz. 281 Organisatie die we willen zijn
        3. Blz. 282 Informatievoorziening
        4. Blz. 283 Control
        5. Blz. 284 Kengetallen
      6. Blz. 285 Verbonden partijen
        1. Blz. 286 Inleiding
        2. Blz. 287 Gemeenschappelijke regelingen
        3. Blz. 288 Vennootschappen en coöperaties
        4. Blz. 289 Stichtingen en verenigingen
      7. Blz. 290 Grondbeleid
        1. Blz. 291 Inleiding
        2. Blz. 292 Complex Sonniuspark (inclusief Ruimte voor Ruimte)
        3. Blz. 293 Complex Ekkersrijt
        4. Blz. 294 Project Akkerpad
        5. Blz. 295 Project Centrum Breugel
        6. Blz. 296 Nota Grondbeleid
        7. Blz. 297 Winstneming
    4. Blz. 298 Financiële begroting
      1. Blz. 299 Overzicht van baten en lasten
        1. Blz. 300 Programma's
        2. Blz. 301 Algemene dekkingsmiddelen
        3. Blz. 302 Overhead, onvoorzien en Vpb
        4. Blz. 303 Geraamd totaal saldo van baten en lasten
        5. Blz. 304 Beoogde toevoegingen en onttrekkingen
        6. Blz. 305 Geraamd resultaat
      2. Blz. 306 Overzicht van baten en lasten per taakveld
        1. Blz. 307 Programma 1 Bestuurlijke zaken
        2. Blz. 308 Programma 2 Publieke dienstverlening
        3. Blz. 309 Programma 3 Veiligheid en handhaving
        4. Blz. 310 Programma 4 Verkeer en vervoer
        5. Blz. 311 Programma 5 Onderwijs, sport en cultuur
        6. Blz. 312 Programma 6 Openbaar groen en openluchtrecreatie
        7. Blz. 313 Programma 7 Sociale zaken
        8. Blz. 314 Programma 8 Zorg en welzijn
        9. Blz. 315 Programma 9 Milieu en Duurzaamheid
        10. Blz. 316 Programma 10 Ruimtelijke inrichting
        11. Blz. 317 Programma 11 Economie
        12. Blz. 318 Programma 12 Algemene dekkingsmiddelen
        13. Blz. 319 Totaal
      3. Blz. 320 Toelichting overzicht van baten en lasten
        1. Blz. 321 Toelichting overzicht van baten en lasten
      4. Blz. 322 Uiteenzetting van de financiële positie
      5. Blz. 323 Reserves en voorzieningen
      6. Blz. 324 Toelichting op de financiële positie
        1. Blz. 325 Toelichting op de financiële positie
      7. Blz. 326 Eigen begroting raad
        1. Blz. 327 Eigen begroting raad
    5. Blz. 328 Bijlagen
      1. Blz. 329 2e bestuursrapportage 2019
        1. Blz. 330 Doelstellingen
          1. Blz. 331 2e bestuursrapportage 2019
      2. Blz. 332 Aangenomen moties
        1. Blz. 333 Aangenomen moties
      3. Blz. 334 Overzicht alle prestatie- en ondersteuningssubsidies
        1. Blz. 335 Overzicht alle prestatie- en ondersteuningssubsidies
      4. Blz. 336 Vaststellingsbesluit
        1. Blz. 337 Vaststellingsbesluit
    6. Zoeken
    7. Publicatie bijlagen
    8. Contact
    9. PrivacyStatement
    10. Sitemap