1. Blz. 1 Jaarstukken 2018
    1. Blz. 2 Jaarstukken 2018
    2. Blz. 3 Programma’s
      1. Blz. 4 Algemene toelichting en inleiding bij programma's
        1. Blz. 5 Algemene toelichting en inleiding bij programma's
      2. Blz. 6 Programma 1. Bestuurlijke zaken
        1. Blz. 7 Portefeuillehouder(s)
        2. Blz. 8 Wat wilden we bereiken?
        3. Blz. 9 Relevante beleidsnota's
        4. Blz. 10 Wat hebben we ervoor gedaan?
          1. Blz. 11 A. Betrokkenheid en interactie: participatie
            1. Blz. 12 01. Klimaat creëren waarbij de gemeenschap mag, kan en wil participeren
            2. Blz. 13 02. Inzetten van communicatie als strategisch instrument
            3. Blz. 14 03. Toegankelijke en begrijpelijke beleidsvoorlichting
            4. Blz. 15 04. Intensiever gebruik digitale en interactieve communicatiemiddelen
            5. Blz. 16 05. Actieve pers- en publieksvoorlichting: actieve openbaarheid
            6. Blz. 17 06. Communicatie-inzet bij verschillende grote programma's en projecten
          2. Blz. 18 B. Integere overheid
            1. Blz. 19 07. Integriteitstoets kandidaat-wethouders
          3. Blz. 20 C. Betrekken jongeren bij bestuur
            1. Blz. 21 08. Evaluatie Jeugdgemeenteraad
          4. Blz. 22 D. Versterken positie gemeente
            1. Blz. 23 09. Bestuurlijke Toekomst: vervolg
            2. Blz. 24 10. Intensiveren samenwerking in de regio op 3 niveaus
          5. Blz. 25 E. Adequate regelgeving
            1. Blz. 26 11. Actualiseren Reglement van orde voor de raad.
            2. Blz. 27 12. Bezien wenselijkheid aanpassen Verordening op het burgerinitiatief.
          6. Blz. 28 F. Continuïteit in bestuur na gemeenteraadsverkiezingen
            1. Blz. 29 13. Samenstellen overdrachtsdossiers en opstellen inwerkprogramma
        5. Blz. 30 Klimaat
        6. Blz. 31 Bijdrage verbonden partijen aan dit programma
        7. Blz. 32 Wat heeft het gekost?
      3. Blz. 33 Programma 2. Publieke dienstverlening
        1. Blz. 34 Portefeuillehouder(s)
        2. Blz. 35 Wat wilden we bereiken?
        3. Blz. 36 Relevante beleidsnota's
        4. Blz. 37 Wat hebben we ervoor gedaan?
          1. Blz. 38 A. Klant centraal
            1. Blz. 39 01. Inspelen op ontwikkelingen zoals digitalisering en behoefte aan directe informatie
          2. Blz. 40 B. Iedereen moet kunnen meedoen
            1. Blz. 41 02. Versterking sociaal-maatschappelijke initiatieven
            2. Blz. 42 03. Versterken van de organisatie van de eigen kracht van de leefomgeving en de burger
          3. Blz. 43 C. Tevreden klanten
            1. Blz. 44 04. Dienstverlening via cmd, publieksbalie, internet, telefoon, post vanuit één-loketgedachte
            2. Blz. 45 05. Dienstverlening met hoge kwaliteit en gericht op maatschappelijk effect
            3. Blz. 46 06. Verdere ontwikkeling dienstverlening (implementatie digitaal systeem burgerzaken)
        5. Blz. 47 Klimaat
