...oplossingen samen bedacht worden.

  • Bewustwordingscampagne: Wat we doen is groen!

Doelgroep: alle inwoners en verenigingen in Son en Breugel.
Deze campagne is bedoeld om de inwoners van Son en Breugel te laten inzien dat zij door het aanpassen hun eigen gedrag en woning zelf een steentje kunnen bijdragen aan het reduceren van de CO2-uitstoot.  

  • Duurzaamheidsdag en duurzaamheidsprijzen

Doelgroep: alle inwoners

Resultaat in 2019: SonenBreugelVerbindt de eerste duurzaamheidsdag op de basisscholen georganiseerd, waarbij 4 scholen betrokken zijn en x kinderen. Daarvoor hebben ze ook de duurzaamheidsprijs / de Frans Zaal bokaal 2019 gewonnen.

  • Buurkracht / SonenBreugelVerbindt / SonEnergie

Doelgroep: particuliere woningeigenaren

Resultaat in 2019: Er zijn 2 buurtinitiatieven gestart:

Happy Gentiaan: In de Gentiaan is een combinatie tussen een isolatie- en zonnepanelenactie opgestart. 107 maatregelen / 202 ton CO2.

Molenwiek: Een buurtteam heeft een isolatie- en zonnepanelenactie opgezet. 30 maatregelen / 36 ton CO2.