Het CMD is voor inwoners van Son en Breugel de toegang tot laagdrempelige- en specialistische ondersteuning. Het CMD is bijna continu bereikbaar. Er is een goed opgeleide front-office en er wordt een goede basisvraagverheldering uitgevoerd. Hierdoor kan de ondersteuningsvraag van een inwoner vrijwel direct aan de juiste professional worden gekoppeld. In 2019 heeft het CMD het Regiesysteem gerealiseerd. In dit systeem wordt bekende informatie over een inwoner/gezin samengebracht, in plaats van dat het versnipperd is over verschillende systemen van de verschillende partners in het CMD. Dit systeem draagt bij aan het principe van 1 gezin-1 plan, aan efficiënter werken en voorkomt dat de inwoner meerdere keren zijn of haar verhaal moet doen. 
In 2019 heeft het CMD ook gewerkt aan de relatie met en bekendheid bij ander partijen, zoals huisartsen, praktijkondersteuners, kinderopvangorganisaties, scholen en welzijnspartijen. 

Uit het Cliëntervaringsonderzoek Jeugd 2019 blijkt dat ouders en jongeren de begeleiding en ondersteuning van het CMD beoordelen met een rapportcijfer van gemiddeld een 8. Uit het Cliëntervaringsonderzoek Wmo 2019 blijkt dat ruim 80% van de Wmo cliënten vindt dat zij snel geholpen zijn door het CMD en dat er gezamenlijk met hen naar een oplossing is gezocht. 

Voor de uitvoering van de huishoudelijke hulp vond een nieuwe aanbesteding plaats. De meeste bestaande aanbieders hebben ook de nieuwe overeenkomst ondertekend. Ook voor de Deeltaxi (CVV) is er een aanbestedingstraject doorlopen. Daar is Personenvervoer Zuid-Nederland uit naar voren gekomen om per maart 2020 het vervoer voor de Deeltaxi uit te voeren. 

De druk op de (jeugd)zorg wordt steeds groter. Diverse gecontracteerde aanbieders hanteerden in 2019 daarom een wachtlijst. Dit geldt met name voor de geestelijke gezondheidszorg en crisisbedden. Dit heeft geen schadelijke gevolgen gehad voor inwoners uit Son en Breugel. Wel werd hierdoor op piekmomenten de caseload bij het CMD vergroot. Inwoners die op de wachtlijst staan krijgen overbruggingszorg, mits er plek is bij andere zorgaanbieders. Daarnaast biedt de praktijkondersteuner Jeugd kortdurende ondersteuning aan jeugdigen, waardoor verwijzing naar een zorgaanbieder niet altijd nodig is. Ook bij de caseload van de praktijkondersteuner zagen we in 2019 steeds zwaardere casuïstiek. Het complexer worden van ondersteuningsvragen en het ontstaan van wachtlijsten is een landelijke trend die ook lokaal was terug te zien in 2019.