        6. Blz. 48 Bijdrage verbonden partijen aan dit programma
        7. Blz. 49 Wat heeft het gekost?
      4. Blz. 50 Programma 3. Veiligheid en handhaving
        1. Blz. 51 Portefeuillehouder(s)
        2. Blz. 52 Wat wilden we bereiken?
        3. Blz. 53 Relevante beleidsnota's
        4. Blz. 54 Wat hebben we ervoor gedaan?
          1. Blz. 55 A. Sociale kwaliteit
            1. Blz. 56 01. Burger voelt zich veiliger dan in 2013
          2. Blz. 57 B. Fysieke kwaliteit
            1. Blz. 58 02. Minimaal twee wijken worden gecheckt op brandveiligheid
            2. Blz. 59 03. Meldingen huiselijk geweld maximaal 30
            3. Blz. 60 04. Controle alle risicovolle bedrijven
            4. Blz. 61 05. Controle van minimaal 20 bedrijven en panden in kader van ondermijning
            5. Blz. 62 06. Risicobeheersing brandweer.
            6. Blz. 63 07. Rampenbestrijding en crisisbeheersing
            7. Blz. 64 08. Incidenten jeugdoverlast < 55
            8. Blz. 65 09. Aanpak signalen en fenomenen ondermijnende criminaliteit
            9. Blz. 66 10. Toezicht buitengebied
            10. Blz. 67 11. Toezicht en handhaving Drank- en Horecawet
          3. Blz. 68 C. Beïnvloeding gewenst maatschappelijk gedrag
            1. Blz. 69 12. Burger wordt steeds meer regisseur van zijn eigen leven
        5. Blz. 70 Klimaat
        6. Blz. 71 Bijdrage verbonden partijen aan dit programma
        7. Blz. 72 Wat heeft het gekost?
      5. Blz. 73 Programma 4. Verkeer en vervoer
        1. Blz. 74 Portefeuillehouder(s)
        2. Blz. 75 Wat wilden we bereiken?
        3. Blz. 76 Relevante beleidsnota's
        4. Blz. 77 Wat hebben we ervoor gedaan?
          1. Blz. 78 A. Mobiliteit: veilig, bereikbaar, leefbaar
            1. Blz. 79 01. Uitvoeringsprogramma mobiliteitsvisie
          2. Blz. 80 B. Kwalitatieve goede en duurzame openbare verlichting.
            1. Blz. 81 02. Verledden openbare verlichting
          3. Blz. 82 C. Veilige wegen
            1. Blz. 83 03. Onderhoud/beheer verharde wegen o.b.v CROW-normen
        5. Blz. 84 Klimaat
        6. Blz. 85 Wat heeft het gekost?
      6. Blz. 86 Programma 5. Onderwijs, sport en cultuur
        1. Blz. 87 Portefeuillehouder(s)
        2. Blz. 88 Wat wilden we bereiken?
        3. Blz. 89 Relevante beleidsnota's
        4. Blz. 90 Wat hebben we ervoor gedaan?
          1. Blz. 91 A. Alle kinderen hebben recht op (passend) onderwijs zodat zij zich educatief kunnen ontplooien in een doorlopende leerlijn.
            1. Blz. 92 01. Alle scholen hebben de beschikking over een kwalitatief goed gebouw en buitenruimte.
            2. Blz. 93 02. Onderwijsachterstand wordt voorkomen door het aanbieden van voorschoolse voorzieningen
            3. Blz. 94 03. Dat iedere peuter gebruikt maakt van een voorschoolse voorziening
            4. Blz. 95 04. Goede reismogelijkheden voor de leerlingen van en naar school, waarbij de eigen verantwoordelijkheid leidend is.
