Jaarstukken 2018
|
Blz. 1
|
Jaarstukken 2018
|
Blz. 2
|
Programma’s
|
Blz. 3
|
Algemene toelichting en inleiding bij programma's
|
Blz. 4
|
Algemene toelichting en inleiding bij programma's
|
Blz. 5
|
Programma 1. Bestuurlijke zaken
|
Blz. 6
|
Portefeuillehouder(s)
|
Blz. 7
|
Wat wilden we bereiken?
|
Blz. 8
|
Relevante beleidsnota's
|
Blz. 9
|
Wat hebben we ervoor gedaan?
|
Blz. 10
|
A. Betrokkenheid en interactie: participatie
|
Blz. 11
|
01. Klimaat creëren waarbij de gemeenschap mag, kan en wil participeren
|
Blz. 12
|
02. Inzetten van communicatie als strategisch instrument
|
Blz. 13
|
03. Toegankelijke en begrijpelijke beleidsvoorlichting
|
Blz. 14
|
04. Intensiever gebruik digitale en interactieve communicatiemiddelen
|
Blz. 15
|
05. Actieve pers- en publieksvoorlichting: actieve openbaarheid
|
Blz. 16
|
06. Communicatie-inzet bij verschillende grote programma's en projecten
|
Blz. 17
|
B. Integere overheid
|
Blz. 18
|
07. Integriteitstoets kandidaat-wethouders
|
Blz. 19
|
C. Betrekken jongeren bij bestuur
|
Blz. 20
|
08. Evaluatie Jeugdgemeenteraad
|
Blz. 21
|
D. Versterken positie gemeente
|
Blz. 22
|
09. Bestuurlijke Toekomst: vervolg
|
Blz. 23
|
10. Intensiveren samenwerking in de regio op 3 niveaus
|
Blz. 24
|
E. Adequate regelgeving
|
Blz. 25
|
11. Actualiseren Reglement van orde voor de raad.
|
Blz. 26
|
12. Bezien wenselijkheid aanpassen Verordening op het burgerinitiatief.
|
Blz. 27
|
F. Continuïteit in bestuur na gemeenteraadsverkiezingen
|
Blz. 28
|
13. Samenstellen overdrachtsdossiers en opstellen inwerkprogramma
|
Blz. 29
|
Klimaat
|
Blz. 30
|
Bijdrage verbonden partijen aan dit programma
|
Blz. 31
|
Wat heeft het gekost?
|
Blz. 32
|
Programma 2. Publieke dienstverlening
|
Blz. 33
|
Portefeuillehouder(s)
|
Blz. 34
|
Wat wilden we bereiken?
|
Blz. 35
|
Relevante beleidsnota's
|
Blz. 36
|
Wat hebben we ervoor gedaan?
|
Blz. 37
|
A. Klant centraal
|
Blz. 38
|
01. Inspelen op ontwikkelingen zoals digitalisering en behoefte aan directe informatie
|
Blz. 39
|
B. Iedereen moet kunnen meedoen
|
Blz. 40
|
02. Versterking sociaal-maatschappelijke initiatieven
|
Blz. 41
|
03. Versterken van de organisatie van de eigen kracht van de leefomgeving en de burger
|
Blz. 42
|
C. Tevreden klanten
|
Blz. 43
|
04. Dienstverlening via cmd, publieksbalie, internet, telefoon, post vanuit één-loketgedachte
|
Blz. 44
|
05. Dienstverlening met hoge kwaliteit en gericht op maatschappelijk effect
|
Blz. 45
|
06. Verdere ontwikkeling dienstverlening (implementatie digitaal systeem burgerzaken)
|
Blz. 46
|
Klimaat
|
Blz. 47
|
Bijdrage verbonden partijen aan dit programma
|
Blz. 48
|
Wat heeft het gekost?
|
Blz. 49
|
Programma 3. Veiligheid en handhaving
|
Blz. 50
|
Portefeuillehouder(s)
|
Blz. 51
|
Wat wilden we bereiken?
|
Blz. 52
|
Relevante beleidsnota's
|
Blz. 53
|
Wat hebben we ervoor gedaan?
|
Blz. 54
|
A. Sociale kwaliteit
|
Blz. 55
|
01. Burger voelt zich veiliger dan in 2013
|
Blz. 56
|
B. Fysieke kwaliteit
|
Blz. 57
|
02. Minimaal twee wijken worden gecheckt op brandveiligheid
|
Blz. 58
|
03. Meldingen huiselijk geweld maximaal 30
|
Blz. 59
|
04. Controle alle risicovolle bedrijven
|
Blz. 60
|
05. Controle van minimaal 20 bedrijven en panden in kader van ondermijning
|
Blz. 61
|
06. Risicobeheersing brandweer.
|
Blz. 62
|
07. Rampenbestrijding en crisisbeheersing
|
Blz. 63
|
08. Incidenten jeugdoverlast < 55
|
Blz. 64
|
09. Aanpak signalen en fenomenen ondermijnende criminaliteit
|
Blz. 65
|
10. Toezicht buitengebied
|
Blz. 66
|
11. Toezicht en handhaving Drank- en Horecawet
|
Blz. 67
|
C. Beïnvloeding gewenst maatschappelijk gedrag
|
Blz. 68
|
12. Burger wordt steeds meer regisseur van zijn eigen leven
|
Blz. 69
|
Klimaat
|
Blz. 70
|
Bijdrage verbonden partijen aan dit programma
|
Blz. 71
|
Wat heeft het gekost?
|
Blz. 72
|
Programma 4. Verkeer en vervoer
|
Blz. 73
|
Portefeuillehouder(s)
|
Blz. 74
|
Wat wilden we bereiken?
|
Blz. 75
|
Relevante beleidsnota's
|
Blz. 76
|
Wat hebben we ervoor gedaan?
|
Blz. 77
|
A. Mobiliteit: veilig, bereikbaar, leefbaar
|
Blz. 78
|
01. Uitvoeringsprogramma mobiliteitsvisie
|
Blz. 79
|
B. Kwalitatieve goede en duurzame openbare verlichting.
|
Blz. 80
|
02. Verledden openbare verlichting
|
Blz. 81
|
C. Veilige wegen
|
Blz. 82
|
03. Onderhoud/beheer verharde wegen o.b.v CROW-normen
|
Blz. 83
|
Klimaat
|
Blz. 84
|
Wat heeft het gekost?
|
Blz. 85
|
Programma 5. Onderwijs, sport en cultuur
|
Blz. 86
|
Portefeuillehouder(s)
|
Blz. 87
|
Wat wilden we bereiken?
|
Blz. 88
|
Relevante beleidsnota's
|
Blz. 89
|
Wat hebben we ervoor gedaan?
|
Blz. 90
|
A. Alle kinderen hebben recht op (passend) onderwijs zodat zij zich educatief kunnen ontplooien in een doorlopende leerlijn.
|
Blz. 91
|
01. Alle scholen hebben de beschikking over een kwalitatief goed gebouw en buitenruimte.
|
Blz. 92
|
02. Onderwijsachterstand wordt voorkomen door het aanbieden van voorschoolse voorzieningen
|
Blz. 93
|
03. Dat iedere peuter gebruikt maakt van een voorschoolse voorziening
|
Blz. 94
|
04. Goede reismogelijkheden voor de leerlingen van en naar school, waarbij de eigen verantwoordelijkheid leidend is.
|
Blz. 95
|
B. Iedereen kan zich cultureel ontwikkelen.
|
Blz. 96
|
05. De Bibliotheek blijft een (objectieve) informatievoorziening en voorkomt taalachterstand
|
Blz. 97
|
06. Het muziekonderwijs is voor alle kinderen toegankelijk
|
Blz. 98
|
C. Iedereen krijgt de mogelijkheid om te sporten.
|
Blz. 99
|
07. Integreren van sport in het sociaal domein
|
Blz. 100
|
08. Stimuleren dat het een gewoonte wordt om dagelijks te bewegen door te wandelen of te fietsen
|
Blz. 101
|
09. Het laten aansluiten van kwetsbare doelgroepen bij bestaande organisaties en activiteiten
|
Blz. 102
|
10. Versterking verenigingskader en deskundigheidsbevordering
|
Blz. 103
|
D. Behoud van cultuurhistorische waarde
|
Blz. 104
|
11. Cultuurhistorisch beleidsplan en waardenkaart 2e fase
|
Blz. 105
|
12. Opbouw van een gemeentelijke monumentenlijst en uitvoering gemeentelijk monumentenbeleid
|
Blz. 106
|
13. Selecteren en documenteren archeologisch vondstmateriaal
|
Blz. 107
|
Klimaat
|
Blz. 108
|
Wat heeft het gekost?
|
Blz. 109
|
Programma 6. Openbaar groen en openluchtrecreatie
|
Blz. 110
|
Portefeuillehouder(s)
|
Blz. 111
|
Wat wilden we bereiken?
|
Blz. 112
|
Relevante beleidsnota's
|
Blz. 113
|
Wat hebben we ervoor gedaan?
|
Blz. 114
|
A. Verbeteren en continueren leefbaarheid van de woonwijk
|
Blz. 115
|
01. Adequaat en goed onderhouden openbaar groen
|
Blz. 116
|
02. Calamiteiten en meldingen
|
Blz. 117
|
03. Realisatie Natuurnetwerk Brabant
|
Blz. 118
|
B. Bewoners een scala aan vrijetijdsactiviteiten geven
|
Blz. 119
|
04. Organiseren van een attractieve kermis voor jong en oud.
|
Blz. 120
|
05. Goed onderhouden en veilige speeltuinen
|
Blz. 121
|
06. Faciliteren van activiteiten en evenementen
|
Blz. 122
|
C. Sonse Heideloop
|
Blz. 123
|
07. Onderhoud en beheer Sonse Heideloop
|
Blz. 124
|
Klimaat
|
Blz. 125
|
Wat heeft het gekost?