          2. Blz. 96 B. Iedereen kan zich cultureel ontwikkelen.
            1. Blz. 97 05. De Bibliotheek blijft een (objectieve) informatievoorziening en voorkomt taalachterstand
            2. Blz. 98 06. Het muziekonderwijs is voor alle kinderen toegankelijk
          3. Blz. 99 C. Iedereen krijgt de mogelijkheid om te sporten.
            1. Blz. 100 07. Integreren van sport in het sociaal domein
            2. Blz. 101 08. Stimuleren dat het een gewoonte wordt om dagelijks te bewegen door te wandelen of te fietsen
            3. Blz. 102 09. Het laten aansluiten van kwetsbare doelgroepen bij bestaande organisaties en activiteiten
            4. Blz. 103 10. Versterking verenigingskader en deskundigheidsbevordering
          4. Blz. 104 D. Behoud van cultuurhistorische waarde
            1. Blz. 105 11. Cultuurhistorisch beleidsplan en waardenkaart 2e fase
            2. Blz. 106 12. Opbouw van een gemeentelijke monumentenlijst en uitvoering gemeentelijk monumentenbeleid
            3. Blz. 107 13. Selecteren en documenteren archeologisch vondstmateriaal
        5. Blz. 108 Klimaat
        6. Blz. 109 Wat heeft het gekost?
      7. Blz. 110 Programma 6. Openbaar groen en openluchtrecreatie
        1. Blz. 111 Portefeuillehouder(s)
        2. Blz. 112 Wat wilden we bereiken?
        3. Blz. 113 Relevante beleidsnota's
        4. Blz. 114 Wat hebben we ervoor gedaan?
          1. Blz. 115 A. Verbeteren en continueren leefbaarheid van de woonwijk
            1. Blz. 116 01. Adequaat en goed onderhouden openbaar groen
            2. Blz. 117 02. Calamiteiten en meldingen
            3. Blz. 118 03. Realisatie Natuurnetwerk Brabant
          2. Blz. 119 B. Bewoners een scala aan vrijetijdsactiviteiten geven
            1. Blz. 120 04. Organiseren van een attractieve kermis voor jong en oud.
            2. Blz. 121 05. Goed onderhouden en veilige speeltuinen
            3. Blz. 122 06. Faciliteren van activiteiten en evenementen
          3. Blz. 123 C. Sonse Heideloop
            1. Blz. 124 07. Onderhoud en beheer Sonse Heideloop
        5. Blz. 125 Klimaat
        6. Blz. 126 Wat heeft het gekost?
      8. Blz. 127 Programma 7. Sociale Zaken
        1. Blz. 128 Portefeuillehouder(s)
        2. Blz. 129 Wat wilden we bereiken?
        3. Blz. 130 Relevante beleidsnota's
        4. Blz. 131 Wat hebben we ervoor gedaan?
          1. Blz. 132 A. Inkomensondersteuning
            1. Blz. 133 01. Aanbieden inkomensondersteunende voorzieningen
          2. Blz. 134 B. Iedereen moet kunnen meedoen
            1. Blz. 135 02. Verbinding brengen tussen de transities (transformeren)
            2. Blz. 136 03. Huisvesting en begeleiding statushouders
          3. Blz. 137 C. Iedereen aan het werk
            1. Blz. 138 04. Ondersteuning naar betaald werk
        5. Blz. 139 Klimaat
        6. Blz. 140 Bijdrage verbonden partijen aan dit programma
        7. Blz. 141 Wat heeft het gekost?
      9. Blz. 142 Programma 8. Zorg en welzijn
        1. Blz. 143 Portefeuillehouder(s)
        2. Blz. 144 Wat wilden we bereiken?
        3. Blz. 145 Relevante beleidsnota's
        4. Blz. 146 Doelstellingen
          1. Blz. 147 A. Veilig opgroeien en opvoeden
            1. Blz. 148 01. Alle jeugdigen kunnen deelnemen aan een (sport)vereniging of activiteit
            2. Blz. 149 02. Jeugdigen ontwikkelen en benutten hun capaciteiten
            3. Blz. 150 03. Jeugdigen groeien op in een veilige (thuis)situatie
            4. Blz. 151 04. Jeugdigen zijn op weg naar een gezonde toekomst
          2. Blz. 152 B. Iedereen kan meedoen
            1. Blz. 153 05. Iedereen moet kunnen participeren
            2. Blz. 154 06. Mensen zijn financieel zelfredzaam
            3. Blz. 155 07. (Toegang naar) zorg en ondersteuning is laagdrempelig, klantgericht en op maat
          3. Blz. 156 C. Samen wonen en leven
            1. Blz. 157 08. Mensen kennen en ondersteunen elkaar in Son en Breugel
            2. Blz. 158 09. Mensen in Son en Breugel weten waar zij terecht kunnen
            3. Blz. 159 10. Mensen zijn sociaal actief
        5. Blz. 160 Klimaat
        6. Blz. 161 Bijdrage verbonden partijen aan dit programma
        7. Blz. 162 Wat heeft het gekost?
      10. Blz. 163 Programma 9. Milieu en Duurzaamheid
        1. Blz. 164 Portefeuillehouder(s)
        2. Blz. 165 Wat wilden we bereiken?
        3. Blz. 166 Relevante beleidsnota's
        4. Blz. 167 Doelstellingen
          1. Blz. 168 A. De burger en de gemeenschap zijn zich bewust van hun invloed op de leefomgeving en handelen hiernaar.
            1. Blz. 169 01. Duurzaamheid
          2. Blz. 170 B. Een verbetering van de ecologische duurzaamheid in de waterketen en kosten-besparing binnen deze waterketen.
            1. Blz. 171 02. Verbreed Gemeentelijk Rioleringsplan
            2. Blz. 172 03. Regionale Samenwerking om de kaderrichtlijn water na te leven
        5. Blz. 173 Klimaat
        6. Blz. 174 Bijdrage verbonden partijen aan dit programma
        7. Blz. 175 Wat heeft het gekost?
      11. Blz. 176 Programma 10. Ruimtelijke inrichting
        1. Blz. 177 Portefeuillehouder(s)
        2. Blz. 178 Wat wilden we bereiken?
        3. Blz. 179 Relevante beleidsnota's
        4. Blz. 180 Wat hebben we ervoor gedaan?
          1. Blz. 181 A. Doelmatige benutting en duurzame inrichting van beschikbare ruimte.
            1. Blz. 182 01. Uitvoering geven aan het uitvoeringsprogramma van de Structuurvisie Son en Breugel
            2. Blz. 183 02. Uitvoering geven aan de "Woonvisie Son en Breugel" en monitoren woningbouwinitiatieven aan het "Woningbouwprogramma 2016/2020-2030"
            3. Blz. 184 03. Afronden herziening bestemmingsplannen
            4. Blz. 185 04. Uitvoering geven aan planprocedures t.b.v. nieuwe initiatieven (bebouwde kommen, Ekkersrijt, buitengebied, initiatieven binnen de gebiedsvisies “Wolfswinkel”, “Keske” en “Driehoek”.)
            5. Blz. 186 05. Uitvoering geven aan gronduitgifte en woningbouw in Sonniuspark met een bij de ruimtelijke kwaliteitsdoelstellingen en woningmarkt passende ontwikkeling met zowel projectmatige bouw (koop en vrije sector huur) als vrije kaveluitgifte.
            6. Blz. 187 06. Het actualiseren van het bestemmingsplan "Sonniuspark".
            7. Blz. 188 07. Uitvoeringsstrategie versneld completeren Sonniuspark.
            8. Blz. 189 08. Vorm geven, planvoorbereiding, planprocedures diverse ontwikkelingslocaties
            9. Blz. 190 09. Bijdragen leveren aan en uitvoering geven aan rijks-, provinciale- en regionaal ruimtelijke ontwikkelingen
            10. Blz. 191 10. Uitvoering geven aan de uitvoeringsprogramma’s die verbonden zijn aan centrumvisie Son, de centrumvisie Breugel en de Dommelvisie
            11. Blz. 192 11. Implementatie Omgevingswet en uitvoering geven aan het "Implementatieplan Omgevingswet Son en Breugel"
        5. Blz. 193 Klimaat
        6. Blz. 194 Wat heeft het gekost?
      12. Blz. 195 Programma 11. Economie
        1. Blz. 196 Portefeuillehouder(s)
        2. Blz. 197 Wat wilden we bereiken?
        3. Blz. 198 Relevante beleidsnota's
        4. Blz. 199 Doelstellingen
          1. Blz. 200 A. Versterken economische cultuur
            1. Blz. 201 01. Voorwaarden scheppen versterking Son en Breugelse en regionale economie
            2. Blz. 202 02. Uitvoering Masterplan Ekkersrijt
          2. Blz. 203 B. Verbeteren verblijfsklimaat en ondernemerschap
            1. Blz. 204 03. Structureel kwartaaloverleg met ondernemersverenigingen en samenwerkingsverbanden
            2. Blz. 205 04. Deelname aan 1 loket
            3. Blz. 206 05 Deelname aan Regionale Adviescommissie Detailhandel
            4. Blz. 207 06. Intensiveren relatiebeheer bedrijfsleven
            5. Blz. 208 07. Uitvoering geven aan recreatief en toeristisch beleid
        5. Blz. 209 Klimaat
        6. Blz. 210 Bijdrage verbonden partijen aan dit programma
        7. Blz. 211 Wat heeft het gekost?
      13. Blz. 212 Programma 12. Algemene dekkingsmiddelen
        1. Blz. 213 Portefeuillehouder(s)
        2. Blz. 214 Wat wilden we bereiken?
        3. Blz. 215 Relevante beleidsnota's
        4. Blz. 216 Wat hebben we ervoor gedaan?
          1. Blz. 217 A. Verantwoording aan de burger
            1. Blz. 218 01. Leesbare Planning & control documenten
          2. Blz. 219 B. Financieel huishouden goed op orde
            1. Blz. 220 02. Een reëel en structureel sluitende begroting
        5. Blz. 221 Klimaat
        6. Blz. 222 Bijdrage verbonden partijen aan dit programma
        7. Blz. 223 Wat heeft het gekost?
      14. Blz. 224 Overzicht algemene dekkingsmiddelen
        1. Blz. 225 Overzicht algemene dekkingsmiddelen
      15. Blz. 226 Overzicht onvoorzien, overhead en Vennootschapsbelasting
        1. Blz. 227 Overzicht onvoorzien, overhead en Vennootschapsbelasting
      16. Blz. 228 Inhoudelijke rapportages
        1. Blz. 229 Inleiding
        2. Blz. 230 Leerplichtverslag 2016-2017
        3. Blz. 231 Jaarverslag bezwaarschriften, klachten en juridisch kwaliteitszorg opgenomen
        4. Blz. 232 Jaarverslag bestuurlijke en ambtelijke integriteit 2018
        5. Blz. 233 Vangnetregeling Son en Breugel
      17. Blz. 234 Maatschappelijk verantwoord inkopen
        1. Blz. 235 Maatschappelijk verantwoord inkopen
    3. Blz. 236 Algemene inleiding
      1. Blz. 237 Resultaatbestemming
        1. Blz. 238 Resultaatbestemming
      2. Blz. 239 Doorschuiven onttrekking reserves
        1. Blz. 240 Doorschuiven onttrekking reserves
    4. Blz. 241 Paragrafen
      1. Blz. 242 Lokale heffingen
        1. Blz. 243 Inleiding
        2. Blz. 244 Beleid
        3. Blz. 245 Onroerendezaakbelastingen (OZB)
        4. Blz. 246 Afvalstoffenheffing