|
Blz. 126
|
Programma 7. Sociale Zaken
|
Blz. 127
|
Portefeuillehouder(s)
|
Blz. 128
|
Wat wilden we bereiken?
|
Blz. 129
|
Relevante beleidsnota's
|
Blz. 130
|
Wat hebben we ervoor gedaan?
|
Blz. 131
|
A. Inkomensondersteuning
|
Blz. 132
|
01. Aanbieden inkomensondersteunende voorzieningen
|
Blz. 133
|
B. Iedereen moet kunnen meedoen
|
Blz. 134
|
02. Verbinding brengen tussen de transities (transformeren)
|
Blz. 135
|
03. Huisvesting en begeleiding statushouders
|
Blz. 136
|
C. Iedereen aan het werk
|
Blz. 137
|
04. Ondersteuning naar betaald werk
|
Blz. 138
|
Klimaat
|
Blz. 139
|
Bijdrage verbonden partijen aan dit programma
|
Blz. 140
|
Wat heeft het gekost?
|
Blz. 141
|
Programma 8. Zorg en welzijn
|
Blz. 142
|
Portefeuillehouder(s)
|
Blz. 143
|
Wat wilden we bereiken?
|
Blz. 144
|
Relevante beleidsnota's
|
Blz. 145
|
Doelstellingen
|
Blz. 146
|
A. Veilig opgroeien en opvoeden
|
Blz. 147
|
01. Alle jeugdigen kunnen deelnemen aan een (sport)vereniging of activiteit
|
Blz. 148
|
02. Jeugdigen ontwikkelen en benutten hun capaciteiten
|
Blz. 149
|
03. Jeugdigen groeien op in een veilige (thuis)situatie
|
Blz. 150
|
04. Jeugdigen zijn op weg naar een gezonde toekomst
|
Blz. 151
|
B. Iedereen kan meedoen
|
Blz. 152
|
05. Iedereen moet kunnen participeren
|
Blz. 153
|
06. Mensen zijn financieel zelfredzaam
|
Blz. 154
|
07. (Toegang naar) zorg en ondersteuning is laagdrempelig, klantgericht en op maat
|
Blz. 155
|
C. Samen wonen en leven
|
Blz. 156
|
08. Mensen kennen en ondersteunen elkaar in Son en Breugel
|
Blz. 157
|
09. Mensen in Son en Breugel weten waar zij terecht kunnen
|
Blz. 158
|
10. Mensen zijn sociaal actief
|
Blz. 159
|
Klimaat
|
Blz. 160
|
Bijdrage verbonden partijen aan dit programma
|
Blz. 161
|
Wat heeft het gekost?
|
Blz. 162
|
Programma 9. Milieu en Duurzaamheid
|
Blz. 163
|
Portefeuillehouder(s)
|
Blz. 164
|
Wat wilden we bereiken?
|
Blz. 165
|
Relevante beleidsnota's
|
Blz. 166
|
Doelstellingen
|
Blz. 167
|
A. De burger en de gemeenschap zijn zich bewust van hun invloed op de leefomgeving en handelen hiernaar.
|
Blz. 168
|
01. Duurzaamheid
|
Blz. 169
|
B. Een verbetering van de ecologische duurzaamheid in de waterketen en kosten-besparing binnen deze waterketen.
|
Blz. 170
|
02. Verbreed Gemeentelijk Rioleringsplan
|
Blz. 171
|
03. Regionale Samenwerking om de kaderrichtlijn water na te leven
|
Blz. 172
|
Klimaat
|
Blz. 173
|
Bijdrage verbonden partijen aan dit programma
|
Blz. 174
|
Wat heeft het gekost?
|
Blz. 175
|
Programma 10. Ruimtelijke inrichting
|
Blz. 176
|
Portefeuillehouder(s)
|
Blz. 177
|
Wat wilden we bereiken?
|
Blz. 178
|
Relevante beleidsnota's
|
Blz. 179
|
Wat hebben we ervoor gedaan?
|
Blz. 180
|
A. Doelmatige benutting en duurzame inrichting van beschikbare ruimte.
|
Blz. 181
|
01. Uitvoering geven aan het uitvoeringsprogramma van de Structuurvisie Son en Breugel
|
Blz. 182
|
02. Uitvoering geven aan de "Woonvisie Son en Breugel" en monitoren woningbouwinitiatieven aan het "Woningbouwprogramma 2016/2020-2030"
|
Blz. 183
|
03. Afronden herziening bestemmingsplannen
|
Blz. 184
|
04. Uitvoering geven aan planprocedures t.b.v. nieuwe initiatieven (bebouwde kommen, Ekkersrijt, buitengebied, initiatieven binnen de gebiedsvisies “Wolfswinkel”, “Keske” en “Driehoek”.)