        5. Blz. 247 Rioolheffing
        6. Blz. 248 Kostendekkendheid leges
        7. Blz. 249 Kostendekkendheid afvalstoffenheffing en rioolheffing
        8. Blz. 250 dekkendheid afvalstoffenheffingen
        9. Blz. 251 Marktgelden
        10. Blz. 252 Precariorechten
        11. Blz. 253 Kwijtscheldingen gemeentelijke belastingen
        12. Blz. 254 Overzicht tarieven
        13. Blz. 255 Vergelijking buurgemeenten
        14. Blz. 256 toelichting vergelijking buurgemeenten
        15. Blz. 257 Ontwikkeling lokale lastendruk
      2. Blz. 258 Weerstandsvermogen en risicobeheersing
        1. Blz. 259 Inleiding
        2. Blz. 260 Beleid betreffende de weerstandscapaciteit en de risico's
        3. Blz. 261 Top 15 inventarisatie van de risico's
        4. Blz. 262 Nieuwe risico's
        5. Blz. 263 Top 15 risico's
        6. Blz. 264 Weerstandscapaciteit in cijfers
        7. Blz. 265 Beschikbare weerstandscapaciteit
        8. Blz. 266 Beschikbare weerstandscapaciteit (2)
        9. Blz. 267 Weerstandsvermogen
        10. Blz. 268 Financiële kengetallen
        11. Blz. 269 Financiële kengetallen toelichting
      3. Blz. 270 Onderhoud kapitaalgoederen
        1. Blz. 271 Inleiding
        2. Blz. 272 Wegen en weginspectie
        3. Blz. 273 Openbare verlichting
        4. Blz. 274 Civieltechnische kunstwerken
        5. Blz. 275 Groenvoorzieningen
        6. Blz. 276 Riolering
        7. Blz. 277 Gebouwen
        8. Blz. 278 Speeltoestellen
      4. Blz. 279 Financiering
        1. Blz. 280 Inleiding
        2. Blz. 281 Interne- en externe ontwikkelingen
        3. Blz. 282 Financieringsbehoefte
        4. Blz. 283 Liquiditeit
        5. Blz. 284 Renterisicobeheer
        6. Blz. 285 Leningenportefeuille
      5. Blz. 286 Bedrijfsvoering
        1. Blz. 287 Inleiding
        2. Blz. 288 Strategisch HRM plan 2016-2020
        3. Blz. 289 Individueel Keuze Budget
        4. Blz. 290 Leer-/werkbedrijf
        5. Blz. 291 e-HRM
        6. Blz. 292 Ziekteverzuim
        7. Blz. 293 Garantiebanen
        8. Blz. 294 Organisatieontwikkeling
        9. Blz. 295 Informatievoorziening
        10. Blz. 296 Programma BetERe dienstverlening en bedrijfsvoering
        11. Blz. 297 Extra projectcapaciteit
        12. Blz. 298 Onderzoek I&A processen
        13. Blz. 299 Informatiebeveiliging
        14. Blz. 300 Informatiebeveiligingsbeleid
        15. Blz. 301 Privacy
        16. Blz. 302 Procedure datalekken
        17. Blz. 303 Planning en control
        18. Blz. 304 Huisvesting
        19. Blz. 305 Kengetallen
      6. Blz. 306 Verbonden partijen
        1. Blz. 307 Inleiding
          1. Blz. 308 Inleiding
        2. Blz. 309 Gemeenschappelijke regelingen
          1. Blz. 310 GR Metropoolregio Eindhoven (MRE) te Eindhoven
          2. Blz. 311 GR Omgevingsdienst Zuidoost-Brabant (ODZOB) te Eindhoven
          3. Blz. 312 GR Veiligheidsregio Brabant-Zuidoost (VRBZO) te Eindhoven
          4. Blz. 313 GR Gemeenschappelijke Gezondheidsdienst (GGD) Brabant Zuidoost te Eindhoven
          5. Blz. 314 GR Dienst Dommelvallei te Mierlo
          6. Blz. 315 GR Werkvoorziening de Dommel (WSD) te Boxtel
        3. Blz. 316 Vennootschappen en coöperaties
          1. Blz. 317 NV Bank Nederlandse Gemeenten te Den Haag
          2. Blz. 318 NV Brabant Water te Den Bosch
        4. Blz. 319 Stichtingen en verenigingen
          1. Blz. 320 Stichting Zorg- en Veiligheidshuis Brabant Zuidoost te Helmond
          2. Blz. 321 Stichting Bureau Inkoop- en aanbestedingen Zuidoost Brabant (BIZOB) te Oirschot
          3. Blz. 322 Stichting Beveiliging Bedrijven Ekkersrijt (SBBE) te Son en Breugel
          4. Blz. 323 Stichting Begraafplaats en Uitvaartcentrum Wolfswinkel te Son en Breugel
          5. Blz. 324 Stichting Brabants Investeringsfonds Nieuwbouwwoningen (BIFN) te Den Bosch
      7. Blz. 325 Grondbeleid
        1. Blz. 326 Inleiding
        2. Blz. 327 Exploitatie grond en risico's
        3. Blz. 328 Complex Sonniuspark (inclusief Ruimte voor Ruimte)
        4. Blz. 329 Complex Ekkersrijt
        5. Blz. 330 Project Akkerpad
        6. Blz. 331 Project Centrum Breugel
        7. Blz. 332 Nota Grondbeleid
        8. Blz. 333 Winstneming
      8. Blz. 334 Beleidsindicatoren
        1. Blz. 335 Beleidsindicatoren
    5. Blz. 336 Jaarrekening
      1. Blz. 337 Balans
        1. Blz. 338 Balans
        2. Blz. 339 Totaalbedrag garantstellingen
      2. Blz. 340 Grondslagen voor waardering en resultaatbepaling
        1. Blz. 341 Inleiding
        2. Blz. 342 Algemene grondslagen voor het opstellen van de jaarrekening
        3. Blz. 343 Waarderingsgrondslagen
        4. Blz. 344 Vaste activa
        5. Blz. 345 Toelichting vaste activa
        6. Blz. 346 Vlottende activa
        7. Blz. 347 Vaste passiva
        8. Blz. 348 Vlottende passiva
      3. Blz. 349 Toelichting op de balans
        1. Blz. 350 Vaste activa
          1. Blz. 351 Immateriële vaste activa
          2. Blz. 352 Verloopoverzicht immateriële vaste activa
          3. Blz. 353 Toelichting immateriële vaste activa
          4. Blz. 354 Materiële vaste activa
          5. Blz. 355 Verloopoverzicht materiële vaste activa
          6. Blz. 356 Toelichting materiële vaste activa
          7. Blz. 357 Financiele vaste activa
          8. Blz. 358 Verloopoverzicht financiële vaste activa
          9. Blz. 359 Toelichting financiële vaste activa
        2. Blz. 360 Vlottende activa
          1. Blz. 361 Voorraad
          2. Blz. 362 Verloopoverzicht voorraad
          3. Blz. 363 Verwachte resultaten bouwgronden in exploitatie
          4. Blz. 364 Uitzettingen met een rente typische looptijd korter dan 1 jaar
          5. Blz. 365 Schatkistbankieren
          6. Blz. 366 Liquide middelen
          7. Blz. 367 Overlopende activa
        3. Blz. 368 Vaste passiva
          1. Blz. 369 Eigen vermogen
          2. Blz. 370 Voorzieningen
          3. Blz. 371 Vaste schulden met een rente typische looptijd langer dan 1 jaar
          4. Blz. 372 Toelichting vaste schulden met een rente typische looptijd langer dan 1 jaar
        4. Blz. 373 Vlottende passiva
          1. Blz. 374 Netto-vlottende schulden met een rente typische looptijd korter dan 1 jaar
          2. Blz. 375 Overlopende passiva
          3. Blz. 376 Specificatie vooruit ontvangen subsidies
      4. Blz. 377 Niet in de balans opgenomen verplichtingen
        1. Blz. 378 Overeenkomsten
        2. Blz. 379 Overeenkomsten (2)
        3. Blz. 380 Ambulante jeugdzorg en begeleiding
        4. Blz. 381 Eigen bijdrage op grond van de WMO
        5. Blz. 382 Arbeidskosten gerelateerde verplichtingen
        6. Blz. 383 Niet uit de balans blijkende bezittingen
      5. Blz. 384 Het overzicht van baten en lasten in de jaarrekening
        1. Blz. 385 Programma's
        2. Blz. 386 Algemene dekkingsmiddelen
        3. Blz. 387 Onvoorzien, overhead en Vennootschapsbelasting
        4. Blz. 388 Totaal saldo van baten en lasten
        5. Blz. 389 Toevoegingen en onttrekkingen aan reserves
        6. Blz. 390 Het geraamde versus het gerealiseerde resultaat
      6. Blz. 391 Het overzicht van baten en lasten per taakveld
        1. Blz. 392 Programma 1. Bestuurlijke zaken
        2. Blz. 393 Programma 2. Publieke dienstverlening
        3. Blz. 394 Programma 3. Veiligheid en handhaving
        4. Blz. 395 Programma 4. Verkeer en vervoer
        5. Blz. 396 Programma 5. Onderwijs, sport en cultuur
        6. Blz. 397 Programma 6. Openbaar groen en openluchtrecreatie
        7. Blz. 398 Programma 7. Sociale zaken
        8. Blz. 399 Programma 8. Zorg en welzijn
        9. Blz. 400 Programma 9. Milieu en Duurzaamheid
        10. Blz. 401 Programma 10. Ruimtelijke inrichting