|
Blz. 185
|
05. Uitvoering geven aan gronduitgifte en woningbouw in Sonniuspark met een bij de ruimtelijke kwaliteitsdoelstellingen en woningmarkt passende ontwikkeling met zowel projectmatige bouw (koop en vrije sector huur) als vrije kaveluitgifte.
|
Blz. 186
|
06. Het actualiseren van het bestemmingsplan "Sonniuspark".
|
Blz. 187
|
07. Uitvoeringsstrategie versneld completeren Sonniuspark.
|
Blz. 188
|
08. Vorm geven, planvoorbereiding, planprocedures diverse ontwikkelingslocaties
|
Blz. 189
|
09. Bijdragen leveren aan en uitvoering geven aan rijks-, provinciale- en regionaal ruimtelijke ontwikkelingen
|
Blz. 190
|
10. Uitvoering geven aan de uitvoeringsprogramma’s die verbonden zijn aan centrumvisie Son, de centrumvisie Breugel en de Dommelvisie
|
Blz. 191
|
11. Implementatie Omgevingswet en uitvoering geven aan het "Implementatieplan Omgevingswet Son en Breugel"
|
Blz. 192
|
Klimaat
|
Blz. 193
|
Wat heeft het gekost?
|
Blz. 194
|
Programma 11. Economie
|
Blz. 195
|
Portefeuillehouder(s)
|
Blz. 196
|
Wat wilden we bereiken?
|
Blz. 197
|
Relevante beleidsnota's
|
Blz. 198
|
Doelstellingen
|
Blz. 199
|
A. Versterken economische cultuur
|
Blz. 200
|
01. Voorwaarden scheppen versterking Son en Breugelse en regionale economie
|
Blz. 201
|
02. Uitvoering Masterplan Ekkersrijt
|
Blz. 202
|
B. Verbeteren verblijfsklimaat en ondernemerschap
|
Blz. 203
|
03. Structureel kwartaaloverleg met ondernemersverenigingen en samenwerkingsverbanden
|
Blz. 204
|
04. Deelname aan 1 loket
|
Blz. 205
|
05 Deelname aan Regionale Adviescommissie Detailhandel
|
Blz. 206
|
06. Intensiveren relatiebeheer bedrijfsleven
|
Blz. 207
|
07. Uitvoering geven aan recreatief en toeristisch beleid
|
Blz. 208
|
Klimaat
|
Blz. 209
|
Bijdrage verbonden partijen aan dit programma
|
Blz. 210
|
Wat heeft het gekost?
|
Blz. 211
|
Programma 12. Algemene dekkingsmiddelen
|
Blz. 212
|
Portefeuillehouder(s)
|
Blz. 213
|
Wat wilden we bereiken?
|
Blz. 214
|
Relevante beleidsnota's
|
Blz. 215
|
Wat hebben we ervoor gedaan?
|
Blz. 216
|
A. Verantwoording aan de burger
|
Blz. 217
|
01. Leesbare Planning & control documenten
|
Blz. 218
|
B. Financieel huishouden goed op orde
|
Blz. 219
|
02. Een reëel en structureel sluitende begroting
|
Blz. 220
|
Klimaat
|
Blz. 221
|
Bijdrage verbonden partijen aan dit programma
|
Blz. 222
|
Wat heeft het gekost?
|
Blz. 223
|
Overzicht algemene dekkingsmiddelen
|
Blz. 224
|
Overzicht algemene dekkingsmiddelen
|
Blz. 225
|
Overzicht onvoorzien, overhead en Vennootschapsbelasting
|
Blz. 226
|
Overzicht onvoorzien, overhead en Vennootschapsbelasting
|
Blz. 227
|
Inhoudelijke rapportages
|
Blz. 228
|
Inleiding
|
Blz. 229
|
Leerplichtverslag 2016-2017
|
Blz. 230
|
Jaarverslag bezwaarschriften, klachten en juridisch kwaliteitszorg opgenomen
|
Blz. 231
|
Jaarverslag bestuurlijke en ambtelijke integriteit 2018
|
Blz. 232
|
Vangnetregeling Son en Breugel
|
Blz. 233
|
Maatschappelijk verantwoord inkopen
|
Blz. 234
|
Maatschappelijk verantwoord inkopen
|
Blz. 235
|
Algemene inleiding
|
Blz. 236
|
Resultaatbestemming
|
Blz. 237
|
Resultaatbestemming
|
Blz. 238
|
Doorschuiven onttrekking reserves
|
Blz. 239
|
Doorschuiven onttrekking reserves
|
Blz. 240
|
Paragrafen
|
Blz. 241
|
Lokale heffingen
|
Blz. 242
|
Inleiding
|
Blz. 243
|
Beleid