        11. Blz. 402 Programma 11. Economie
        12. Blz. 403 Programma 12. Algemene dekkingsmiddelen
        13. Blz. 404 Totaal
      7. Blz. 405 Toelichting op het overzicht van baten en lasten
        1. Blz. 406 Toelichting op het overzicht van baten en lasten in de jaarrekening
        2. Blz. 407 Vennootschapsbelasting
          1. Blz. 408 Vennootschapsbelasting
        3. Blz. 409 Begrotingsrechtmatigheid
          1. Blz. 410 Begrotingsrechtmatigheid
          2. Blz. 411 Begrotingsrechtmatigheid
          3. Blz. 412 Begrotingsrechtmatigheid
        4. Blz. 413 Analyse overzicht van baten en lasten
          1. Blz. 414 Programma 1. Bestuurlijke zaken
          2. Blz. 415 Programma 2. Publieke dienstverlening
          3. Blz. 416 Programma 3. Veiligheid en handhaving
          4. Blz. 417 Programma 4. Verkeer en vervoer
          5. Blz. 418 Programma 5. Onderwijs, sport en cultuur
          6. Blz. 419 Programma 6. Openbaar groen en openluchtrecreatie
          7. Blz. 420 Programma 7. Sociale Zaken
          8. Blz. 421 Programma 8. Zorg en welzijn
          9. Blz. 422 Programma 9. Milieu en Duurzaamheid
          10. Blz. 423 Programma 10. Ruimtelijke inrichting
          11. Blz. 424 Programma 11. Economie
          12. Blz. 425 Programma 12. Algemene dekkingsmiddelen
        5. Blz. 426 Overzicht onvoorzien
          1. Blz. 427 Overzicht onvoorzien
        6. Blz. 428 Overzicht van de incidentele baten en lasten
          1. Blz. 429 Overzicht van de incidentele baten en lasten
        7. Blz. 430 Overzicht van de structurele toevoegingen en onttrekkingen aan de reserves
          1. Blz. 431 Overzicht van de structurele toevoegingen en onttrekkingen aan de reserves
        8. Blz. 432 Wet normering bezoldiging topfunctionarissen publieke en semipublieke sector (WNT)
          1. Blz. 433 Wet normering bezoldiging topfunctionarissen publieke en semipublieke sector (WNT)
      8. Blz. 434 Overzicht van investeringen en projecten
        1. Blz. 435 Programma 3. Veiligheid en handhaving
        2. Blz. 436 Programma 4. Verkeer en vervoer
        3. Blz. 437 Programma 5. Onderwijs, cultuur en sport
        4. Blz. 438 Programma 6. Openbaar groen en openluchtrecreatie
        5. Blz. 439 Programma 8. Zorg en Welzijn
        6. Blz. 440 Programma 9. Milieu en Duurzaamheid
        7. Blz. 441 Programma 10. Ruimtelijke inrichting
        8. Blz. 442 Programma 12. Algemene dekkingsmiddelen
      9. Blz. 443 Reserves en voorzieningen
        1. Blz. 444 Overzicht van reserves en voorzieningen
          1. Blz. 445 Reserves
          2. Blz. 446 Voorzieningen
          3. Blz. 447 Totaal reserves en voorzieningen
        2. Blz. 448 Toelichting op de reserves
          1. Blz. 449 Inleiding
          2. Blz. 450 Reserves
          3. Blz. 451 Algemene reserve vast
          4. Blz. 452 Algemene reserve vast
          5. Blz. 453 Algemene reserve bouwgrond
          6. Blz. 454 Algemene reserve bouwgrond
          7. Blz. 455 Reserve vrije bestedingsruimte
          8. Blz. 456 Reserve vrije bestedingsruimte
          9. Blz. 457 Reserve algemene risicoreserve
          10. Blz. 458 Reserve algemene risicovoorziening
          11. Blz. 459 Reserve aanleg west-structuur
          12. Blz. 460 Reserve aanleg west-structuur
          13. Blz. 461 Reserve recreatie en natuurgebied west
          14. Blz. 462 Reserve recreatie en natuurgebied west
          15. Blz. 463 Reserve verkoop Obragas
          16. Blz. 464 Reserve verkoop Obragas
          17. Blz. 465 Reserve aandelen verkoop HNG
          18. Blz. 466 Reserve aandelen verkoop HNG
          19. Blz. 467 Reserve centrumontwikkeling Son en Breugel
          20. Blz. 468 Reserve centrumontwikkeling Son en Breugel
          21. Blz. 469 Egalisatiereserve wegen
          22. Blz. 470 Egalisatiereserve wegen