|
Blz. 244
|
Onroerendezaakbelastingen (OZB)
|
Blz. 245
|
Afvalstoffenheffing
|
Blz. 246
|
Rioolheffing
|
Blz. 247
|
Kostendekkendheid leges
|
Blz. 248
|
Kostendekkendheid afvalstoffenheffing en rioolheffing
|
Blz. 249
|
dekkendheid afvalstoffenheffingen
|
Blz. 250
|
Marktgelden
|
Blz. 251
|
Precariorechten
|
Blz. 252
|
Kwijtscheldingen gemeentelijke belastingen
|
Blz. 253
|
Overzicht tarieven
|
Blz. 254
|
Vergelijking buurgemeenten
|
Blz. 255
|
toelichting vergelijking buurgemeenten
|
Blz. 256
|
Ontwikkeling lokale lastendruk
|
Blz. 257
|
Weerstandsvermogen en risicobeheersing
|
Blz. 258
|
Inleiding
|
Blz. 259
|
Beleid betreffende de weerstandscapaciteit en de risico's
|
Blz. 260
|
Top 15 inventarisatie van de risico's
|
Blz. 261
|
Nieuwe risico's
|
Blz. 262
|
Top 15 risico's
|
Blz. 263
|
Weerstandscapaciteit in cijfers
|
Blz. 264
|
Beschikbare weerstandscapaciteit
|
Blz. 265
|
Beschikbare weerstandscapaciteit (2)
|
Blz. 266
|
Weerstandsvermogen
|
Blz. 267
|
Financiële kengetallen
|
Blz. 268
|
Financiële kengetallen toelichting
|
Blz. 269
|
Onderhoud kapitaalgoederen
|
Blz. 270
|
Inleiding
|
Blz. 271
|
Wegen en weginspectie
|
Blz. 272
|
Openbare verlichting
|
Blz. 273
|
Civieltechnische kunstwerken
|
Blz. 274
|
Groenvoorzieningen
|
Blz. 275
|
Riolering
|
Blz. 276
|
Gebouwen
|
Blz. 277
|
Speeltoestellen
|
Blz. 278
|
Financiering
|
Blz. 279
|
Inleiding
|
Blz. 280
|
Interne- en externe ontwikkelingen
|
Blz. 281
|
Financieringsbehoefte
|
Blz. 282
|
Liquiditeit
|
Blz. 283
|
Renterisicobeheer
|
Blz. 284
|
Leningenportefeuille
|
Blz. 285
|
Bedrijfsvoering
|
Blz. 286
|
Inleiding
|
Blz. 287
|
Strategisch HRM plan 2016-2020
|
Blz. 288
|
Individueel Keuze Budget
|
Blz. 289
|
Leer-/werkbedrijf
|
Blz. 290
|
e-HRM
|
Blz. 291
|
Ziekteverzuim
|
Blz. 292
|
Garantiebanen
|
Blz. 293
|
Organisatieontwikkeling
|
Blz. 294
|
Informatievoorziening
|
Blz. 295
|
Programma BetERe dienstverlening en bedrijfsvoering
|
Blz. 296
|
Extra projectcapaciteit
|
Blz. 297
|
Onderzoek I&A processen
|
Blz. 298
|
Informatiebeveiliging
|
Blz. 299
|
Informatiebeveiligingsbeleid
|
Blz. 300
|
Privacy
|
Blz. 301
|
Procedure datalekken
|
Blz. 302
|
Planning en control
|
Blz. 303
|
Huisvesting
|
Blz. 304
|
Kengetallen
|
Blz. 305
|
Verbonden partijen
|
Blz. 306
|
Inleiding
|
Blz. 307
|
Inleiding
|
Blz. 308
|
Gemeenschappelijke regelingen
|
Blz. 309
|
GR Metropoolregio Eindhoven (MRE) te Eindhoven
|
Blz. 310
|
GR Omgevingsdienst Zuidoost-Brabant (ODZOB) te Eindhoven
|
Blz. 311
|
GR Veiligheidsregio Brabant-Zuidoost (VRBZO) te Eindhoven
|
Blz. 312
|
GR Gemeenschappelijke Gezondheidsdienst (GGD) Brabant Zuidoost te Eindhoven
|
Blz. 313
|
GR Dienst Dommelvallei te Mierlo
|
Blz. 314
|
GR Werkvoorziening de Dommel (WSD) te Boxtel
|
Blz. 315
|
Vennootschappen en coöperaties
|
Blz. 316
|
NV Bank Nederlandse Gemeenten te Den Haag
|
Blz. 317
|
NV Brabant Water te Den Bosch
|
Blz. 318
|
Stichtingen en verenigingen
|
Blz. 319
|
Stichting Zorg- en Veiligheidshuis Brabant Zuidoost te Helmond
|
Blz. 320
|
Stichting Bureau Inkoop- en aanbestedingen Zuidoost Brabant (BIZOB) te Oirschot
|
Blz. 321
|
Stichting Beveiliging Bedrijven Ekkersrijt (SBBE) te Son en Breugel
|
Blz. 322
|
Stichting Begraafplaats en Uitvaartcentrum Wolfswinkel te Son en Breugel
|
Blz. 323
|
Stichting Brabants Investeringsfonds Nieuwbouwwoningen (BIFN) te Den Bosch
|
Blz. 324
|
Grondbeleid
|
Blz. 325
|
Inleiding
|
Blz. 326
|
Exploitatie grond en risico's
|
Blz. 327
|
Complex Sonniuspark (inclusief Ruimte voor Ruimte)
|
Blz. 328
|
Complex Ekkersrijt
|
Blz. 329
|
Project Akkerpad
|
Blz. 330
|
Project Centrum Breugel
|
Blz. 331
|
Nota Grondbeleid
|
Blz. 332
|
Winstneming
|
Blz. 333
|
Beleidsindicatoren
|
Blz. 334
|
Beleidsindicatoren
|
Blz. 335
|
Jaarrekening
|
Blz. 336
|
Balans
|
Blz. 337
|
Balans
|
Blz. 338
|
Totaalbedrag garantstellingen
|
Blz. 339
|
Grondslagen voor waardering en resultaatbepaling
|
Blz. 340
|
Inleiding
|
Blz. 341
|
Algemene grondslagen voor het opstellen van de jaarrekening
|
Blz. 342
|
Waarderingsgrondslagen
|
Blz. 343
|
Vaste activa
|
Blz. 344
|
Toelichting vaste activa
|
Blz. 345
|
Vlottende activa
|
Blz. 346
|
Vaste passiva
|
Blz. 347
|
Vlottende passiva
|
Blz. 348
|
Toelichting op de balans
|
Blz. 349
|
Vaste activa
|
Blz. 350
|
Immateriële vaste activa
|
Blz. 351
|
Verloopoverzicht immateriële vaste activa
|
Blz. 352
|
Toelichting immateriële vaste activa
|
Blz. 353
|
Materiële vaste activa
|
Blz. 354
|
Verloopoverzicht materiële vaste activa
|
Blz. 355
|
Toelichting materiële vaste activa
|
Blz. 356
|
Financiele vaste activa
|
Blz. 357
|
Verloopoverzicht financiële vaste activa
|
Blz. 358
|
Toelichting financiële vaste activa
|
Blz. 359
|
Vlottende activa
|
Blz. 360
|
Voorraad
|
Blz. 361
|
Verloopoverzicht voorraad
|
Blz. 362
|
Verwachte resultaten bouwgronden in exploitatie
|
Blz. 363
|
Uitzettingen met een rente typische looptijd korter dan 1 jaar
|
Blz. 364
|
Schatkistbankieren
|
Blz. 365
|
Liquide middelen
|
Blz. 366
|
Overlopende activa
|
Blz. 367
|
Vaste passiva
|
Blz. 368
|
Eigen vermogen
|
Blz. 369
|
Voorzieningen
|
Blz. 370
|
Vaste schulden met een rente typische looptijd langer dan 1 jaar
|
Blz. 371
|
Toelichting vaste schulden met een rente typische looptijd langer dan 1 jaar
|
Blz. 372
|
Vlottende passiva
|
Blz. 373
|
Netto-vlottende schulden met een rente typische looptijd korter dan 1 jaar
|
Blz. 374
|
Overlopende passiva
|
Blz. 375
|
Specificatie vooruit ontvangen subsidies
|
Blz. 376
|
Niet in de balans opgenomen verplichtingen
|
Blz. 377
|
Overeenkomsten
|
Blz. 378
|
Overeenkomsten (2)
|
Blz. 379
|
Ambulante jeugdzorg en begeleiding
|
Blz. 380
|
Eigen bijdrage op grond van de WMO
|
Blz. 381
|
Arbeidskosten gerelateerde verplichtingen
|
Blz. 382
|
Niet uit de balans blijkende bezittingen
|
Blz. 383
|
Het overzicht van baten en lasten in de jaarrekening
|
Blz. 384
|
Programma's
|
Blz. 385
|
Algemene dekkingsmiddelen
|
Blz. 386
|
Onvoorzien, overhead en Vennootschapsbelasting
|
Blz. 387
|
Totaal saldo van baten en lasten
|
Blz. 388
|
Toevoegingen en onttrekkingen aan reserves
|
Blz. 389
|
Het geraamde versus het gerealiseerde resultaat
|
Blz. 390
|
Het overzicht van baten en lasten per taakveld
|
Blz. 391
|
Programma 1. Bestuurlijke zaken
|
Blz. 392
|
Programma 2. Publieke dienstverlening
|
Blz. 393
|
Programma 3. Veiligheid en handhaving
|
Blz. 394
|
Programma 4. Verkeer en vervoer
|
Blz. 395
|
Programma 5. Onderwijs, sport en cultuur
|
Blz. 396
|
Programma 6. Openbaar groen en openluchtrecreatie
|
Blz. 397
|
Programma 7. Sociale zaken
|
Blz. 398
|
Programma 8. Zorg en welzijn