          23. Blz. 471 Reserve samenwerking I&A aandeel Son
          24. Blz. 472 Reserve samenwerking I&A aandeel Son
          25. Blz. 473 Reserve projectmatig werken
          26. Blz. 474 Reserve projectmatig werken
          27. Blz. 475 Reserve jeugd en jongerencentrum
          28. Blz. 476 Reserve jeugd en Jongerencentrum
          29. Blz. 477 Reserve natuurcompensatie
          30. Blz. 478 Reserve natuurcompensatie
          31. Blz. 479 Reserve infrastructurele werken. Ekkersrijt
          32. Blz. 480 Reserve infrastructurele werken Ekkersrijt
          33. Blz. 481 Reserve uitvoering groenbeleidsplan
          34. Blz. 482 Reserve uitvoering groenbeleidsplan
          35. Blz. 483 Dekkingsreserve centrum Breugel
          36. Blz. 484 Dekkingsreserve centrum Breugel
          37. Blz. 485 Reserve veiligheidsgelden VRBZO
          38. Blz. 486 Reserve veiligheidsgeldenVRBZO
          39. Blz. 487 Reserve nieuwbouw sporthal
          40. Blz. 488 Nieuwbouw sporthal
          41. Blz. 489 Reserve renovatie de Bongerd
          42. Blz. 490 Reserve renovatie de Bongerd
          43. Blz. 491 Reserve nieuwbouw brandweerkazerne + werf
          44. Blz. 492 Reserve nieuwbouw brandweerkazerne + werf
          45. Blz. 493 Reserve dak Emiliusschool
          46. Blz. 494 Reserve dak Emiliusschool
          47. Blz. 495 Reserve Vijverbergschool
          48. Blz. 496 Reserve Vijverbergschool
          49. Blz. 497 Reserve optimalisatie sportpark SBC
          50. Blz. 498 Reserve optimalisatie sportpark SBC
          51. Blz. 499 Reserve onderwijshuisvesting 2010
          52. Blz. 500 Reserve onderwijshuisvesting 2010
          53. Blz. 501 Reserve aanpassing Bongerd tbv boksschool
          54. Blz. 502 Reserve aanpassing Bongerd tbv boksschool
          55. Blz. 503 Reserve verledden
          56. Blz. 504 Dekkingsreserve verledden
          57. Blz. 505 Reserve parkeren Centrum Son
          58. Blz. 506 Reserve centrum Breugel
          59. Blz. 507 Reserve renovatie kunstgrasvelden
          60. Blz. 508 Dekkingsreserve Parkeren Centrum Son
          61. Blz. 509 Reserve slowlane ekkersrijt
          62. Blz. 510 Dekkingsreserve Slowlane Ekkersrijt
          63. Blz. 511 Reserve fietsoversteek bestseweg
          64. Blz. 512 Dekkingsreserve fietsoversteek Bestseweg
          65. Blz. 513 Reserve gemeentehuis losse werkplekinrichting
          66. Blz. 514 DO gemeentehuis losse werkplekinrichting
          67. Blz. 515 Reserve nieuwbouw sporthal de bongerd
          68. Blz. 516 Reserve nieuwbouw sporthal de bongerd
          69. Blz. 517 Reserve ruysdaelstraat kst omgeving school
          70. Blz. 518 Reserve ruysdaelstraat kst omgeving school
          71. Blz. 519 Reserve aankoop units bibliotheek
          72. Blz. 520 toelichting reserve aankoop units bibliotheek
        3. Blz. 521 Toelichting op de voorzieningen
          1. Blz. 522 Voorzieningen
          2. Blz. 523 Voorziening pensioenoverdracht wethouders
          3. Blz. 524 Voorziening pensioenoverdracht wethouders
          4. Blz. 525 Voorziening onderhoud gebouwen
          5. Blz. 526 Voorziening onderhoud gebouwen
          6. Blz. 527 Voorz bijdr financieringsschap Bosgebied West
          7. Blz. 528 Voorziening Bijdrage financieringsschap Bosgebied West
          8. Blz. 529 Voorziening riolering
          9. Blz. 530 Voorziening riolering
          10. Blz. 531 Voorziening afval
          11. Blz. 532 Voorziening afval
      10. Blz. 533 Bijlage Single Information Single Audit (SISA)
        1. Blz. 534 Bijlage Single Information Single Audit (SISA)
      11. Blz. 535 Controleverklaring
    6. Blz. 536 Bijlage
      1. Blz. 537 Subsidieoverzicht
        1. Blz. 538 Subsidieoverzicht
    7. Zoeken
    8. Publicatie bijlagen
    9. Contact
    10. PrivacyStatement
    11. Sitemap