|
Blz. 399
|
Programma 9. Milieu en Duurzaamheid
|
Blz. 400
|
Programma 10. Ruimtelijke inrichting
|
Blz. 401
|
Programma 11. Economie
|
Blz. 402
|
Programma 12. Algemene dekkingsmiddelen
|
Blz. 403
|
Totaal
|
Blz. 404
|
Toelichting op het overzicht van baten en lasten
|
Blz. 405
|
Toelichting op het overzicht van baten en lasten in de jaarrekening
|
Blz. 406
|
Vennootschapsbelasting
|
Blz. 407
|
Vennootschapsbelasting
|
Blz. 408
|
Begrotingsrechtmatigheid
|
Blz. 409
|
Begrotingsrechtmatigheid
|
Blz. 410
|
Begrotingsrechtmatigheid
|
Blz. 411
|
Begrotingsrechtmatigheid
|
Blz. 412
|
Analyse overzicht van baten en lasten
|
Blz. 413
|
Programma 1. Bestuurlijke zaken
|
Blz. 414
|
Programma 2. Publieke dienstverlening
|
Blz. 415
|
Programma 3. Veiligheid en handhaving
|
Blz. 416
|
Programma 4. Verkeer en vervoer
|
Blz. 417
|
Programma 5. Onderwijs, sport en cultuur
|
Blz. 418
|
Programma 6. Openbaar groen en openluchtrecreatie
|
Blz. 419
|
Programma 7. Sociale Zaken
|
Blz. 420
|
Programma 8. Zorg en welzijn
|
Blz. 421
|
Programma 9. Milieu en Duurzaamheid
|
Blz. 422
|
Programma 10. Ruimtelijke inrichting
|
Blz. 423
|
Programma 11. Economie
|
Blz. 424
|
Programma 12. Algemene dekkingsmiddelen
|
Blz. 425
|
Overzicht onvoorzien
|
Blz. 426
|
Overzicht onvoorzien
|
Blz. 427
|
Overzicht van de incidentele baten en lasten
|
Blz. 428
|
Overzicht van de incidentele baten en lasten
|
Blz. 429
|
Overzicht van de structurele toevoegingen en onttrekkingen aan de reserves
|
Blz. 430
|
Overzicht van de structurele toevoegingen en onttrekkingen aan de reserves
|
Blz. 431
|
Wet normering bezoldiging topfunctionarissen publieke en semipublieke sector (WNT)
|
Blz. 432
|
Wet normering bezoldiging topfunctionarissen publieke en semipublieke sector (WNT)
|
Blz. 433
|
Overzicht van investeringen en projecten
|
Blz. 434
|
Programma 3. Veiligheid en handhaving
|
Blz. 435
|
Programma 4. Verkeer en vervoer
|
Blz. 436
|
Programma 5. Onderwijs, cultuur en sport
|
Blz. 437
|
Programma 6. Openbaar groen en openluchtrecreatie
|
Blz. 438
|
Programma 8. Zorg en Welzijn
|
Blz. 439
|
Programma 9. Milieu en Duurzaamheid
|
Blz. 440
|
Programma 10. Ruimtelijke inrichting
|
Blz. 441
|
Programma 12. Algemene dekkingsmiddelen
|
Blz. 442
|
Reserves en voorzieningen
|
Blz. 443
|
Overzicht van reserves en voorzieningen
|
Blz. 444
|
Reserves
|
Blz. 445
|
Voorzieningen
|
Blz. 446
|
Totaal reserves en voorzieningen
|
Blz. 447
|
Toelichting op de reserves
|
Blz. 448
|
Inleiding
|
Blz. 449
|
Reserves
|
Blz. 450
|
Algemene reserve vast
|
Blz. 451
|
Algemene reserve vast
|
Blz. 452
|
Algemene reserve bouwgrond
|
Blz. 453
|
Algemene reserve bouwgrond
|
Blz. 454
|
Reserve vrije bestedingsruimte
|
Blz. 455
|
Reserve vrije bestedingsruimte
|
Blz. 456
|
Reserve algemene risicoreserve
|
Blz. 457
|
Reserve algemene risicovoorziening
|
Blz. 458
|
Reserve aanleg west-structuur
|
Blz. 459
|
Reserve aanleg west-structuur
|
Blz. 460
|
Reserve recreatie en natuurgebied west
|
Blz. 461
|
Reserve recreatie en natuurgebied west
|
Blz. 462
|
Reserve verkoop Obragas
|
Blz. 463
|
Reserve verkoop Obragas
|
Blz. 464
|
Reserve aandelen verkoop HNG
|
Blz. 465
|
Reserve aandelen verkoop HNG
|
Blz. 466
|
Reserve centrumontwikkeling Son en Breugel
|
Blz. 467
|
Reserve centrumontwikkeling Son en Breugel
|
Blz. 468
|
Egalisatiereserve wegen
|
Blz. 469
|
Egalisatiereserve wegen
|
Blz. 470
|
Reserve samenwerking I&A aandeel Son
|
Blz. 471
|
Reserve samenwerking I&A aandeel Son
|
Blz. 472
|
Reserve projectmatig werken
|
Blz. 473
|
Reserve projectmatig werken
|
Blz. 474
|
Reserve jeugd en jongerencentrum
|
Blz. 475
|
Reserve jeugd en Jongerencentrum
|
Blz. 476
|
Reserve natuurcompensatie
|
Blz. 477
|
Reserve natuurcompensatie
|
Blz. 478
|
Reserve infrastructurele werken. Ekkersrijt
|
Blz. 479
|
Reserve infrastructurele werken Ekkersrijt
|
Blz. 480
|
Reserve uitvoering groenbeleidsplan
|
Blz. 481
|
Reserve uitvoering groenbeleidsplan
|
Blz. 482
|
Dekkingsreserve centrum Breugel
|
Blz. 483
|
Dekkingsreserve centrum Breugel
|
Blz. 484
|
Reserve veiligheidsgelden VRBZO
|
Blz. 485
|
Reserve veiligheidsgeldenVRBZO
|
Blz. 486
|
Reserve nieuwbouw sporthal
|
Blz. 487
|
Nieuwbouw sporthal
|
Blz. 488
|
Reserve renovatie de Bongerd
|
Blz. 489
|
Reserve renovatie de Bongerd
|
Blz. 490
|
Reserve nieuwbouw brandweerkazerne + werf
|
Blz. 491
|
Reserve nieuwbouw brandweerkazerne + werf
|
Blz. 492
|
Reserve dak Emiliusschool
|
Blz. 493
|
Reserve dak Emiliusschool
|
Blz. 494
|
Reserve Vijverbergschool
|
Blz. 495
|
Reserve Vijverbergschool
|
Blz. 496
|
Reserve optimalisatie sportpark SBC
|
Blz. 497
|
Reserve optimalisatie sportpark SBC
|
Blz. 498
|
Reserve onderwijshuisvesting 2010
|
Blz. 499
|
Reserve onderwijshuisvesting 2010
|
Blz. 500
|
Reserve aanpassing Bongerd tbv boksschool
|
Blz. 501
|
Reserve aanpassing Bongerd tbv boksschool
|
Blz. 502
|
Reserve verledden
|
Blz. 503
|
Dekkingsreserve verledden
|
Blz. 504
|
Reserve parkeren Centrum Son
|
Blz. 505
|
Reserve centrum Breugel
|
Blz. 506
|
Reserve renovatie kunstgrasvelden
|
Blz. 507
|
Dekkingsreserve Parkeren Centrum Son
|
Blz. 508
|
Reserve slowlane ekkersrijt
|
Blz. 509
|
Dekkingsreserve Slowlane Ekkersrijt
|
Blz. 510
|
Reserve fietsoversteek bestseweg
|
Blz. 511
|
Dekkingsreserve fietsoversteek Bestseweg
|
Blz. 512
|
Reserve gemeentehuis losse werkplekinrichting
|
Blz. 513
|
DO gemeentehuis losse werkplekinrichting
|
Blz. 514
|
Reserve nieuwbouw sporthal de bongerd
|
Blz. 515
|
Reserve nieuwbouw sporthal de bongerd
|
Blz. 516
|
Reserve ruysdaelstraat kst omgeving school
|
Blz. 517
|
Reserve ruysdaelstraat kst omgeving school
|
Blz. 518
|
Reserve aankoop units bibliotheek
|
Blz. 519
|
toelichting reserve aankoop units bibliotheek
|
Blz. 520
|
Toelichting op de voorzieningen
|
Blz. 521
|
Voorzieningen
|
Blz. 522
|
Voorziening pensioenoverdracht wethouders
|
Blz. 523
|
Voorziening pensioenoverdracht wethouders
|
Blz. 524
|
Voorziening onderhoud gebouwen
|
Blz. 525
|
Voorziening onderhoud gebouwen
|
Blz. 526
|
Voorz bijdr financieringsschap Bosgebied West
|
Blz. 527
|
Voorziening Bijdrage financieringsschap Bosgebied West
|
Blz. 528
|
Voorziening riolering
|
Blz. 529
|
Voorziening riolering
|
Blz. 530
|
Voorziening afval
|
Blz. 531
|
Voorziening afval
|
Blz. 532
|
Bijlage Single Information Single Audit (SISA)
|
Blz. 533
|
Bijlage Single Information Single Audit (SISA)
|
Blz. 534
|
Controleverklaring
|
Blz. 535
|
Bijlage
|
Blz. 536
|
Subsidieoverzicht
|
Blz. 537
|
Subsidieoverzicht
|
Blz. 538
|
Zoeken
|
|
Bijlagen
|
|
Contact
|
|
PrivacyStatement
|
|
Sitemap
|
|